באיירן, יונייטד, ארסנל, מכבי תל אביב: מאזן החוץ האימתני של ויאריאל

אמרי כמעט בלתי מנוצח מחוץ לספרד בשנתיים האחרונות, ורוצה להמשיך ברצף גם באנפילד. עכשיו מתברר גודל ההישג שנרשם בבלומפילד

(גודל טקסט)

ויאריאל תעלה הערב (רביעי, 22:00) לכר הדשא באנפילד בתור אנדרדוג, אבל אם להסתמך על מאזן החוץ שלה – ייתכן שיחסי הכוחות שונים ממה שחושבים. בשנתיים האחרונות, הפך אונאי אמרי את הצוללת הצהובה לאחת מקבוצות החוץ הטובות באירופה – אם לא הטובה שבהן.

מתוך שמונה משחקי חוץ שערכה הקבוצה במפעלים אירופאים בשנתיים האחרונות, היא ניצחה בשמונה. בין היתר, היא ניצחה את יובנטוס ואטאלנטה באיטליה, ולא נבהלה גם ממגרשים ביתיים לא קלים כמו אלו שששיחקו בהם מול דינמו קייב, דינמו זאגרב ויאנג בויז.

סמואל צ'וקווזה שחקן ויאריאל מול אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב
לא היה חסר הרבה כדי שמכבי תל אביב תנצח. צ'וקווזה מול סבוריט | מערכת וואלה!, אריאל שלום

גם הפסד החוץ היחיד שלהם הגיע אחרי קרב עיקש, בו נכנעו למנצ'סטר יונייטד משער של כריסטיאנו רונאלדו בתוספת הזמן. עם אמרי, שכבר הוגדר על ידי יורגן קלופ כ"מלך המפעלים האירופאים", ויאריאל היא יריבה עיקשת, לוחמנית וטקטית שמקשה מאוד על כל קבוצה ביתית, וסביר שתערים קשיים גם על ליברפול הלוהטת.

המספרים הללו מדגישים את גודל ההישג של מכבי תל אביב, שסיימה ב-1:1 עם ויאריאל בנובמבר 2020 במשחק במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. אלכסנדר פשיץ' כבש את שער השוויון לזכות הצהובים, שבזכותו נכנסה מכבי תל אביב לרשימה מצומצמת מאוד של קבוצות שהצליחו לאגור נקודות מול ויאריאל במשחקי בית בשנתיים האחרונות. מלבד מכבי תל אביב, רק באיירן מינכן (1:1) וארסנל (0:0) וכאמור מנצ'סטר יונייטד, עשו זאת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי