"המכשול האחרון בדרך לעשיית צדק": מסי יירפא את פצעי העבר?

טירוף בארגנטינה לקראת גמר הקופה הלילה (בין שבת לראשון, 02:50, ספורט1). "עם דייגו בשמים וליאו במרקאנה, אפשר לעשות זאת. אולי הדימוי ישתנה כבר והעולם יראו אותו מניף את הגביע", נכתב ב"אולה". וגם: המספרים

(גודל טקסט)

אם יש דבר שליאו מסי רוצה יותר מכל הוא לזכות בתואר עם נבחרת ארגנטינה. הלילה (בין שבת לראשון, 02:50, שידור ישיר בספורט1) הוא יפגוש את נבחרת ברזיל בגמר הקופה אמריקה בתקווה "להסיר את הקללה", כשהוא מציג טורניר נפלא עם ארבעה שערים וחמישה בישולים. מסי הפסיד עם הנבחרת בארבעה גמרים עד עתה, והאלביסלסטה לא זכו באף תואר מזה 28 שנה. "הנבחרת עומדת מול הגמר שיכול לרפא את כל פצעי העבר מול ברזיל, עם דייגו מראדונה בשמיים וליאו במרקאנה", נכתב באתר "אולה".

"מדובר בתחושה של מדינה שלמה שהתאהבה שוב בנבחרת ארגנטינה ולא בגלל איך שהיא משחקת אלא בגלל מה שהשחקנים מייצגים, בגלל צוות האימון והמנהיג שלנו ('שיצר, אולי, מחלוקת אפילו בקרב הברזילאים?'). אולי 'דיוס' (אלוהים) יאיר לנו פנים וכעת הדימוי שיהיה בעולם הוא זה של מסי מניף את הקופה?".

גם בספרד התייחסו באריכות לעניין. "מסי, האם בפעם החמישית יהיה קסם?", נכתב ב"ספורט" וכותרת נוספת הייתה: "מסי, צעד אחד מהחלום הענק שלו. אחרי כמעט 16 שנה ו-150 משחקים בנבחרת, ניימאר וברזיל הם המכשול האחרון בדרך לעשיית צדק. אף אחד לא יחשוב על כך שהשעה תהיה שתיים בלילה (שעון ספרד), תמנע את הדלקת הטלוויזיה והרצון שהחלום של מסי יתגשם".

ליאו מסי, אמיליאנו מרטינס | EVARISTO SA/AFP via Getty Images

ב-2007 הוא הגיע לגמר ראשון עם הנבחרת אך הובס 3:0 נגד היריבה הגדולה כאשר ג'וליו בפטיסטה, דני אלבס כבשו ורוברטו אז'אלה סיפק שער עצמי. זו הייתה האכזבה הראשונה שלו. שבע שנים מאוחר יותר סחב מסי את הנבחרת לגמר המונדיאל בו נכנעו 1:0 לגרמניה, גם הוא במרקאנה. ב-2015 היא הפסיד לצ'ילה בדו קרב פנדלים בגמר הקופה אחרי שהיה היחיד מחבריו שדייק מהנקודה הלבנה וכעבור שנה שוב צ'ילה הרסה את החלום, כאשר גם מסי החמיץ מהנקודה הלבנה. לאחר מכן מסי אפילו הודיע על פרישה מהנבחרת אך חזר בו בחודש אוגוסט.

במפגש האחרון מסי כבש והוביל את נבחרתו ל-0:1 על ברזיל אך היה זה במשחק ידידות. במפגש האחרון בקופה אמריקה, לעומת זאת, נכנע מסי 2:0 בחצי הגמר לפני כשנתיים. למסי יש שישה הפסדים ב-11 משחקים נגד ברזיל והוא כבש ארבעה שערים. זה יכול להיות תסריט מושלם: מסי כובש, משתווה לפלה, אגדת העבר של ברזיל כשיאן הכובשים בכדורגל הנבחרות בדרום אמריקה עם 77 שערים, וזוכה בתואר ראשון עם הנבחרת.

הלילה זה יהיה אחרת? | Juliana Flister/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי