הקשר אנסו פרס פתח בשער ונבחר לאיש המשחק, ריבר ניצחה עם 11 שחקנים בסגל

לא היה כדבר הזה: 20 שחקנים נעדרו בגלל קורונה, הספסל היה ריק ממחליפים ולא היו שוערים בסגל, אך שחקן מרכז השדה הצטיין בין הקורות וקבוצתו של גז'ארדו התקרבה לשמינית גמר הליברטדורס עם 1:2 על סנטה פה

(גודל טקסט)

סיפור כמו זה שכתבה ריבר פלייט במשחק נגד אינדפנדיינטה סנטה פה הלילה (בין רביעי לחמישי) במסגרת שלב הבתים של גביע ליברטדורס, חשבנו שקיים רק בסרטים. התפרצות קטלנית של נגיף הקורונה השביתה 20 שחקנים בסגל של מרסלו גז'ארדו, ביניהם כל ארבעת השוערים בקבוצה. הארגנטינאים התייצבו עם 11 שחקנים בלבד, כלומר ללא אפשרות לבצע חילופים, והקשר אנסו פרס עטה את הכפפות ועמד בין הקורות. התוצאה? פרס נבחר למצטיין במשחק וריבר ניצחה 1:2, במה שהיווה צעד ענק לעבר שמינית הגמר במפעל.

ריבר היממה את היריבה הקולומביאנית בדקות הפתיחה, כאשר המגן פבריציו אנג'ילרי כבש בדקה השלישית ושלוש דקות אחר כך, החלוץ חוליאן אלברס הכפיל בבעיטה אדירה לרשת. סנטה פה צימקה בדקה ה-72, אך המארחת שמרה על היתרון ויצאה עם הנקודות שהשאירו אותה בפסגת הבית, כאשר במחזור האחרון יספיק לה תיקו כדי להעפיל לשלב הבא.

פרס, שאפילו לא תורגל בשער לפני המשחק וסבל ממתיחה בשריר, סיפר על ההחלטה להתנדב כשוער: "כשגז'ארדו שאל מי רוצה לעמוד בשער הרמתי את היד, כי אחרת היינו מאבדים שחקן שדה. הייתי מוגבל, אבל רציתי לעזור לעבור את התקופה הזו הכי טוב שאפשר. אשקר אם אגיד שנהניתי, לא הייתי כל כך מתוח מעולם".

אנסו פרס ושחקני ריבר חוגגים | Juan Ignacio Roncoroni – Pool/Getty Images

"שאלתי כמה דברים והתייעצתי עם מאמני השוערים, שנתנו לי כמה טיפים. המשחק אני לוקח את הגבריות והאופי של החבר'ה ששיחקו. היום הוכחנו שוב איזה סוג שחקנים ואנשים יש כאן. אני עדיין לא מעכל, אבל סביר להניח שבימים הקרובים ידברו המון על המשחק הזה", הוסיף הקשר, שזכה באליפות פורטוגל עם בנפיקה ושיחק בגמר המונדיאל עם נבחרת ארגנטינה ב-2014, וגם הניף את גביע ליברטדורס עם ריבר לפני שלוש שנים. "כולם יודעים כמה אני אוהב את המועדון הזה. אני לא רוצה להיות אליל, או מנהיג או משהו כזה. באתי לכאן רק בשביל דבר אחד – ללבוש את החולצה של ריבר".

יש לציין כי רבים מתוך ה-11 ששיחקו ערכו את הופעת הבכורה שלהם בקריירה ואחרים עשו זאת רק ביום ראשון האחרון, כשהקבוצה הודחה על ידי בוקה ג'וניורס מגביע הליגה הארגנטיני בתום דו-קרב פנדלים. המאמן גז'ארדו הוסיף: "אני לא יודע לאיזה מקום הרגע הזה ייכנס בהיסטוריה של המועדון שלנו, מעולם לא חוו סיטואציה כזו. הימים האחרונים היו מאוד קשים. החבר'ה שמחים מאוד ומתרגשים ממה שחבריהם עשו. העלינו לאוהדים חיוך בערב הקסום הזה. אנסו עמד במשימה בגבורה, זה לא היה קל בכלל בתפקיד שהוא לא מכיר. לא הייתה אפשרות לתכנית ב'. הוא לקח אחריות ולמזלנו זה נגמר בטוב".

צפו בביצועים של פרס בניצחון ריבר פלייט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי