צפו בתקציר: זהבי כבש ובישל ב-0:4 של איינדהובן על דן האג ואלמקייס

חגיגה: כוכב הנבחרת חזר מהתקרית בקפריסין ופתח בהרכב לראשונה לצד גצה. בדקה ה-16 כבש שער בכורה בליגה ההולנדית מהנקודה הלבנה, בדקה ה-51 בישל את השני. אלמקייס עלה מהספסל בדקה ה-76, צמד למאדוקה

(גודל טקסט)

המחזור השביעי של הליגה ההולנדית נמשך הערב (ראשון). אחרי החמישייה המדהימה של אייאקס אמש, הגיע הרגע של פ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי להתעלות. בעקבות התקרית ההזויה בה נאסר על זהבי להיכנס לקפריסין למשחק נגד אומוניה ניקוסיה, הכוכב הישראלי היה להוט מתמיד לחזור לכר הדשא ולכבוש שערים, ופ.ס.וו הייתה זקוקה לניצחון כדי להישאר צמוד במאבק האליפות לאחר ההפסד במחזור הקודם לויטסה.

רוג'ר שמידט עלה עם ההרכב החזק ביותר, שכלל לראשונה את השילוב של זהבי, מריו גצה ודוני למאלן, נגד קבוצתו של שחקן נבחרת ישראל, עילאי אלמקייס, שפתח את המשחק על הספסל. החלוץ הישראלי פתח את המשחק מצוין, ובדקה ה-16, לאחר שהוכשל ברחבה וסחט פנדל, ניגש לנקודה הלבנה וכבש את שערו הראשון העונה בליגה ההולנדית. 0:1 לאיינדהובן. לאחר מכן הקבוצה של שמידט הרבתה להחמיץ, כולל כמה החטאות מדהימות של דוניל מאלן, שיצא במחצית לטובתו של החלוץ האנגלי המוכשר, צ'וקונונסו מאדוקה.

בפתיחת המחצית השנייה, זהבי חזר למרכז המגרש כדי לקבל את הכדור, שלח כדור עומק חד למאדוקה, שהשתחרר מההגנה ובעט בעיטה שטוחה וחזקה לפינה השמאלית, והשוער נותר המום. בישול נפלא לישראלי, 0:2 לאיינדהובן. בדקה ה-84, הגיע השער היפה של המשחק, כשריצ'ארד לדזמה מצא את ראיין תומאס פנוי. המגן ניגש נפלא ושחרר בעיטה תוך כדי תנועה לחיבור הרחוק, לשוער לא היה סיכוי. 0:3 לאיינדהובן. זהבי היה יכול לכבוש את הרביעי, אך בדקה ה-92, היהלום האנגלי בן ה-18 של איינדהובן, השלים צמד לאחר ריפיון ברחבת דן האג, וגלגל כדור שטוח בקלילות לרשת. 0:4 לאיינדהובן על דן האג האומללים בסיום, עילאי אלמקייס שעלה בדקה ה-76 מהספסל, לא הצליח לעזור לקבוצתו.

בזכות הניצחון, איינדהובן עלו למקום השלישי בטבלה, כשהם רחוקים רק 2 נקודות מויטסה, ואייאקס, שמוליכה את הטבלה בזכות מאזן שערים מדהים של 5:29.

View this post on Instagram

Proud of you boys ♥️ #PSVADO

A post shared by PSV (@psv) on

מהלך המשחק: מחצית ראשונה –

חמש דקות ראשונות ללא מצבים מיוחדים במשחק, הקבוצה של זהבי עדיין לא מצליחה לייצר התקפה מסוכנת. 12 דקות מהפתיחה, ולאחר דקות נהדרות של איינדהובן, הישראלי סוחט פנדל. זהבי מצא את עצמו פנוי ברחבה לאחד דאבל פס נפלא, ברח ימינה לשומר והוכשל. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, היסס, אך לאחר בדיקת VAR השתכנע. EZ7 לקח את הכדור ובהרבה קור רוח בעט פצצה אדירה לפינה השמאלית, כשהוא לא משאיר לשוער שום סיכוי. 0:1 לפ.ס.וו איינדהובן, שער ראשון לזהבי בליגה ההולנדית.

בדקה ה-30, איינדהובן פתחה בבליץ אדיר על השער של דן האג, ורק בנס גדול האורחת לא ספגה את השני. בעיטות של גצה, פיין וסנג'רה נהדפו ממש מקו השער, זהבי פשוט לא מאמין.

ערן זהבי מוכשל | ANP Sport via Getty Images
ערן זהבי ושחקני איינדהובן חוגגים | ean Mouhtaropoulos/Getty Images
View this post on Instagram

@eranzahavi 💥🔫 #PSVADO 1-0

A post shared by PSV (@psv) on

רגע לפני הירידה למחצית, עוד החמצה אדירה של איינדהובן. בדקה ה-48, כדור מדהים של איהאטארן מצא את דוניל מאלן, שמצא את עצמו במצב אחד על אחד נוח מול השוער, אבל היהלום ההולנדי החליק בבעיטה ופספס את המסגרת בצורה די מרושלת. 0:1 לאיינדהובן במחצית

מהלך המשחק: מחצית שנייה –

רוג'ר שמידט ערך שני חילופים במחצית, חברו של זהבי לחוד, דוניל מאלן, פינה את מקומו למאדוקה, ומוחמד איהאטארן פינה את מקומו לפיליפ מקס. בדקה ה-51, הגיע השער השני. ערן זהבי חזר למרכז המגרש לקבל את הכדור, שלח כדור עומק אדיר למחליף, צוקונונסו מאדוקה הצעיר שירה בעיטה שטוחה וחזקה לפינה השמאלית מ-22 מטרים היישר לרשת. 0:2 לאיינדהובן.

המשחק נרגע מכיבוש השער השני, ונראה שהאורחת מנסה להימנע מתבוסה הרבה יותר מאשר לחזור למשחק. מנגד, זהבי וחבריו לא מרשימים במיוחד ולא נראים חדים במיוחד בחלק הקדמי לאחר 70 דקות של כדורגל. בדקה ה-75, מריו גצה היה יכול לכבוש את השער השלישי לאחר שקיבל כדור נפלא מזהבי בתוך הרחבה, אך בעט לידיים של השוער שהדף בקלות. בדקה ה-76, עילאי אלמקייס נכנס כמחליף.

בדקה ה-83, הגיע המסמר האחרון בארון של דן האג. לחץ גבוה של ההולנדים גרם לאיבוד כדור של הגנת דן האג, מריו גצה מצא את ראיין תומאס באגף הימני, המגן המצטיין שחרר בעיטה אדירה בתנועה לפינה הרחוקה ולשוער לא היה שום סיכוי. 0:3 מדהים לאיינדהובן, שמתקרבת בצעדי ענק לניצחון מרשים. בדקה ה-90, זהבי היה יכול לכבש את הרביעי, ושחרר בעיטה מסובבת נפלאה מחוץ לרחבה, אך פספס את הקורה בסנטימטרים ספורים בלבד. זהבי קיבל את סרט הקפטן, ובדקה ה-92, כובש השער השלישי, החלוץ הצעיר והמוכשר מאוד של איינדהובן, קיבל כדור במרכז הרחבה, השתחרר מההגנה וגלגל את הרביעי לפינה השמאלית של הרשת. 0:4 לפ.ס.וו איינדהובן בסיום!

ערן זהבי, איהאטארן | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

צפו: שוער דן האג כבש בדקה ה-92 והעלה את הקבוצה לשלב הבא בגביע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי