חזר ובגדול: זהבי כבש, 2:4 לפ.ס.וו על זוולה

הישראלי חזר למגרשים לאחר השוד האלים והבקיע את הרביעי של קבוצתו בדקה ה-54. הוא הקדיש את השער למשפחתו ביציע, אשתו דמעה. שער עצמי אומלל לשוער המפסידה. האוהדים תלו שלט בעברית: "ערן, אנחנו עומדים מאחוריך"

(גודל טקסט)

ימים ספורים בלבד עברו מאז שאשתו של ערן זהבי וילדיו היו קורבן לשוד אלים בביתם אשר באמסטרדם. אחרי שהוא ומשפחתו התאוששו מהטראומה והחליטו להישאר בהולנד על אף החוויה הלא נעימה שעברו, חלוץ נבחרת ישראל חזר היום (חמישי) לכר הדשא כאשר פ.ס.וו איינדהובן אירחה את זוולה במסגרת ה-33 בליגה ההולנדית. הקבוצה הביתית רשמה 2:4 מרשים, כולל שער של זהבי, ושמרה על המקום השני בטבלה.

זהבי נכלל בהרכב הפותח שהעלה המאמן רוג'ר שמידט, כשלצדו דוניל מאלן וקודי גאקפו. ללא הישראלי, האדומים-לבנים גברו 0:2 על ווילם במחזור הקודם והשיגו ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים. על אף שהמשחק נערך ללא קהל, אוהדי קבוצתו של הישראלי תלו ביציע שלט בעברית עליו רשום: "ערן, אנחנו עומדים מאחוריך".

פ.ס.וו הגיעה להזדמנויות טובות בפתיחת המשחק, כולל ניסיון של זהבי להבקיע בראבונה, אך המארחת עלתה ליתרון דווקא לאחר שער עצמי אומלל. בדקה ה-22, יוטה נקאיאמה מסר לשוערו, חביאר מאוס, שלא הצליח להשתלט על הכדור וספג את השער הראשון בהתמודדות. לאחר מכן, יורבי ורטסן הצעיר השתלט על המשחק. בדקה ה-29 הוא בישל לדוניל מאלן, וחמש דקות מאוחר יותר הוא הבקיע בעצמו וקבע 0:3 במחצית.

השלט לכבוד ערן זהבי | ANP Sport via Getty Images

בדקה ה-54, גם הכוכב הישראלי הצטרך לרשימת הכובשים. מאלן הגביה לרחבה, וחברו לחוד נגח את השער הרביעי של קבוצתו. הוא סימן עם הידיים צורה של לב אל עבר משפחתו שישבה ביציע, ואשתו, שי זהבי, התרגשה מהמחווה ודמעה. בדקה ה-64 זוולה כבשה שער מצמק. עמנואל פראי ניצל מסירה לא טובה של מרקו ואן חינקל, ודהר כל הדרך לכיבוש. בתוספת הזמן, סמיר לגסיר בן ה-17 כבש שער נהדר מהאוויר וקבע את תוצאת המשחק – 2:4 לפ.ס.וו. הישראלי השלים 90 דקות בהתמודדות.

בעקבות תוצאות המחזור, הקבוצה מאיינדהובן שומרת על המקום השני, עם יתרון של שלוש נקודות על פני אלקמאר שסיימה את משחקה נגד כרונינגן ב-0:0. מאבק המיקום הינו משמעותי מכיוון שהמקום השני בטבלה מעניק את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, בעוד המקום השלישי מוביל לליגה האירופית בלבד. בעונת הבכורה בהולנד, זהבי כבש עד כה 17 שערים ב-32 הופעות בכל המסגרות, כאשר 11 מתוכם במסגרת הליגה.

ערן זהבי | hoto Pestige/Soccrates/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 7: ערן זהבי מסר לדוניל מאלן כדור עומק נהדר לתוך הרחבה. ההולנדי החזיר לו במסירה, הישראלי בעט מהאוויר אך לא מצא את המסגרת.

דקה 13: בעיטה של פיליפ מקס נעצרה על ידי השוער. זהבי עט על הריבאונד וניסה להבקיע בבעיטת ראבונה, אך השוער הדף גם את הניסיון הזה.

ערן זהבי בבעיטת ראבונה | ANP Sport via Getty Images

דקה 22: פ.ס.וו עולה ל-0:1! שחקנה היפני של האורחת, יוטה נקאיאמה, מסר אחורנית לשוער חביאר מאוס. המסירה הייתה חזקה מדי, השוער לא הצליח להשתלט והכדור נכנס לרשת. השער נרשם לחובתו של השוער.

דקה 29: 0:2 לפ.ס.וו! יורבי ורטסן מוצא את מאלן פנוי לחלוטין ברחבה. הכוכב ההולנדי לא התקשה וכבש את השני של קבוצתו.

דקה 34: פ.ס.וו כובשת את השלישי! לאחר שבישל, יורבי ורטסן מוסיף שער משלו. הבלגי קיבל את הכדור ברחבה, הסתובב ובעט בעיטה שטוחה לפינה התחתונה של הרשת.

יורבי ורטסן, ערן זהבי | ANP Sport via Getty Images

דקה 54: ערן זהבי כובש את הרביעי של פ.ס.וו! מאלן הגביה לרחבה, הישראלי נגח לרשת והגדיל את היתרון. הוא הקדיש את השער למשפחתו שישבה ביציע. אשתו, שי זהבי, דמעה.

דקה 69: זוולה מצמקת ל-4:1. מרקו ואן חינקל מסר אחורנית, אך עמנואל פראי הגיע לכדור לפני ההגנה ויצא לריצה נהדרת שהסתיימה ברשת של איינדהובן.

ערן זהבי מקדיש את השער למשפחתו | ANP Sport via Getty Images
שי זהבי ביציע | ANP Sport via Getty Images

דקה 90: זוולה מצמקת ל-4:2. הגבהה נהדרת לרחבה מוצאת את סמיר לגסיר, והקשר בן ה-17 בעט מהאוויר והבקיע את שערו הראשון בליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי