הזאר עם ציון דרך חשוב, התמוגגות מלוקאקו: "פשוט מפלצת"

לאחר הניצחון על קרואטיה, בבלגיה בטוחים שמרטינס ושחקניו מסוגלים לרשום יורו נהדר, בעיקר בזכות החלוץ: "הוא החבילה השלמה". קשר ריאל מדריד שיחק במדי הנבחרת אחרי למעלה משנה וחצי, וגם: מה מצבו של דה בריינה?

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כאחת הנבחרות החזקות באירופה בפרט, ובעולם בכלל. לקראת יורו 2020 שעתיד להיפתח השבוע, השדים האדומים ערכו אתמול (ראשון) את משחק ההכנה האחרון שלהם לקראת הדבר האמיתי, והם יכולים להגיע בראש שקט למשחק הפתיחה ביום שבת הקרוב נגד רוסיה (22:00, שידור ישיר בספורט1) לאחר שניצחו 0:1 את קרואטיה, סגנית אלופת העולם למי ששכח.

על השער היחיד בהתמודדות היה חתום, מי אם לא, רומלו לוקאקו. חלוץ אינטר המשיך את העונה הנהדרת שלו באלופת איטליה והביא את היכולת גם למדים הלאומיים, כשהוא כובש את שערו ה-60 ב-93 הופעות בלבד בנבחרת בלגיה, שגם שם לא נשארו אדישים לכוכב: "השער שלו אומנם הביא את הניצחון, אבל הוא עשה כל כך הרבה מעבר לזה. הוא לקח את הקבוצה על כתפיו, כידרר, שמר על הכדור, יצר מצבים. פשוט מפלצת!", התמוגגו בתקשורת המקומית, "לוקאקו הפך לחבילה השלמה כחלוץ".

גם מאמן הנבחרת, רוברטו מרטינס, לא חסך בסופרלטיבים על החלוץ בן ה-28: "זה הלוקאקו הכי טוב שראיתי מעולם". לאחר מכן, האיש על הקווים גם התייחס להתמודדות עצמה: "לא הרגשתי שאנחנו במשחק ידידות, שיחקנו עם אינטנסיביות כאילו אנחנו במשחק עם מחויבות ומשמעות. נגד יוון היינו טובים למשך 40 דקות, ואז היינו רכים ביתר המשחק. נגד קרואטיה, ראיתי קבוצה שמוכנה לשחק ונמצאת במנטליות המתאימה לכך".

לוקאקו ומרטנס חוגגים. בלגיה מגיעה מוכנה ליורו | KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images

ומה לגבי שאר שחקני הסגל? כנראה שעבור אדן הזאר, למשחק אתמול הייתה משמעות קצת יותר גדולה מאשר לשאר חבריו. קשר ריאל מדריד, שהקביע 32 שערים ב-107 הופעות במדי השדים האדומים, חזר לשחק בנבחרת לראשונה מאז ה-19 בנובמבר 2019, אז בלגיה הביסה 1:6 את קפריסין במסגרת מוקדמות היורו. אחרי למעלה משנה וחצי של היעדרות, אין ספק כי מרטינס יזדקק לכוכב במיטבו אם הוא רוצה לרשום אליפות אירופה מוצלחת.

מכוכב אחד לכוכב אחר. כשירותו של קווין דה בריינה לפתיחת הטורניר עדיין מוטלת בספק, זכר לפציעה אותה ספג בפניו בגמר ליגת האלופות עם מנצ'סטר סיטי. מרטינס התייחס למצבו כשאמר: "הוא יצטרף אלינו לאימונים. הוא יקבל תוכנית איטית שבנויה בהתאם אליו. ניתן לו שקט על מנת שיעשה זאת הכי מהר שאפשר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי