קיין: "אנחנו במקום הרבה יותר טוב מאשר ב-2018"

קפטן אנגליה מוכן למשחק הפתיחה נגד קרואטיה ביורו (בראשון), היריבה שהדיחה אותם בחצי גמר המונדיאל: "השחקנים שלנו שיחקו במשחקים הכי גדולים שיש והתחרות על ההרכב קשה. כחלוץ, אני מוקף בשחקנים טובים"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה השיגה שני ניצחונות מינימליים במשחקי ההכנה שלה לקראת היורו: 0:1 על אוסטריה ו-0:1 על רומניה. ביום ראשון מגיע הדבר האמיתי – היא תפתח את היורו במשחק נגד קרואטיה, אותה יריבה שהדיחה אותה מחצי גמר המונדיאל האחרון עם ניצחון 1:2 בהארכה משער של מריו מנדז'וקיץ' בדקה ה-105. הקפטן הארי קיין, משחקני המפתח של נבחרת שלושת האריות, שמגיע אחרי עונה אדירה בטוטנהאם בה סיים כמלך שערי הפרמיירליג וגם כמלך הבישולים, משוכנע כי הנבחרת השתפרה במהלך פרק הזמן הזה.

קיין אמר: "הייתי אומר שאנחנו במקום טוב יותר. כשהגענו למונדיאל ההוא לא היינו בטוחים בעצמנו, שיחקנו טוב וניצלנו את ההזדמנות. כעת, יש לנו עוד ניסיון, שחקנים שיחקו במשחקים הגדולים ביותר עבור המועדונים שלהם (גמר ליגת האלופות האחרון היה כל-אנגלי כזכור) וברור שהשחקנים שהיו במונדיאל האחרון קיבלו ניסיון בנבחרת".

החלוץ המשיך: "אנחנו ידועים שיש עדיין הרבה עבודה קשה, אבל אנחנו לא סתם מנצחים. הרבה זמן לא זכינו בטורניר גדול כך שעלינו להפגין מנטליות גבוהה לאורך כל הדרך, זה מסע ארוך וקשה עד שמגיעים לשלבים האחרונים. ברור שיש קצת יותר לחץ מאשר בפעם הקודמת אבל עלינו להתמודד עם זה ולצפות לאתגר".

הארי קיין, גארת' סאות'גייט | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

על הניסיון שלו: "אני רק בן 27 אבל אחד המבוגרים בנבחרת. לטעמי יש לנו איזון נהדר בסגל בין הצעירים והמנוסים. נעשה את מה שביכולתנו. כדי להצליח אתה זקוק לעומק רב בכל עמדה ואני חושב שיש לנו את זה. התחרות קשה מאוד וכחלוץ אני מוקף בכל כך הרבה שחקנים יצירתיים למעלה ואני שמח מזה".

בתקשורת האנגלית מביעים מעט חשש. "בדייל מייל" נכתב על השאלות הבוערות משני משחקי החימום, עם כל הכבוד לדקות שקיבלו שחקני הסגל הרחב. נטען כי הנבחרת "מתגעגע לכוכבי גמר הצ'מפיונס" שאמנם זכו בצדק לשבוע מנוחה אבל היכולת שלהם קריטית. מדובר בבן צ'ילוול ומייסון מאונט מצ'לסי וכן ראחים סטרלינג, ג'ון סטונס ופיל פודן ממנצ'סטר סיטי. באתר נכתב כי סאות'גייט צריך לקבוע מי הפנדליסט כדי שמקרים כמו במשחק ההכנה האחרון לא יחזרו. עוד נטען כי אנגליה לא תביס אף אחת מיריבותיה וסאות'גייט צריך לעזור לנבחרת להיות איתנה מאחורה. "ויחד עם זאת, עם השפע ההתקפי שיש, האוהדים יהיו מתוסכלים אם הכדורגל לא יהיה מבריק".

בנוסף דנו במחליפים הפוטנציאליים אם הארי מגווייר וג'ורדן הנדרסון לא יהיו כשירים ונכתב כי העמדה בין הקורות נותרה "חידה". אמנם ג'ורדן פיקפורד הוא השוער הוותיק והמנוסה בסגל אך סם ג'ונסטון בלט לטובה במשחק האחרון והותיר חומר למחשבה. נזכיר כי פרט לסגנית ראלופת העולם, גם סקוטלנד וצ'כיה הוגרלו יחד איתה לאותו הבית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי