בנזמה עשוי להיות כשיר לגרמניה, דשאן: "תמיד יש יותר גרוע"

"לה פריזיאן": החלוץ שנפגע בברכו ב-0:3 על בולגריה עשוי להיעדר ממספר אימונים בלבד. המאמן: "לא נחשוב כל היום איך הוא יסתדר, אין שום הודעה דרמטית". ז'ירו זכה לשבחים: "הוא נצחי". שחקן עבר: "גריזמן מספר 1"

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת נראתה טוב במשחק ההכנה האחרון שלה לפני יורו 2020 ושוב ניצחה 0:3 כשהביסה אתמול (שלישי) 0:3 את בולגריה. קיליאן אמבפה רשם 21 נגיעות בכדור ברחבת היריבה – הכי הרבה מאז החלו ב-Opta לבדוק את הנתונים ואוליבייה ז'ירו עלה מהספסל וכבש צמד נהדר. הוא הראשון מאז 2014 שכובש צמד כמחליף עבור הטריקולור מאז עשה זאת אנטואן גריזמן, שכבש משחק שלישי ברציפות עבור הבלוז והשווה את שיאו. אולם, צרפת מוטרדת ממצבו של קארים בנזמה שהוחלף עוד במחצית הראשונה אחרי פגיעה בברך.

דשאן אמר: "הוא ספג מכה, הרגיש את השריר בברך בצורה קשה ולכן הוחלף מיד. לא רצינו לקחת שום סיכוי". כשנשאל האם הוא מודאג מהשתתפותו ביורו אמר: "זו מכה אבל תמיד יש גרוע יותר בחיים, יש לי צוות רפואי ברמה גבוהה. אנחנו הולכים לעשות את הדבר הנכון ולא נבלה כל יום בתהייה איך הוא יסתדר. קשה לעכל אבל אתה צריך לחיות עם זה. כרגע אין שום הודעה דרמטית".

בנבחרת נאחזים בכך שהחלוץ לא הגיע מיד לחדר ההלבשה אלא נשאר לשבת ביציע ליד המחליפים. מנגד, כשהפיזיותרפיסט ביצע עיסוי בברכו הוא שם את ידיו על הפנים ונאנק מכאבים. לפי "לה פריזיאן" החלוץ עשוי להחמיץ מספר ימי אימון בלבד. בכל מקרה בנזמה בספק למשחק נגד נבחרת גרמניה ביום שלישי, משחק פתיחת היורו.

כאמור, ז'ירו כבש פעמיים, הגיע ל-46 שערים בנבחרת והוא רחוק רק חמישה מהשיאן תיירי הנרי. דשאן התייחס לחלוץ: "תכננתי להכניס אותו אבל לפחות דקות. הוא עדיין סקורר, משחק עם הרבה שכל ברחבה ובטח שלא אתלונן. הוא חשוב מאוד לנבחרת. אני חושב שהוא שיחק הערב (אתמול) יותר מבשלושת החודשים האחרונים יחד אבל אני לא קוסם. זה הוא – יש לו את היכולת להיות יעיל לעתים קרובות".

הנבחרת מוכנה ליורו: "אני חושב שהיה לנו יותר קשה נגד ווילס. יש התקדמות, הראינו מה אנחנו מסוגלים לעשות על המגרש. הקהל גם כן עזר לשחקנים, אבל אין ערובה להצלחה. אני חושב שאנחנו די טובים בסך הכל ונצטרך רעננות פסיכולוגית, הראש הוא זה ששולט ברגליים. אנחנו במקום בו אנחנו צריכים להיות".

אוליבייה ז'ירו, רפאל וראן, פול פוגבה | Aurelien Meunier/Getty Images

"הנבחרת השיגה ניצחון נוסף נגד בולגריה החלשה עם צמד של ז'ירו הנצחי אבל אולי איבדה את בנזמה. לעתים הכדורגל יכול להיות אכזרי", נכתב ב"לאקיפ" שם ציינו לטובה את פול פוגבה על היכוחת הפיזית שהפגין. "5,000 האוהדים בסטאד דה פראנס התענגו על הביצועים". גם אמבפה זכה לשבחים: "הוא תמיד מאיץ את הקצב עבור הנבחרת. הנבחרת מתחילה לעבוד על אוטומט". מגן העבר ווילי סניול הכריז: "גריזמן הוא השחקן מספר 1 של הנבחרת". שחקנה של ברצלונה היה זה שכבש ראשון – במספרת מרהיבה.

ז'ירו אמר: "יכולנו להיות יותר יעילים, זה לקח זמן. ניסיתי למצוא פתרונות ברחבה. סיפקו לי שני בישולים נהדרים ואני מודה לבנג'מין פבאר ו-וויסאם בן יידר. ולפניכן אספקת הכדורים הייתה שונה. אני מאוד מרוצה באופן אישי מכך שעזרתי לקבוצה. אני ממש לא מריר מכך שעליתי כמחליף, אל תדאגו".

עוד אפשר לציין, הפעם בנוגע להגנה, שכן לראשונה מאז ספטמבר 2019 הנבחרת סיימה את המחצית הראשונה כשלא בועטים לשערה. הקפטן הוגו לוריס היה מחוסר עבודה במשחקו ה-125 בטריקולור שלא ספגו אף שער בארבעת המשחקים האחרונים. כמובן שנגד נבחרת גרמניה של יואכים לב זו תהיה אופרה אחרת לגמרי.

אוהדי נבחרת צרפת | Aurelien Meunier/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי