סוזה: "יכולים לנצח כל נבחרת, עלינו להאמין שאפשר לזכות ביורו"

אחרי חמישה משחקים בלבד כמאמן פולין, אקס מכבי ת"א מוכן לאתגר ומעלה את הציפיות: "האיכות נמצאת, הגיע לנו הרבה יותר במשחקים הקודמים". על לבנדובסקי: "יעשה את ההבדל". וגם: עד כמה משחק הפתיחה חשוב

(גודל טקסט)

אחרי חמישה משחקים בלבד כמאמן הנבחרת, אותה מאמן מאז ינואר, פאולו סוזה מוכן לאתגר ויקווה להוביל את נבחרת פולין ליורו מוצלח. ב-2016, לדוגמא, הנבחרת הודחה בשלב רבע הגמר על ידי פורטוגל אחרי דו-קרב פנדלים. מנגד, במונדיאל האחרון נפרדה כבר בשלב הבתים והנבחרת לא ממש מרשימה, בלשון המעטה, כשסיימה בתיקו 2:2 נגד איסלנד. סוזה, שמודע לגודל השעה, התראיין לאתר "אופ"א" וסיפר על ההכנות לטורניר.

עד עתה רשם סוזה ניצחון בודד בחמישה משחקים יחד עם שלוש תוצאות תיקו. בשלב הבתים מצפות לו סלובקיה, מולה תפתח הנבחרת את הטורניר, ספרד ושבדיה – בית לא פשוט בכלל. "אני תמיד מסתכל על הדברים בצורה חיובית. אני מאמין בכל מה שאנחנו עושים ומעביר את זה לשחקנים שלי. יש לנו דרך ארוכה ועלינו להיות חזקים. האיכות מצאת אך עלינו להיות מסודרים ותוקפניים יותר, עם אמביציה במשחק שלנו", הבהיר סוזה. "למרבה הצער, לא השגנו את התוצאות להן היינו ראויים, הגיע לנו הרבה יותר, עשינו צעדים קדימה. אני מרגיש טוב לקראת פתיחת הטורניר".

האם המשחק הראשון הוא קריטי: "זה לא משחק מכריע מכיוון שהנבחרת האחרונה שזכתה ביורו (פורטוגל) לא ניצחה במשחק הראשון. המשחק כן מהותי בהרבה דברים, במיוחד עבורנו כי התחלנו תהליך עם רעיונות חדשים ופילוסופיה חדשה. זה לא יהיה קל, אני מצפה למשחק דינמי מאוד ולא קל בפן הנפשי. אסור לנו לעשות טעויות. סלובקיה נבחרת מסודרת שמתגוננת היטב, הם חזקים בהתקפות המתפרצות".

רוברט לבנדובסקי | Boris Streubel/Getty Images

"קשה להקנות פילוסופיה כי כשאתה מאמן קבוצה יש לך חמישה-שישה שבועות וכמה וכמה משחקים. והנה אין לנו את הזמן הזה, כל שחקן מגיע ממקום אחר עם דינמיקה שונה. אנחנו רוצים לשלב את כולם בהצלחה וליצור נבחרת אחת, זה האתגר שלנו ושל השחקנים המובילים".

כמובן שהכוכב הראשי בהצגה הוא רוברט לבנדובסקי שהצטיין שוב בבאיירן מינכן והוא גם מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים. "הוא חשוב משום שהאיכות שלו בהתקפה מעלה את הרמה שלנו. כל המדינה סומכת עליו. הוא תמיד רוצה להופיע ברמה הגבוהה ביותר, אפשר לראות את כל מה שהשיג. הוא צריך להיות בעל אמביציה ולדחוף את עצמו למקסימום. אנחנו עובדים כדי ליצור נבחרת מאוזנת, אגרסיבית ושחקנים שברגע מסוים יוכלו להשקיע פי שניים או שלושה מהאנרגיה כדי לתמוך בו מקדימה. ברגעי המפתח עליו להשפיע. הוא יודע לעשות את ההבדל ויעשה את ההבדל".

הציפיות שלו מהטורניר: "עלינו ללכת שלב אחר שלב. הצעד הראשון הוא לעבור את שלב הבתים. זה קשה כי כל הנבחרות טובות, אבל אנחנו יכולים לנצח כל אחת, יש לנו את הכלים לכך. לשם כך עלינו להאמין שאפשר לנצח ולזכות אפילו בטורניר".

שחקני נבחרת פולין | JANEK SKARZYNSKI/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי