איטליה ביקשה להחליף את פלגריני, טרים מזהיר את היריבה

אחרי המתנה ארוכה, יורו 2020 ייפתח בשישי עם משחק גדול: מנצ'יני נגד הטורקים. הקשר נפצע ויחמיץ את הטורניר. אימובילה ואינסינייה יפתחו, גם קייזה? יילמאז בחוד של היריבה. המאמן: "ניצור בעיות לכל נבחרת"

(גודל טקסט)

אחרי המתנה ארוכה ודחיית הטורניר בשנה אחת בשל נגיף הקורונה, מחר (שישי) זה קורה: יורו 2020 ייצא לדרך עם משחק מרתק. נבחרת טורקיה שהוכיחה את כוחה במוקדמות המונדיאל ורבים רואים בה כ"סוס השחור" של הטורניר, תפגוש באצטדיון האולימפיקו את נבחרת איטליה של רוברטו מנצ'יני שרעבה מתמיד אחרי שנעדרה מהמונדיאל האחרון. הנבחרות כבש נפגשו בטורניר גדול בעבר – יורו 2000, ואז האיטלקים ניצחו 1:2. הטורקים לא ניצחו את איטליה עד היום.

הנבחרת של מנצ'יני לא הפסידה מאז ספטמבר 2018, כבר 27 משחקים מאז נכנעה לפורטוגל, וניצחה בכל שבעת משחקיה האחרונים מבלי לספוג. במשחקה האחרון הביסה 0:4 את צ'כיה והרשימה. ההכנות של סקוואדרה אזורה ספגו מכה כאשר לורנצו פלגריני, קשרה של רומא שהציג יכולת מצוינת לאחרונה, נפצע. בנבחרת ביקשו מאופ"א היום (חמישי) אישור להחליפו בשחקן אחר. גאטנו קסטרובלי, קשרה של פיורנטינה, שבישל פעמיים ב-0:7 על סן מרינו, הוא זה שעשוי להחליפו ויצטרף לאימונים ברומא. פלגריני בכל מקרה יישאר עם חבריו על אף שלא יוכל לשחק.

איטליה תחסר את מרקו וראטי, קשר פריז סן ז'רמן שנפצע בברכו לקראת סיום העונה ולא השתתף במשחקי ההכנה. ניקולו בארה ומנואל לוקאטלי יחזיקו את מרכז השדה. גם ז'ורז'יניו, קשרה של צ'לסי אלופת אירופה, יפתח באמצע. לגבי החוד, צ'ירו אימובילה זוכה לעדיפות וגם מקומו של לורנצו אינסינייה מובטח. דומניקו ברארדי (17 שערים ושמונה בישולים העונה בליגה), קשר ססואולו ופדריקו קייזה (15 שערים ו-11 בישולים בכל המסגרות במדי יובה) מתחרים על העמדה הנוספת בהתקפה. חלוצה של לאציו לא בלט יתר על המידה במשחקי הנבחרת כשיש לו רק 13 שערים ב-46 משחקים.

מנצ'יני אמר: "טורקיה נבחרת חזקה מאוד, השחקנים שלה טובים טכנית ופיזית. הם השתפרו מאוד. זה יהיה משחק קשה כמו נגד ווילס ושוויץ. האמת שכולן מעולות, בטורניר כמו יורו אין נבחרות חלשות". שחקן העבר אלסנדרו נסטה הוסיף: "ההתקפה של איטליה סופר-מוכשרת. מנצ'יני גורם לשחקנים לשחק היטב והאולימפיקו ייתן את הדחיפה. איטליה הזו יכולה לעשות הכל".

ובצד השני, המאמן הוותיק פתיח טרים (67) מחבב מאוד את הכדורגל האיטלקי שכן עמד על הקווים של פיורנטינה ומילאן בעבר. הוא מקווה שמשחק הפתיחה יהיה גם הגמר עצמו בוומבלי. טרים מגיע עם ביטחון רב בנבחרתו. "איטליה נבחרת נהדרת אבל אנחנו מסוגלים ליצור בעיות גדולות לכולם ואני חושב שכבר הראינו זאת". בפן האישי הוסיף: "איטליה היא הבית השני שלי, זה תמיד יישאר כך. אשמח לפגוש אותם בקרב על התואר בהיכל כדורגל כמו וומבלי".

צ'ירו אימובילה, לורנצו אינסינייה, ניקולו בארלה | Marco Luzzani/Getty Images

עוד אמר: "לטעמי מנצ'יני עושה עבודה נהדרת, איטליה סולידית, לא הפסידה זמן רב ומשקפת את הרעיונות של המאמן שלה. קייזה נראה נהדר בעונת הבכורה ביובנטוס ויש לי כבוד אדיר לג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י, כל מאמן היה שמח לעבוד עם אגדות כאלה. יש הרבה שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל עבורה, גם ניקולו בארלה אחד מהם".

הפוקוס בנבחרת הוא על מריח דמירל והקאן הקאן צ'להאנולו מיובנטוס ומילאן בהתאמה אך כדאי לשים לב לבוראק יילמאז, הקפטן הוותיק בן ה-35 שיפתח בחוד. הוא כבש העונה 16 שערי ליגה בליל והוליך אותה לאליפות. הוא מחפש את שערו ה-30 בנבחרת. יילמאז כבש שער אחד ביורו הקודם וישמח להוסיף לרזומה עוד טורניר גדול. יוסוף יאזיג'י, גם הוא משורות אלופת צרפת, צפוי לפתוח במרכז השדה.

בוראק יילמאז | SASCHA SCHUERMANN/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי