"ההימור של סאות'גייט השתלם": באנגליה מעלים את רף הציפיות

לאחר שניצחו את קרואטיה במשחק הפתיחה, בממלכה מרשים לעצמם לפנטז. "תמיד אמרתי שאם אשחק בוומבלי עבור הנבחרת אני אכבוש, זאת החצר האחורית שלי", אמר סטרלינג, כובש שער הניצחון. וגם: הנתון ההיסטורי של בלינגהאם

(גודל טקסט)

האם יורו 2020 יהיה הטורניר של נבחרת אנגליה? לאחר שנים רבות למודות כשלונות ואכזבות, נבחרת שלושת האריות פתחה הערב (ראשון) את אליפות אירופה עם ניצחון 0:1 על קרואטיה, שהיה עבורה הרבה יותר מעוד שלוש נקודות (שגם קירבו אותה על הדרך לשמינית הגמר).

קשה להאמין, אבל זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה אנגליה מנצחת במשחק פתיחה של יורו אחרי תשע ניסיונות עקרים. אם לפני פתיחת הטורניר רף הציפיות בלונדון הרקיע שחקים, כעת הוא אפילו גבוה יותר ולחניכיו של גארת' סאות'גייט מצפה משימה לא פשוטה בכלל לעמוד תחת הלחץ של ממלכה שלמה.

גיבור הניצחון הערב היה באופן מפתיע למדי ראחים סטרלינג. הקיצוני של מנצ'סטר סיטי, שלא זכה העונה ליותר מדי קרדיט מפפ גווארדיולה, נזרק ל-11 הפותחים של נבחרתו על ידי סאות'גייט, וכעת נדמה כי הבחירה של המאמן התבררה כמוצלחת במיוחד. "ההימור של סאות'גייט על סטרלינג השתלם", נכתב בכותרת של "דיילי מייל". גם ב"סאן" החמיאו לחלוץ והתלהבו: "סטרלינג מבקיע שער ניצחון חלומי בוומבלי במשחק הפתיחה של יורו 2020".

גארת' סאות'גייט | Andy Rain – Pool/Getty Images
הארי קיין | Andy Rain – Pool/Getty Images

שימו לב לנתון המדהים הבא: בכל 11 המשחקים בהם הקיצוני כבש עבור אנגליה במשחק בינלאומי, נבחרתו גם ניצחה, וזהו רצף הניצחונות הגבוה בהיסטוריה של שחקן כלשהו שמשחק בנבחרת כלשהי כאשר הוא מבקיע. בסיום ההתמודדות, סטרלינג נבחר לאיש המשחק באופן רשמי על ידי אופ"א והתייחס לשער: "תמיד אמרתי שאם אשחק עבור המדינה שלי בוומבלי אני אכבוש, זאת החצר האחורית שלי".

מלבד סטרלינג, אנגליה היא אחת הנבחרות הצעירות בטורניר. עובדה זו נראתה הערב בצורה בולטת בלונדון, כאשר מספר רב של כישרונות שותפו על ידי סאות'גייט. אחד מהם הוא מייסון מאונט, קשרה הנפלא של אלופת אירופה צ'לסי. מאמנו לשעבר של מאונט, פרנק למפארד, החמיא לו: "הוא הקשר ההתקפי הטוב ביותר בכל הנוגע ללחץ על הכדור וזכייה בו בחזרה. הוא מסוגל לרוץ כל היום ולתת את כל כולו".

היסטוריה נוספת נרשמה הערב בקרב אחד משחקני המנצחת. ג'וד בלינגהאם עלה מהספסל והחליף את הארי קיין בדקה ה-82, מה שהפך אותו לשחקן הצעיר בתולדות היורו ולשחקן האנגלי הצעיר ביותר שמשחק בטורניר גדול (מונדיאל או יורו). שחקנה של דורטמונד שבר את השיא כשהוא בן 17 שנים ו-349 ימים בלבד. כעת, אנגליה תחל את הכנותיה לקראת המשחק הבא במסגרת בית ד', כשתארח את סקוטלנד לדרבי בריטי ביום שישי הקרוב (22:00) בו היא תוכל להבטיח רשמית את העפלתה לשמינית הגמר במידה ותנצח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי