לואיס אנריקה: "ההתקפה? זה תמיד אותו הנאום". כעס על הקהל

ספרד שברה שיא החזקת כדור אך זה הספיק רק ל-0:0 נגד שבדיה. המאמן שהתלונן על כר הדשא חטף מהתקשורת: "איך מורנו נכנס רק בדקה ה-74?". בתקשורת זעמו על הבוז למוראטה: "כבר עדיף לשחק מול יציעים ריקים"

(גודל טקסט)

לא כך ציפתה נבחרת ספרד לפתוח את היורו – עם תיקו 0:0 אתמול (שני) נגד שבדיה במשחק שהעלה מחדש את כל הספקות לגבי הנבחרת. "לה רוחה" החזיקה בכדור 85.1% מהזמן – הנתון הגבוה ביותר בטורניר איי פעם (מאז החלו לבדוק את הנתונים מאז 1980) וגם זה לא עזר לה. לואיס אנריקה, שספג ביקורת קשה עוד בקביעת הסגל שלו, היה למאמן הראשון של הנבחרת שמסיים פעמיים ברציפות ב-0:0 מאז עשה זאת חאבייר קלמנטה ב-1992.

לואיס אנריקה אמר: "נכון שהצגנו עליונות ברורות אך זה לא משאיר אותי עם רגש שונה מזה של הצופים או העיתונאים. זה היה יום בו היינו צריכים לנצח למרות שהם התגוננו כל הזמן וניסו לכבוש בזכות כדור ארוך ואם זה היה קורה – זה היה לא הוגן. קשה להכניע יריבה שמתגוננת כמו שבדיה ואני חושב שנגד פולין וסלובקיה זה יהיה דומה – אך לא נפסיק לנסות. נותרו שני משחקים ואנחנו רוצים להיות במקום הראשון. אני מציע לאנשים לראות את המשחק בטלוויזיה שוב".

על אלברו מוראטה שהחמיץ וספג שוב בוז מהקהל: "ראיתי שהוא גם זכה למחיאות כאפיים. מבחינתי הוא חלוץ נהדר שעושה הרבה דברים טובים בהתקפה ובהגנה. הוא לא הבקיע את השער ונאלץ להתמודד עם הרגשות האלה אבל הוא רגיל לזה. הרבה יותר קל לשחק עם קהל. האוהדים היו מעולים ועזרו לנו, ביום שבת נצפה לאותו הדבר".

על הבעיות בהתקפה: "חוסר השערים? זה הנאום הרגיל. אנחנו מנסים לייצר מצבים ועלינו לעשות את הדברים טוב". למאמן היו תלונות על כר הדשא: "המגרש בטח לא עזר לנו, השחקנים הטובים שלנו לא יכלו לשלוט בכדור. אנחנו זקוקים לדשא טוב יותר, אבל זה לא תירוץ. היו לנו מצבים אבל לא כבשנו. בעבר בגלל מזל רע הפסדתי משחקים כאלה".

קוקה שהיה מהטובים יותר בנבחרת, אמר לאחר המשחק: "הרבה לא סומכים עלינו וזה דווקא יחזק אותנו. עשינו מאמץ גדול שלא בא לידי ביטוי. עשינו הכל כדי לנצח אבל השער היה חסר. נמשיך לעבוד והשערים יגיעו. אנחנו לא מודאגים". על מוראטה אמר: "אנחנו נתמוך בכל חבר לקבוצה, כשהוא יבקיע – הדעה של כולם תשתנה".

אלברו מוראטה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/POOL/AFP via Getty Images

אמנם ב"מארקה" נכתב בשער העיתון: "הכל היה טוב חוץ מהשער החסר" ("ספרד החזיקה בכדור, הייתה דומיננטית ואיימה 17 פעמים על השער של רובן אולסן") אך בספרד ספגה ביקורת, בעיקר האיש על הקווים. "ג'רארד מורנו באמת לא טוב יותר ממוראטה?". נכתב. "ספרד יבשה מאוד, מורנו עלה לשחק רק בדקה ה-74", נכתב ב"אס", שם באו בטענות למאמן על כך שאין לו תוכנית ב'. "איך זה ייתכן שמורנו עולה לשחק רק בדקה ה-74?". "מה עשית, מוראטה?", היו כותרות נוספות.

בטור דעה אחר נמתחה ביקורת על היחס של האוהדים: "עם קהל כזה עדיף לשחק בדלתיים סגורות". "יש תרופה לבעיות בהתקפה אבל לא לטיפשים ששרקו בוז למוראטה בדקה ה-49. זה באמת משהו לא ברור – לבזבז 125 מיליון יורו על כרטיס ולקרוא נגד החלוץ של המדינה שלך". במשחק הבא תפגוש ספרד את נבחרת פולין ורוברט לבנדובסקי. לפי סקר ב"מארקה", 71% רוצים לראות את חלוץ ויאריאל בהרכב. אולם, לפחות לפי מה שנכתב בתקשורת, לואיס אנריקה בוטח במוראטה ללא עוררין והוא יקבל הזדמנות גם במשחק הבא. מוראטה אמנם נמצא בתקופה רעה אך צריך לזכור – יש לו 19 שערים ב-41 הופעות בנבחרת.

שער ה"מארקה" | צילום מסך: "מארקה"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי