שעת שיא: צמד לרונאלדו, 0:3 לפורטוגל על הונגריה

לאחר שהרבתה להחמיץ, אלופת אירופה התפוצצה עם שלושה שערים מאוחרים. הכוכב (87, 90+2) הפך למלך שערי היורו אי פעם והעניק לנבחרתו ניצחון חשוב בפתיחת בית המוות. גריירו (85) כבש ראשון, היריבה הבאה: גרמניה

(גודל טקסט)

לאחר לא מעט דפיקות לב ושזה כבר היה נראה שהיא בדרך לאבד שתי נקודות יקרות במשחק הפתיחה של "בית המוות", נבחרת פורטוגל הוכיחה הערב (שלישי) שהיא עדיין כאן, ובענק. הסלסאו התארחו בבודפשט אצל נבחרת הונגריה ויצאו עם ניצחון 0:3 לא פשוט בכלל, על אף תוצאת הסיום החד צדדית.

כריסטיאנו רונאלדו, דיוגו ז'וטה, ברונו פרננדס, ברנרדו סילבה ועוד. סוללת הכוכבים הבלתי נגמרת של פרננדו סנטוס הגיעה למשחק הערב בידיעה שעוד מצפים לה שני מפגשי ענק בהמשך הדרך מול גרמניה וצרפת, ולכן כל תוצאה מלבד ניצחון בבירת הונגריה פשוט לא באה בחשבון. כאמור, לפחות לפי השורה התחתונה, היא עמדה במשימה.

למרות זאת, תוצאת הסיום מעט משקרת. המארחת עמדה בגבורה מול העוצמות של הסלסאו, ועם קצת מזל ויותר ריכוז בדקות המכריעות, היא גם הייתה יוצאת עם נקודה יוקרתית מול אחת הנבחרות החזקות ביבשת. כנראה שהקהל, שמילא הערב את האצטדיון עד אפס מקום עם 61 אלף צופים נלהבים, עשה את שלו, ובאופ"א יכולים לברך על המהלך החשוב והלא מובן מאליו בהתייחס למאורעות השנה האחרונה.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו חוגג | Alex Pantling/Getty Images
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

לאחר פתיחת משחק מהוססת מצד שני הצדדים, האורחת הייתה הראשונה להתעורר. דיוגו ז'וטה רשם שתי החמצות גדולות כשהניסיונות שלו נהדפו על ידי פטר גולאשי המצוין, ובהמשך כריסטיאנו רונאלדו, שהפך לשיאן ההופעות ביורו בכל הזמנים, פיספס בענק מחמישה מטרים ולא הצליח להעלות את נבחרתו ליתרון.

פרננדו סנטוס וחניכיו המשיכו לתקוף בחמת זעם ככל שההתמודדות התקרבה לסיום, אך כשלו להבקיע את השער המיוחל עד לדקה ה-85, אז בעיטה של רפאל גריירו פגעה בשחקן הגנה מקומי וחדרה לרשת. כעבור דקותיים בלבד, רונאלדו הכפיל את היתרון עם פנדל מוצלח, והבליץ הפורטוגלי הסתיים בתוספת הזמן כשהסופרסטאר השלים צמד גדול. בכך, עלה CR7 לפסגת כובשי כל הזמנים של היורו כשעבר את מישל פלאטיני עם שעריו ה-10 וה-11 בחמשת הטורנירים בהם השתתף.

כעת, הקרב הבא של הסלסאו צפוי להיות הרבה יותר מאתגר, וזאת בלשון המעטה: מפגש מול גרמניה החזקה ביום שבת במינכן. בזכות שלוש הנקודות שהשיגו הערב, רונאלדו וחבריו יכולים להגיע מעט יותר רגועים לקרב הענק, אך אם ברצונם לנצח גם באליאנץ ארנה, הם ייאלצו להציג יכולת יותר משכנעת.

כריסטיאנו רונאלדו | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images
אדם סולואי | BERNADETT SZABO/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת הונגריה | Alex Pantling/Getty Images
פרננדו סנטוס | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

ומה לגבי הונגריה? המארחת הצנועה, שהגיעה לטורניר ללא יומרות מיוחדות עקב ההגרלה האכזרית לה "זכתה", הצליחה להחזיק מעמד 85 דקות עד שהיריבה פרצה את הסכר. המפגש הבא שלה לא צפוי להיות פשוט יותר, כשאלופת העולם צרפת תגיע לבודפשט כבר ביום שבת הקרוב.

הרכבים

נבחרת פורטוגל: רוי פטריסיו, נלסון סמדו, פפה, רובן דיאס, רפאל גריירו, דנילו פריירה, וויליאם קרבאליו (רנאטו סאנצ'ס, 81), ברונו פרננדס (ז'ואאו מוטיניו, 89), ברנרדו סילבה (רפא סילבה, 71), דיוגו ז'וטה (אנדרה סילבה, 81), כריסטיאנו רונאלדו.

נבחרת הונגריה: פטר גולאשי, אטילה סולואי, וילי אורבן, אנדרה בוטקה, אנדראס שאפר (לואיק נגו, 65), אדם נאג' (רולאנד וארגה, 88), לאסלו קליינהייזלר (דייויד סיגר, 77), אטילה פיולה (קווין וארגה, 88), גרגו לוברנצ'יץ', רולאנד סלאי (סאבולץ' שון, 77), אדם סולואי.

כריסטיאנו רונאלדו, רוי פטריסיו | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images
רובן דיאס, רולאנד סלאי | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 5, ניסיון ראשון לפורטוגל: דיוגו ז'וטה יצא לריצה לבדו וניסה את מזלו מקצה הרחבה, אך פטר גולאשי היה מוכן והדף את הבעיטה של שחקן ליברפול לקרן.

דקה 30, מצב נוסף לפורטוגל: ברנרדו סילבה הגביה מהאגף הימני כדור לעבר הרחבה, כריסטיאנו רונאלדו התרומם גבוה מעל כולם אך נגח כדור חלש ולא מדויק.

דיוגו ז'וטה | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

דקה 37, מצב ראשון להונגריה: אדם סולואי עלה נהדר לכדור חופשי ונגח בעוצמה, אך לצערו פטריסיו עמד במקום וקלט היטב את הכדור.

אדם סולואי | Bernadett Szabo – Pool/Getty Images

דקה 40, פורטוגל כמעט עולה ליתרון: התקפה נהדרת של הסלסאו מסתיימת בבעיטה של ז'וטה, שיורה מאמצע הרחבה בעיטה שטוחה שנעצרת ברגליו של גולאשי.

דיוגו ז'וטה, ברונו פרננדס, ווילי אורבן | LASZLO BALOGH/POOL/AFP via Getty Images

דקה 44, החמצה נוספת לפורטוגל: זה היה חייב להיות הראשון של האורחת. רונאלדו הגיע ראשון לכדור רוחב פנטסטי של פרננדס ונותר לבדו מול גולאשי, אך בעט מעל המשקוף והחמיץ ברשלנות מחמישה מטרים.

כריסטיאנו רונאלדו, פטר גולאשי | LASZLO BALOGH/POOL/AFP via Getty Images

דקה 47, פורטוגל עם עוד הזדמנות: קרן של פרנדדס מוצאת את הראש של פפה, אך גולאשי ממשיך לנעול את שער המארחת ועוצר את הכדור.

דקה 57, הונגריה עם מצב נוסף: סולואי, הטוב בשחקני המקומיים הערב, יורה טיל מקצה הרחבה לעבר שערה של פורטוגל, אך פטריסיו ממוקם היטב ומנטרל את האיום.

פפה | BERNADETT SZABO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 68, פורטוגל מחפשת את שער היתרון: פרננדס מניף את הרגל בבעיטה מחוץ לרחבה, הכדור שורק ליד הקורה הימנית של גולאשי ויוצא החוצה.

ברונו פרננדס | BERNADETT SZABO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 85, פורטוגל עלתה ל-0:1! הסכר נפרץ. רפאל גריירו בעט מתוך הרחבה כדור שפגע באחד משחקני הגנת המארחת וחדר לרשת, אלופת אירופה ביתרון.

דקה 87, 0:2 לפורטוגל! ווילי אורבן הכשיל ברחבה את המחליף הטרי רפא סילבה, השופט לא היסס והצביע על הנקודה הלבנה. מי אם לא רונאלדו ניגש לבעיטה ושלח כדור חד לפינת השער הימנית של גולאשי. הסלסאו ביתרון כפול.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images

דקה 90+2, פורטוגל עלתה ל-0:3! מדהים. בליץ אדיר של האורחת הסתיים בשער נוסף של רונאלדו, שהשלים צמד עם שער קל מתוך הרחבה. אלופת אירופה מפרקת את המקומיים האומללים.

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו, דנילו פריירה | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי