רונאלדו: "ניצחון קריטי", גריירו: "היה לי מזל, זו הקלה עצומה"

נבחרת פורטוגל הפכה לנבחרת הראשונה בתולדות היורו שכבשה שלושה שערים ב-10 הדקות האחרונות בדרך ל-0:3 על הונגריה: "מודה לחברים שבזכותם נבחרתי למצטיין המשחק", הוסיף כריסטיאנו. סנטוס: "שמרו עליו 2-3 שחקנים"

(גודל טקסט)

אווירה מחשמלת הייתה היום (שלישי) באצטדיון בבודפשט, בירת הונגריה. זה המגרש היחיד שמארח ב-100 תפוסה בשלב הבתים והוא היה מלא עד אפס מקום כאשר הנבחרת המקומית אירחה את אלופת אירופה המכהנת, פורטוגל.

במשך 84 דקות לא הצליחו כריסטיאנו רונאלדו וחבריו לשבור את הקרח והונגריה כבר פנטזה על נקודה כנגד כל הסיכויים, אבל אז הסלסאו הצליחו למצוא את הרשת משער של רפאל גריירו, כריסטיאנו רונאלדו עוד השלים צמד תוך שתי דקות וזה הסתיים ב-0:3 לאלופת אירופה המכהנת במשחק פתיחת "בית המוות".

כריסטיאנו רונאלדו אמנם לא רשם משחק מלהיב בלשון המעטה, אבל הודות לפנדל מדויק ושער בתוספת הזמן הפך לשיאן השערים בתולדות היורו וכבר עם שריקת הפתיחה עקף את איקר קסיאס כשחקן היחיד ששיחק בחמישה טורנירי יורו. מכאן שהוא גם היחיד אי פעם שכבש בחמישה טורנירי יורו שונים.

בזכות הניצחון הפכה פורטוגל לנבחרת הראשונה בתולדות התחרות שמבקיעה שלושה שערים ב-10 הדקות האחרונות של המשחק וכריסטיאנו רונאלדו העלה כאמור את מאזנו ל-11 שערים בתולדות היורו, כמו מספר השערים של הונגריה שהשתתפה בשלושה טורנירים בעבר וזה היורו הרביעי שלה. אגב, פורטוגל לא הצליחה לנצח את משחק הפתיחה שלה בחמשת הטורנירים הגדולים הקודמים (כולל גביע העולם), סיימה בשלוש תוצאות תיקו והפסידה פעמיים, אך היום זה השתנה.

כריסטיאנו רונאלדו ורובן דיאס | Alex Pantling/Getty Images

לאחר המשחק אמר כריסטיאנו רונאלדו בקצרה, במעמד קבלת תואר מצטיין המשחק: "זה היה חשוב שננצח. היה משחק קשה, הונגריה התגוננה היטב במשך 90 דקות ואני אסיר תודה לחברים שעזרו לי להבקיע פעמיים בסיום ולהיבחר למצטיין. זה היה קריטי שנפתח ברגל ימין וננצח וכעת עלינו להמשיך ולנצח גם את המשחק הבא".

רפאל גריירו, שכאמור פרץ את הסכר, הודה לאחר המשחק: "אם הרגשתי הקלה ככבשתי? כן, ממש! זה היה שער מכריע והיה לי גם מזל. אני שמח מהשער שלי, משני השערים שהובקעו אחרי ומהניצחון אחרי ששיחקנו בסבלנות רבה".

המאמן פרננדו סנטוס ניסה להסביר מדוע נבחרתו התקשה עד הדקה ה-85: "הונגריה שמרה עם קו הגנה נמוך מאוד והיינו צריכים שכריסטיאנו יגיע מאחורה, כי תמיד שמו עליו שניים או שלושה שחקנים שיישמרו. לא רצינו להגביה כדורים, אלא לשלוט במשחק ולחפש את הדרך לשער – זה גם נכון שהיו דקות שנלחצנו, אבל השתחררנו ובסוף הבקענו . שהיו לנו שטחים גם שחקני ההתקפה היצירתיים שלנו מצאו אותם".

רנאטו סאנצ'ס, שהיה שותף לזכייה ביורו 2016 בתור שחקן צעיר ומבטיח, עלה היום מהספסל ולאחר המשחק אמר: "ידענו שיהיה משחק קשה, בעיקר מבחינה פיזית כי הונגריה משחקת חזק. בסופו של דבר השגנו תוצאה טובה ואנחנו באליפות אירופה, כך שכל המשחקים קשים".

רפאל גריירו חוגג עם רוי פטריסיו | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי