היסטוריה שלילית להומלס, בגרמניה תקפו: "התקפה מסורבלת"

הבלם שחזר היה הראשון שכבש שער עצמי במדיה ביורו. בתקשורת התאכזבו מהחלק הקדמי שכן המאנשאפט בעטו למסגרת פעם אחת בלבד - לראשונה מאז 2008. לב: "היה חסר לנו משהו". קרוס מתוסכל: "שער אומלל הכריע"

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה הגיעה ליורו 2020, הטורניר האחרון בעידן יואכים לב – במטרה ברורה להשכיח את הבושה מהמונדיאל אז הודחה בשלב הבתים בבושת פנים. אתמול (שלישי) הנבחרת פתחה ברגל שמאל עם הפסד 1:0 לצרפת אלופת העולם המכהנת. זו הייתה הפעם הראשונה בה גרמניה פותחת את היורו עם הפסד – עד לאמש היו לה שבעה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו. תומאס מולר ומאטס הומלס חזרו ל-11 של לב לאחר זמן רב, מה שהביא לגיל ממוצע של 28 שנים ו-347 ימים – הכי מבוגר של הנבחרת מאז המשחק נגד רומניה ביורו 2000 (גיל 30 ו-86 ימים).

אמנם הנבחרת של לב החזיקה בכדור והייתה טובה יותר לפרקים אך לא הצליחה לבעוט למסגרת. זה קרה רק פעם אחת – הנתון הנמוך ביותר של גרמניה בטורניר היורו מאז הגמר נגד ספרד ב-2008 שהסתיים בהפסד 1:0. גם כניסתם של לירוי סאנה וטימו ורנר סמוך לסיום לא עזרה. מולר שחר לנבחרת השתווה לפרנץ בקנבאואר עם 103 משחקים בגרמניה וכך גם טוני קרוס אך שניהם היו מוותרים על ציון הדרך הזה בשביל להשיג לפחות נקודה.

המאמן לב אמר: "זה היה משחק אינטנסיבי באמת ונלחמנו עד הסוף. אני לא יכול להאשים את השחקנים שלי שהם לא ניסו. הם נתנו כל מה שהיה להם. היו שלבים שהצלחנו להגביר את הלחץ ולהתקרב אבל לא יצרנו שום מצב ברור, היה חסר לנו משהו גדול בשליש האחרון של המגרש".

קרוס היה מאוכזב: "שער אומלל וחסר מזל הכריע את המשחק הזה. אני חושב שעשינו הרבה ממה שתכננו לפני המשחק, שלטנו בכדור בחלק ניכר, זה היה משחק שוויוני והיו לנו מספיק מצבים כדי לכבוש אבל לא עשינו זאת. עכשיו זה שייך לעבר ועלינו רק להסתכל קדימה לקראת המשחק הבא שלנו".

ג'ושוע קימיך שהוצב כמגן במערך של שלושת הבלמים, סיכם: "לא היינו הקבוצה הפחות טובה, שלטנן בממשחק והיינו ראויים לתיקו. אנחנו לחלוטין ברמה של הנבחרת הגדולות. צרפת היא הפייבוריטית הגדולה בטורניר הזה אבל במשחק הבא (נגד פורטוגל) עלינו להראות שאנחנו גם בין הפייבוריטיות".

יואכים לב, לירוי סאנה, טימו ורנר | Alexander Hassenstein/Getty Images

בתקשורת הגרמנית הדגישו את חוסר המזל של מאטס הומלס שבקאמבק שלו לנבחרת כבש שער עצמי במחצית הראשונה כשלא הצליח להרחיק את הסכנה. "מזל רע להומלס – גרמניה הציגה הופעה אמיצה מול אלופת העולם אך נקלעה לפיגור מוקדם בביש מזל ולא הצליחה להתאושש", נבחרת ב"קיקר". זה היה גם שער עצמי ראשון של שחקן גרמני ביורו איי פעם. "התגובה של גרמניה הייתה נכונה אך היא הייתה חסרת אגרוף". בגרמניה דווקא החמיאו לבלם בורוסיה דורטמונד שעצר את קיליאן אמבפה בגליץ נפלא במחצית השנייה ומנע את ה-2:0. "גרמניה הייתה יציבה אך לא מזיקה ומגושמת. דברים רבים עבדו כשורה אך המשחק ההתקפי לא, על אף מאמציו החוזרים של מולר", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה".

"אוי אלוהים – הומלס נתן מתנה לצרפת עם שער עצמי היסטורי", נכתב ב"בילד". "הכדור פגע לו בשור בצורה אומללה, אם כי למרבה האירוניה, בהמשך הוא סיפק הצלה גדולה מול אמבפה בצורה סנסציונית". שחקן העבר מיכאל באלאק אמר: "ההופעה הייתה בסדר אך גם ראינו היכן עלינו להשתפר כדי לנצח נבחרות כאלה. אנחנו עדיין צריכים לבצע כמה התאמות".

תומאס מולר | MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי