"פוגבה וקרוס? זה היורו של לוקאטלי! חד משמעית". קייליני ייעדר נגד וויילס

אחרי ה-0:3 נגד שווייץ, איטליה בטירוף מהיכולת של קשר ססואולו וחגגו את הניצחון: "משוגעים משמחה". הבלם שנפצע יחמיץ את מחזור הסיום בשלב הבתים והספיק לקבוע שיא. בארלה: "האחדות היא הכוח". וגם: מי מטיל ספק?

(גודל טקסט)

האם נבחרת איטליה מראה שצריך לספור אותה בין המועמדות לזכייה ביורו? הנבחרת של רוברטו מנצ'יני הביסה אתמול (רביעי) 0:3 את נבחרת שווייץ, שחזרה את התוצאה ממשחק הפתיחה והעפילה לשמינית הגמר. זה היה הניצחון העשירי ברציפות מבלי לספוג והנבחרת האריכה את רצף משחקיה ללא הפסד ל-29. מנואל לוקאטלי, שהיה השלישי בלבד שכבש צמד במדי הנבחרת ביורו – היה המצטיין. בשער הנוסף התכבד צ'ירו אימובילה שהיה מעורב ב-13 שערים ב-11 המשחקים האחרונים בהם פתח בהרכב. השחקן האחרון באיטליה שכבש בשני משחקי הפתיחה בטורניר גדול – כריסטיאן ויירי ב-2002.

הרגע הפחות נעים מבחינת איטליה היה הפציעה של ג'ורג'יו קייליני שהוחלף במחצית הראשונה. הבלם הוותיק של יובנטוס שיעבור בדיקות, יחמיץ את משחק הנעילה של שלב הבתים נגד וויילס. בינתיים הוא הספיק לשבור שיא כשהפך לשחקן השדה שרשם הכי הרבה הופעות במדי איטליה ביורו, כשעקף את אנטוניו קסאנו ואלסנדרו דל פיירו להם 13 משחקים. המאמן מנצ'יני רשם את ניצחונו ה-25 בנבחרת ב-34 משחקים בלבד.

ניקולו בארלה שיבח את הנבחרת וסיפר את הסיבות להצלחה: "אני לא חושב שיש סודות. אפשר לראות שזו נבחרת שמרגישה אחדות והתלהבות גם מחוץ למגרש וזה בא לידי ביטוי בכדורגל שלנו. אנחנו מנצחים ונראים משכנע. אין אצלנו קנאה ולא משנה מי מבקיע. אני אישית לא צריך שערים כדי להרגיש מאושר. אנחנו רוצים לנצח את וויילס, משחקים כדי לנצח, זו המנטליות שלנו. אנחנו רוצים לסיים את שלב הבתים עם מאזן מושלם".

כשנשאל מה יקרה כשמרקו וראטי יבריא ולוקאטלי אולי יצטרך לזוז הצידה: "מי אמר שלוקטאלי יוחלף? אולי זה יהיה אני? תמיד אמרתי שהאחדות היא שם המשחק בנבחרת שלנו ולא משנה מי משחק, כולנו מביאים את אותה הרוחה ותורמים כמה שאפשר. אין קנאה ואין אגו מקצועי".

דומיניקו ברארדי שמח עבור חברו לססואולו: "אנחנו מכירים טוב מאוד. הוא חכם מאוד – נותן את הכדור וממשיך בריצה לשטח. אני שמח בשבילו, הוא היה נהדר". עוד אמר: "הנבחרת הזו פנטסטית, נלחמנו עד הסוף". כשנשאל על שחקני ההתקפה אמר: "האימונים חזקים מאוד במהלך השבוע, יש לנו כל כך הרבה חלוצים טובים – צ'ירו אימובילה ולורנצו אינסינייה משחקים אבל ישנם גם פדריקו קייזה, אנדראה בלוטי, פדריקו ברנרדסקי".

שחקני נבחרת איטליה | Matteo Ciambelli/DeFodi Images via Getty Images

"משוגעים משמחה", הייתה הכותרת ב"קוריירה דלה ספורט". "איטליה ריסקה את שוויץ בדיוק עם אותה התוצאה מהניצחון על טורקיה. הפעם לוקאטלי היה הגיבור עם צמד שערים, איטליה בשמינית הגמר. "הנבחרת הזו מסוגלת לחשוב בגדול!", נכתב בשער "טוטוספורט". "את כל כך יפה", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "זה היה מופע של איטליה – שוב עם שלושה שערים כשהיריבה פשוט לא עומדת בלחץ. היה הרבה יותר כדורגל מאורגן מאשר מהלכים אישיים. תיקו יספיק למקום הראשון". "פוגבה וקרוס? בכלל לא. זה היורו של לוקאטלי שנכנס נהדר לנעליים של וראטי", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט".

מי שצינן את ההתלהבות היה פטריק ויירה, קשר העבר הצרפתי שאמר: "אני חושב ששני המשחקים הראשונים שלהם היו די קלים. כמובן שאתה צריך לנצח, אבל יש לי ספק אם הנבחרת יכולה ללכת עד הסוף. לדעתי חסרה להם עוצמה, וגם חסר להם כוח או קצב, להיות מסוכן עוד יותר בהמשך. אני אמתין עם המחמאות. זה עוד מוקדם לדעת אם צריך לקחת אותה בחשבון".

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי