הנקודה השחורה: אוקראינה וצפון מקדוניה קבעו שפל חסר תקדים

המשחק בין השתיים היה לראשון בתולדות היורו שבו כל נבחרת החמיצה פנדל. כמות ההחמצות מ-11 מטרים בטורניר הנוכחי השתוותה לזו של 2016. הישג גדול לירמולנקו וירמצ'וק, שבצ'נקו: "היינו יכולים לכבוש יותר"

(גודל טקסט)

נבחרת אוקראינה צברה היום (חמישי) את הנקודות הראשונות שלה ביורו 2020 וקטעה רצף בן שישה הפסדים במסגרת אליפות אירופה, הודות לניצחון 1:2 על מקדוניה הצפונית שבזכותו שמרה על סיכוי להעפיל לשמינית הגמר בטורניר. שני הכוכבים בנבחרת של אנדריי שבצ'נקו, רומן ירמצ'וק ואנדריי ירמולנקו, המשיכו בכושר הלוהט כשחלוצה של ווסטהאם כבש ובישל וחברו לקבוצה הבקיע את השער השני במשחק.

ירמולנקו וירמצ'וק הפכו לצמד השחקנים הראשון אי פעם שכל אחד מהם מוצא את הרשת בשני המשחקים הראשונים ביורו. ירמולנקו, אגב, כבש משחק שלישי רצוף לזכות אוקראינה, דבר שהוא לא עשה מאז אוקטובר 2016, והוא האוקראיני הראשון שמבקיע בשני משחקים רצופים בטורניר גדול מאז שמאמנו שבצ'נקו עשה זאת במונדיאל 2006. הניצחון היום היה השני בלבד של נבחרת אוקראינה ביורו בכל הזמנים, כאשר הראשון הושג ב-2012 בזכות שכבש שבצ'נקו – אז עוד שחקן פעיל בנבחרת.

מעבר למשמעות התוצאה עבור כל אחת מהנבחרות, היה זה משחק היסטורי בכל הנוגע לבעיטות עונשין מ-11 מטרים. אזגיאן אליוסקי החמיץ מהנקודה הלבנה לפני שהשתלט על הריבאונד וצימק עבור המקדונים, כאשר גם רוסלן מלינובסקי בזבז פנדל שנשרק לזכות אוקראינה בדקה ה-84. בכך נקבע כי לראשונה בתולדות היורו, שתי הנבחרות החמיצו פנדל באותו משחק, כשהנתון כמובן לא כולל משחקים שהוכרעו בדו קרב מהנקודה הלבנה.

אחרי שתי ההחמצות במשחק היום, ביורו 2020 נרשמו עד כה ארבעה פספוסים מ-11 מטרים מתוך חמישה פנדלים שנשרקו בסך הכל – כמות החטאות זהה לזו שנרשמה ביורו 2016 במלואו. השחקן היחיד באליפות הנוכחית שכבש בפנדל הוא כריסטיאנו רונאלדו. היורו האחרון שבו נרשמו יותר החמצות היה בשנת 2000 וכידוע, לטורניר הנוכחי נותרו עוד משחקים רבים.

ירמולנקו, שנבחר למצטיין המשחק, אמר לאתר הרשמי של היורו בסיום: "אני שמח מאוד על הפרס, אבל יותר מזה אני שמח על שלוש הנקודות שהשגנו. לא הייתי מתרכז יותר מדי במי שכבש או בישל. תסתכלו על ההגנה שלנו, כמה שהיא שיחקה נהדר היום. הפרס הזה שייך לכל הקבוצה".

שבצ'נקו התייחס לכך שקבוצתו נעצרה אחרי שני השערים שכבשה תוך שש דקות: "היינו יכולים לכבוש יותר. צריך להסתכל על כמות ההזדמנויות שהיו לנו במשחק, איך הקבוצה שיחקה בהתקפה, איך ייצרנו מצבים בדרכים מגוונות. אני חושב שהיום נבחרת אוקראינה שיחקה די טוב בהתקפה וזה היה תענוג לראות. והכי חשוב, חזרנו לכבוש והשגנו ניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי