"אריקסן שלח לנו הודעה": בדנמרק עדיין מאמינים למרות ההפסד

שחקני נבחרת דנמרק מודים לקהל | STUART FRANKLIN/AFP via Getty Images

למרות שהם עדיין ללא נקודות אחרי ה-2:1 לבלגיה, המאמן קספר יולמאנד לא מתייאש: "ננצח את רוסיה, לא סיימנו את דרכנו". בריית'ווייט סיפר כי הכוכב תמך מבית החולים. וגם: המחמאות ללוקאקו ושער הבזק של פאולסן

(גודל טקסט)

נבחרת דנמרק ממשיכה להתמודד עם סערת הרגשות עקב האירוע הרפואי של כריסטיאן אריקסן, אך בינתיים הם סופגים כבר הפסד שני בטורניר. אחרי שאתמול (חמישי) היא נכנעה 2:1 לבלגיה, הנבחרת שמשחקת בביתה שבקופנהאגן את שלושת משחקי שלב הבתים שלה מצפה למפגש נגד רוסיה במחזור האחרון, בהתמודדות בה כל תוצאה פרט לניצחון תוביל להדחה מאכזבת ומוקדמת כבר בשלב הבתים.

"נישאר ביחד וננצח את רוסיה. לא סיימנו את דרכנו בטורניר הזה", אמר המאמן קספר יולמאנד אחרי שנבחרתו הפסידה למדורגת ראשונה בדירוג פיפ"א, "היינו ערוכים להיבט הרגשי של המשחק. אמרתי לשחקנים שהדבר היחיד שאכזב אותי זה התוצאה. אני לא ציפיתי להרבה מהמשחק ואני מאוד גאה בנבחרת. ארבעה ימים אחרי שכמעט ואיבדו את אחד החברים הכי טובים שלהם, הם קמו ושיחקו. שלטנו נגד הנבחרת הכי טובה בעולם".

יולמאנד גם שיבח את אחד מכוכבי היריבה, רומלו לוקאקו. על אף שהחלוץ הבלגי לא כבש או בישל, הפעם הוא סחט מחמאות בשל האדם שהוא ולא בשל יכולותיו על המגרש: "הוא הרשים אותנו. הוא אדם נהדר וחבר טוב של אריקסן. הוא סיפר לי שהוא היה אסיר תודה על כך שהצלנו את חייו של כריסטיאן. כדורגל זה אחד הדברים היפים בעולם. אנחנו מחוברים ושייכים לאותה משפחה".

קספר יולמאנד | Wolfgang Rattay – Pool/Getty Images

דנמרק עלתה ליתרון כבר בדקה השנייה, ובאופן כללי נראתה נהדר ב-45 הדקות הראשונות. השער של יוסוף פאולסן אחרי 99 שניות הוא השני הכי מהיר בהיסטוריה של היורו, כאשר היחיד שמקדים את החלוץ הדני הוא דמיטרי קיריצ'נקו, שהבקיע עבור רוסיה נגד יוון ביורו 2004 אחרי 65 שניות בלבד.

אין ספק שהאירוע המרגש ביותר במהלך המשחק הגיע בדקה העשירית, כאשר המשחק הופסק ושתי הקבוצות, יחד עם כל הקהל באצטדיון, מחאו כפיים לכבוד כריסטיאן אריקסן. עוד לפני המשחק נצפו ביציעים שלטים מצד אוהדי שתי הנבחרות המביעים תמיכה במספר עשר של נבחרת דנמרק, ובעת המחווה האוהדים המקומיים הניפו שלט בו היה רשום: "כל דנמרק איתך, כריסטיאן".

חברו של אריקסן לנבחרת, מרטין בריית'ווייט, חשף כי הכוכב הדני שלח להם הודעה מבית החולים לאחר ההפסד: "הוא אמר שהיינו טובים". שחקנה של ברצלונה אמר "בספרד אני משחק במועדון הטוב בעולם, ועכשיו אני משחק עם הנבחרת הכי טובה בעולם. מה שעשינו בעיקר במחצית הראשונה היה מדהים, אך זה לא הוביל לתוצאה הרצויה. הכריחו אותנו לחזור במשחק הראשון אחרי מה שקרה. אני בטוח שהיינו מנצחים. זה מדהים שאנחנו עדיין עם אפס נקודות אבל יש לי תחושה שנעפיל".

מרטין בריית'ווייט | Stuart Franklin/Getty Images

נבחרת דנמרק תפגוש למחזור הסיום של שלב הבתים ביום שני הקרוב את נבחרת רוסיה בקופנהאגן. לדנים אפס נקודות, וכאמור, כל תוצאה פרט לניצחון תשאיר אותם במקום האחרון וללא הכרטיס לשמינית הגמר. גם אם תנצח, מיקומה הסופי יהיה תלוי גם במתרחש במשחק בין בלגיה לפינלנד. בנוסף, הנבחרת שתסיים שלישית בבית ב' ככל הנראה לא תדע באותו רגע אם היא מעפילה, אלא היא תאלץ לחכות ולראות מה המאזן של הנבחרות האחרות שיסיימו במקום השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי