מסתבכת: קרואטיה חילצה 1:1 נגד צ'כיה, שהתקרבה לשמינית

אחרי ההפסד לאנגליה, סגנית אלופת העולם שוב איבדה נקודות בהאמפדן פארק והיא עלולה להיפרד מהיורו כבר בתום שלב הבתים. הצ'כים מנגד נמצאים רגל וחצי בנוקאאוט הודות לפנדל של שיק, פרישיץ' איזן עם שער גדול

(גודל טקסט)

קרואטיה שהעפילה רק לפני שלוש שנים לגמר המונדיאל ברוסיה, עלולה לסיים את דרכה כבר בשלב המוקדם. הערב (שישי) סגנית אלופת העולם קיוותה לגבור על צ'כיה בהאמפדן פארק לאחר ההפסד לאנגליה במחזור הפתיחה, אך נפרדה ב-1:1 מאכזב נגד צ'כיה, שנמצאת בדרך הבטוחה לשלב הבא.

הפתיחה הייתה דווקא שייכת לקרואטיה שכמעט עלתה ליתרון לאחר תרגיל קרן מוצלח שהסתיים עם בעיטה חלשה של פרישיץ'. בדקה ה-37 הגיעה התגובה של הצ'כים שקיבלו פנדל בעזרת ה-VAR, לאחר שלוברן שלח מפרק לפניו של שיק, שדימם באפו אך התעשת במהירות כשכבש את השלישי שלו בטורניר.

קרואטיה פתחה בסערה את המחצית השנייה ומצאה את השוויון כבר בדקה ה-47 לאחר בעיטה אדירה של פרישיץ' מזווית קשה, אך מכאן קצב המשחק ירד באופן משמעותי. לקראת הסיום ולאשיץ' המחליף קיבל הזדמנות גדולה להשלים מהפך, אך החמיץ ממצב נוח והשאיר את סגנית אלופת העולם מחוץ לשני המקומות הראשונים בתום המחזור השני.

רגע לפני המשחק בין אנגליה לסקוטלנד, קרואטיה ניצבת במקום השלישי עם נקודה אחת בלבד. כדי לשמור על סיכוי לעלות לשלב הבא, סגנית אלופת העולם תהיה חייבת לגבור על סקוטלנד. צ'כיה לעומת זאת נמצאת במצב טוב הרבה יותר הודות לארבע הנקודות שצברה שהעניקו לה באופן זמני את המקום הראשון, במחזור הבא היא תתארח בוומבלי נגד אנגליה.

לוקה מודריץ' | Luka Stanzl/Pixsell/MB Media/Getty Images
תומאש הולש, אנטה רביץ' | ANDY BUCHANAN/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

קרואטיה: דומיניק ליבאקוביץ', שימה ורסאליקו, דומאגוי וידה, דויה צ'אלטה- צאר, יושקו גווארידול, לוקה מודריץ', מתאו קובאצ'יץ', יוסיפ ברקאלו (לוקה איוונושץ 46), אנדריי קראמריץ', איבן פרישיץ' (ניקולה ולאשיץ' 62), אנטה רביץ' (ברונו פטקוביץ' 46).

צ'כיה: תומאש ואצ'ליק, ולדימיר צופאל, אונדז'יי צלוטסקה, תומאש קאלאס, יאן בוריל, תומאש הולש (אלכס קראל 63), תומאס סוצ'ק, לוקאס מאסופוסט (אדם הלוז'ק 63), ולדימיר דרידה, יאקוב יאנקטו (פטר שבצ'יק 75), פטריק שיק (מיכל קרמנצ'יק 75).

מהלך המשחק

דקה 3: בעיטה מסוכנת של קופאל נבלמה על ידי וידה, שהתלונן על מתיחה אך נשאר במגרש.

דקה 10: קרואטיה קיבלה כדור חופשי מ-25 מטרים, לוברן בעט מעל המשקוף.

דקה 21: ואצ'ליק הרחיק לא טוב ופגע בגופו של רביץ', למזלו הכדור לא נכנס פנימה.

דקה 23: לאחר תרגיל קרן מוצלח של קרואטיה, פרישיץ' נותר חופשי במרכז הרחבה, אך שלח כדור חלש למרכז השער.

אוהדי נבחרת צ'כיה | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images
לוקה מודריץ', דומאגוי וידה | UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 37, צ'כיה עלתה ליתרון 0:1! בזמן הרמה לוברן שלח מרפק לפניו של שיק, שהחל לדמם מהאף ולאחר בדקה ב-VAR הוחלט להעניק לצ'כיה פנדל. אותו שיק גם ניגש לנקודה הלבנה והבקיע את השלישי שלו בטורניר.

דקה 39: מיד לאחר השער הצ'כי, רביץ' השתלט על כדור ארוך ושלח פצצה ששרקה ליד הקורה של ואצ'ליק.

דקה 47, קרואטיה איזנה ל-1:1! קרמאריץ' מצא את פרישיץ' באגף שמאל, שחקן הכנף של אינטר נכנס לרחבה ושלח פצצה אדירה לפינה הרחוקה.

דקה 73: פרישיץ' הוריד לוולאשיץ' בראשו, אך האחרון בעט במצב נוח מעל המסגרת.

פטריק שיק | PETR DAVID JOSEK/POOL/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת קרואטיה | ANDY BUCHANAN/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי