פורטוגל רוצה לקטוע רצף שלילי מול גרמניה, לב יערוך שינויים?

ברונו פרננדש | Alex Pantling/Getty Images

אלופת אירופה רוצה לגבור על ה"מאנשאפט" אחרי ארבעה שנכנעה לה ארבע פעמים ברציפות בטורנירים גדולים, סנטוס עשוי לעלות עם קישור יותר התקפי. הגרמני עשוי לשלב את ורנר וסאנה במקום גנאברי והאברץ. גורצקה בסגל

(גודל טקסט)

בית ו' של יורו 2020, הלוא הוא בית המוות, יימשך מחר (שבת, 18:50 בספורט4) בקרב ענקים במינכן בין גרמניה ופורטוגל. המקומיים הפסידו במשחק הפתיחה שלהם לצרפת, והם זקוקים לשלוש נקודות נגד אלופת אירופה המכנהת כדי לא להגיע למחזור הסיום נגד הונגריה בלחץ עצום ועם מעט נקודות בקופה. מנגד, גם עבור פורטוגל מדובר במשחק קריטי, בטח כאשר באופק היא פוגשת את צרפת בשחזור גמר יורו 2016.

כאמור, גרמניה נכנעה 1:0 לצרפת במגרש הביתי במחזור הראשון של בית המוות, ובדרך הם אספו שתי פציעות של שחקנים שעשויים לצאת את ההרכב מסיבה זו. הבלם מתיאס גינטר נפגע והוחלף במהלך ההתמודדות, ואם הוא לא יהיה כשיר, אמרה צ'אן יעלה במערך שלושת הבלמים לצד מאטס הומלס ואנטוניו רודיגר.

אם כבר מציינים את שמו של בלם צ'לסי, הוא אינו צפוי לספוג עונש כלשהו על מה שהיה נדמה כמו נשיכה בגבו של פול פוגבה במהלך המשחק. הפצוע השני שהכללתו ב-11 מוטלת בספק הוא סרג' גנאברי. שחקנה של באיירן מינכן עשוי להיות מוחלף על ידי חברו לקבוצה, לירוי סאנה. מקומו של תומאס מולר בהרכב נראה מובטח, בעוד יש מאבק על חולצת ההרכב בין שני שחקני צ'לסי – טימו ורנר וקאי האברץ. נציג נוסף של באיירן מינכן ב"מאנשאפט", לאון גורצקה, צפוי לשוב לסגל של יואכים לב לאחר פציעה, אך ככל הנראה ימתין על הספסל להופעת הבכורה שלו ביורו.

טימו ורנר | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

נתון שיכול לעודד את לב לקראת המשחק הוא המאזן הנהדר של נבחרתו נגד פורטוגל, בעיקר ב-15 השנים האחרונות. המפגש האחרון בין הנבחרות היה בשלב הבתים של מונדיאל 2014, בו גרמניה הביסה את יריבתה 0:4 והמשיכה כל הדרך לזכייה בגביע עולמי רביעי. זהו היה הניצחון הרביעי ברציפות של הגרמנים על הפורטוגלים, כאשר קודם לכן הגיעו ניצחונות בשלב הבתים של יורו 2012, ברבע גמר יורו 2008 ובמשחק על המקום השלישי במונדיאל 2006.

אמנם פורטוגל לא גברה על גרמניה מאז יורו 2000, היא יכולה להרגיש שהפעם, בניגוד למפגשים הקודמים, יחסי הכוחות נוטים לטובתה. אלופת אירופה התקשתה במשחק הפתיחה נגד הונגריה הצנועה, אך בליץ בדקות הסיום, כולל צמד של כריסטיאנו רונאלדו, סידרו לה 0:3 ופתיחה חלקה למסע ההגנה על התואר. המאמן פרננדו סנטוס מתלבט אם להוציא מה-11 את אחד מבין הקשרים האחוריים שפתחו במשחק הקודם – וויליאם קרבאליו ודנילו פריירה. אם אחד מהם יפתח על הספסל, סנטוס יעניק את חולצת ההרכב לשחקן בעל קונוטציה התקפית יותר, כאשר האופציות הן רנאטו סאנצ'ס, רובן נבס וז'ואאו מוטיניו.

ז'ואאו מוטיניו ופפה. הקשר יפתח? | Alex Pantling/Getty Images

רפא סילבה היה נהדר כאשר עלה מהספסל, אך הוא לא צפוי להרוויח את המקום בהרכב. לצד כריסטיאנו רונאלדו, דיוגו ז'וטה וברנרדו סילבה, מי שישלים רביעייה התקפית נפלאה הוא קשר מנצ'סטר יונייטד, ברונו פרננדש, שהתכונן להתמודדות המסקרנת: "אני מצפה ששתי הנבחרות יבואו כדי לנצח. ננסה לשלוט במשחק ולהחזיק יותר בכדור. אנחנו יודעים למה לצפות מגרמניה".

לאחר מכן, פרננדש התייחס לחשיבות של לשחק ולהתנהג כיחידה אחת בנבחרת, בזמן שיש בה כוכב היסטורי כמו כריסטיאנו רונאלדו: "הוא נותן השראה כמו תמיד", סיפר קשר היונייטד על מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, "הוא עוד שחקן שרוצה לעשות את ההבדל. השחקן המצטיין בנבחרת זה ה'אנחנו'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי