סאות'גייט: "ערב מתסכל. צריכים לבדוק את עצמנו ולהשתפר"

אנגליה לא כבשה בוומבלי בפעם השנייה בלבד מאז שיפוץ האצטדיון ב-2007, המאמן לקח אחריות ("זה מתחיל ממני") והסביר את החלפת קיין. החלוץ: "לא התצוגה הכי טובה שלנו". רוברטסון: "המצבים הגדולים היו שלנו"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה הייתה יכולה להבטיח כבר הערב (שישי) את מקומה בשמינית גמר היורו, אם היא הייתה מנצחת את שכנתה הבריטית והנבחרת החלשה בבית – סקוטלנד. אולם, במקום זאת קיבלנו באצטדיון וומבלי את אחד המשחקים החלשים עד כה באליפות אירופה הנוכחית, שהסתיים ב-0:0 מאכזב במיוחד. זו הייתה הפעם השנייה בלבד מאז שוומבלי שופץ ב-2007 שאנגליה לא הצליחה לכבוש במגרשה הביתי, כשהקודמת הייתה ב-0:0 נגד מונטנגרו באוקטובר 2010. מעבר לכך, מדובר במשחק ה-17 בטורניר גדול בו האנגליים לא מוצאים את הרשת, לפחות פעמיים יותר מכל נבחרת אחרת.

"זה היה ערב מתסכל. חייבים לתת קרדיט עצום לסקוטלנד. אם אתה לא מנצח משחק, אז חשוב שלא תפסיד אותו", סיכם מאמן האנגלים גארת' סאות'גייט. "אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו – וזה מתחיל ממני – ולהשתפר. לא עשינו מספיק כדי לנצח את המשחק הערב".

כוכב הנבחרת הארי קיין שהוחלף בדקה ה-74, נגע בכדור 10 פעמים בלבד בכל המחצית הראשונה, פחות מכל שחקן אחר על המגרש ואם לא די בכך, אנגליה סיימה לראשונה מחצית שלמה ללא בעיטה למסגרת באצטדיונה הביתי, מאז משחק הידידות נגד גרמניה בשנת 2017. כדי לבדוק מתי זה קרה לאחרונה במשחק תחרותי צריך לחזור עד לנובמבר 2014 נגד סלובניה, אז אנגליה השיגה 1:3 מאוחר משערים של וויין רוני וצמד דני וולבק.

סאות'גייט התייחס להחלטה להוריד את חלוץ טוטנהאם לספסל: "היינו זקוקים ליותר שחקנים שיצטרפו מאחור, הרגשתי שמרקוס (ראשפורד) יכול לספק לנו את זה. היינו צריכים לנצח את המשחק בשלב הזה". קיין עצמו הודה בסיום: "זו לא הייתה התצוגה הכי טובה שלנו. אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון. זו נקודה, לא מה שרצינו, אבל התקרבנו צעד אחד להעפלה".

הארי קיין | Matt Dunham – Pool/Getty Images

הנתון היחיד שיכול להירשם לזכות אנגליה מתקשר בכלל להרכב שבחר גארת' סאות'גייט. ממוצע הגילאים של ההרכב הפותח של נבחרת שלושת האריות עמד על 25 ו-31 יום, הצעיר בתולדות משחקי המונדיאל והיורו, אך בכל הנוגע למתרחש על כר הדשא, נרשמו גם כמה שיאים שליליים.

בצד השני, קפטן סקוטלנד אנדי רוברטסון ניסה לשמור על רוח חיובית למרות שקבוצתו התרחקה משמינית הגמר: "המצבים הגדולים במשחק היו שלנו. לעיתים החזקנו מצוין בכדור, תסכלנו אותם ובערב אחר היינו יכולים להוציא יותר. נקודה משאירה אותנו בחיים וחשוב לשמור על התחושה הזו". מגנה של ליברפול גם החמיא לקשר הצעיר בילי גילמור, שנבחר לאיש המשחק: יש לו עתיד גדול לפניו והוא יוכל לנצח כמה משחקים שירצה".

פיל פודן, אנדי רוברטסון | Andy Rain – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי