אפילו מוריניו תקף: "אנגליה לא ניסתה לנצח, היא פחדה להפסיד"

שלושת האריות אמנם הבטיחו מקום בשמינית, אך הציגו משחק נפל מול סקוטלנד וגארת' סאות'גייט ספג ביקורות קשות: "אסור היה לו להוציא את פודן, איך הוא לא משתף את סאנצ'ו? זה מביך". וגם: בדרך לקומבינה נגד צ'כיה?

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה הייתה לפי סוכנויות ההימורים אחת משלוש הנבחרות הפייבוריטיות לזכות ביורו 2020, אבל אחרי תצוגת הנפל אמש (שישי) מול סקוטלנד, בממלכה כבר יכולים לחשוש בצדק מהשלבים הבאים. אמנם היה מדובר בדרבי הוותיק ביותר בהיסטוריית הכדורגל, אבל אנגליה בכל זאת פגשה נבחרת נחותה ממנה כמו סקוטלנד, עלתה במערך מאוד נסוג וסיימה מול הסקוטים ב-0:0 מאכזב במיוחד.

מיד לאחר המשחק המאמן גארת' סאות'גייט לקח אחריות על הופעת שלושת האריות בשלל תירוצים וניסיון להסביר את החילופים שביצע, בעיקר את החלפתם של פיל פודן והארי קיין – אולי שני שחקני ההתקפה הטובים ביותר של אנגליה – אולם הבוקר (שבת), כמה שעות לאחר מכן, הוא כבר ספג ביקורות קשות שלהן יהיה לו הרבה יותר קשה להשיב.

אפילו ז'וזה מוריניו, אחד שמכיר מקרוב את הכדורגל האנגלי, ביקר בחריפות את סאות'גייט כשאמר ל"טוק ספורט": "אני לא חושב שהיה שום ניסיון מצד אנגליה לקחת סיכון במטרה לנצח. פיליפס היה מוחלף אם אנגליה הייתה רוצה להמר קצת ולנצח, אבל היא פחדה להפסיד. אני לא חושב שזו דרמה עבור נבחרת אנגליה, אלא יותר עבור האוהדים, כי ארבע נקודות זה בסדר, היא שמרה על שער נקי והעפילה שלב".

אכזבה גדולה באנגליה. ג'יימס וראשפורד | FACUNDO ARRIZABALAGA/POOL/AFP via Getty Images

באתר האינטרנט של "סקיי ספורט" נתנו להארי קיין את הציון 3 בלבד, הכי נמוך בפער על כר הדשא: "רק 19 נגיעות בכדור, 63 אחוז דיוק במסירה, אפילו פעם אחת לא בעט למסגרת לפני שהוחלף. כמו שגארי נוויל אמר, 'הוא פשוט לא נראה כמו עצמו". קיין, שהוחלף משחק שני ברציפות ועדיין לא כבש ביורו, רק אמר בקצרה לאחר המשחק: "המאמן הרגיש שזו ההחלטה הנכונה ואני צריך לקבל אותה. זה הכל".

גם איאן רייט, כוכב העבר, הביע ביקורת נוקבת על בחירותיו של סאות'גייט: "תסתכלו על המצבים שאנגליה יצרה במשחק – ריס ג'יימס הוא אחד המרימים הטובים בעולם בעמדה שלו והוא פשוט לא הצליח להרים כלום. פיל פודן יצא ראשון ואסור היה להוציא אותו מהמגרש בשום שלב, זה היה ממש מאכזב לראות. יש שחקן כמו ג'יידון סאנצ'ו על הספסל, אחד שכבש 16 שערים ובישל 20 העונה, והוא אפילו לא משתמש בו. אפשר לדבר על כמה הארי קיין לא היה מעורב ולא עשה כלום, אבל כמה מצבים סידרו לו? זו הייתה הופעה עלובה".

אנגליה כאמור הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר ואילו סקוטלנד תהיה חייבת לנצח את קרואטיה במשחק הבא, אבל כך או אחרת מוליכת הבית תפגוש את הסגנית מ"בית המוות" בו משחקות צרפת, פורטוגל וגרמניה ואילו הסגנית תפגוש את מי שתסיים שנייה בבית של ספרד, שבדיה, סלובקיה ופולין. לכן, באנגליה תוהים אם במצב הקיים לא עדיף כבר לסיים בתיקו מול צ'כיה במחזור השלישי והאחרון, תוצאה שתעלה את צ'כיה מהמקום הראשון ואת אנגליה מהמקום השני ואולי, לפחות בשמינית, תסדר הגרלה נוחה.

פודן. אסור היה לו לצאת מהמשחק | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי