לחץ בקרואטיה: "מודריץ' חייב שיהיה לידו שחקן כמו קאסמירו"

לוקה מודריץ' | Petr Josek - Pool/Getty Images

סגנית אלופת העולם אכזבה פעם נוספת כשרשמה תיקו מול צ'כיה והיא בסכנת הדחה ממשית כבר בשלב הבתים. "היינו חסרי אנרגיה, שיחקנו רע וניסינו להפעיל לחץ מיותר", אמר דאליץ'. כל התרחישים לקראת מחזור הסיום בפנים

(גודל טקסט)

האם סגנית אלופת העולם תמצא את עצמה מחוץ ליורו 2020 עוד לפני שמינית הגמר? בעקבות התיקו שגירדה מול צ'כיה, נבחרת קרואטיה בהחלט עלולה להיות מודחת כבר בתום שלב הבתים ולסיים טורניר רע מאוד מבחינתה. אחרי משחק נוסף ללא ניצחון, שהצטרף להפסד לאנגליה שספגה במחזור הפתיחה, העיתונים בקרואטיה לא ריחמו היום (שבת) על זלטקו דאליץ' וחניכיו.

"אין לנו מספיק שחקנים טובים שנמצאים בכושר", קבע שחקן העבר הקרואטי אנדריי פנאדיץ' לאתר "ספורט קלאב" המקומי והוסיף: "אני לא רוצה להטיח יותר מדי ביקורת, כי אנחנו עדיין בחיים בתחרות ויש זמן לניתוחים מעמיקים. אם צריך לציין נקודה ספציפית, יש לנו בעיות במרכז הקישור. ללוקה מודריץ' אין את קאסמירו לצידו, אם היה לנו שחקן כמוהו אז הוא היה מציג את היכולת שלו מריאל מדריד". אגב, דאליץ' חושב שהבעיה אחרת, כשאמר כי היינו חסרי אנרגיה. הייתה לנו פתיחה רעה, היינו איטיים וניסינו להפעיל לחץ מיותר. נאבקנו במצב", אמר המאמן.

לאחר מכן, במדינת הבלקן החלו לחשב את סיכויי נבחרתם בנוגע להעפלה לשמינית הגמר. הם התייחסו לשלושה תרחישים אפשריים: הראשון, והפשוט ביותר, מפרט מה קורה במצב של ניצחון על סקוטלנד במחזור הסיום של בית ד'. עם שלוש נקודות על חשבון הבריטים, קרואטיה יכולה לסיים אפילו במקום השני, זאת במידה ואנגליה תנצח את צ'כיה. למרות זאת, ארבע נקודות מהמקום השלישי צפויות להספיק גם כן על מנת לעלות לשלב הבא.

זלאטקו דאליץ' | PETR DAVID JOSEK/POOL/AFP via Getty Images

במקרה של תיקו מול חניכיו של סטיב קלארק, סגנית אלופת העולם תמצא את עצמה מחוץ לשלבי הנוקאאוט כמעט בוודאות. שתי נקודות כמובן ישאירו אותה מתחת לאנגליה ולצ'כיה, אך בנוסף לכך הן לא אמורות להספיק כדי להיות אחת מבין ארבע הנבחרות הטובות ביותר שיסיימו במקום השלישי מבין ששת הבתים.

לבסוף, הפסד יחרוץ סופית את גורלם של מודריץ' וחבריו וישאיר אותם עם המון מחשבות על עתיד הנבחרת שרק לפני שלוש שנים הייתה במרחק נגיעה מתהילת עולם. למרות זאת, במדינה נשארו אופטימיים וציינו כי "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו עדיין תלויים בעצמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי