עם הפנים קדימה: את מי איטליה צפויה לפגוש עד הגמר?

שחקני איטליה חוגגים | Mike Hewitt/Getty Images

לאחר שסיים בפסגת בית א', מנצ'יני כבר מסתכל לעבר שלבי ההכרעה. היריבה האפשרית בשמינית, המשוכה הקשה שעשויה להמתין ברבע ונגד מי תוכל לשחק רק בוומבלי? וגם: המסלול המסתמן של וויילס וסיכויי ההעפלה של שווייץ

(גודל טקסט)

לאחר שאיטליה ניצחה את וויילס ושווייץ את טורקיה, שלב הבתים בבית א' של יורו 2020 הגיע הערב (ראשון) לסיומו ואיתו קיבלנו תמונה כמעט סופית של העולות ממנו לשמינית הגמר. כעת, ננסה להבין מי הן היריבות האפשריות שמחכות לאיטלקים ולוולשים בהמשך, והאם ארבע הנקודות של שווייץ יספיקו לה להעפלה לשלב הבא.

נבחרת איטליה

אז מי תהיה היריבה של רוברטו מנצ'יני וחניכיו בשמינית הגמר? לפי שיטת ההגרלה, הנבחרת שתסיים בפסגת בית א' תפגוש את הנבחרת שתסיים שנייה בבית ג'. זו ככל הנראה תהיה אחת מבין השתיים – אוקראינה או אוסטריה. הזהות הסופית טרם ברורה לחלוטין, אך כבר כעת ניתן לומר כי זו לא תהיה צפון מקדוניה שכבר הודחה מהטורניר, וגם לא הולנד שהבטיחה את ראשות הבית. האוקראינים והאוסטרים ייאבקו ביניהם ביום שני למשחק ראש בראש בו המנצחת תסיים שנייה, ואם המשחק יסתיים בתיקו – אנדריי שבצ'נקו וחניכיו יהיו אלה שיפגשו את האיטלקים.

ומה הלאה? פה זה כבר נהיה מעט יותר מסובך. במידה ותגיע לשם כמובן, ברבע הגמר צפויה להמתין לאזורי ככל הנראה נבחרת בלגיה, שקרובה להבטיח את פסגת בית ב'. השדים האדומים עוד לא יודעים מי תמתין להם בשלב הבא, אך לפי שיטת ההגרלה זו תהיה אחת הנבחרות שיעפילו לשמינית מהמקום השלישי בבתים א', ד', ה', או ו'. למעט בית ו' ("בית המוות" הכולל את צרפת, פורטוגל וגרמניה) – בלגיה אמורה לעבור כל אחת מן היריבות אותה תקבל מהבתים האחרים, ולכן ישנם סיכויים לא קטנים שאיטליה תתמודד ברבע הגמר מול רוברטו מרטינס וחניכיו, זאת במידה ותעבור את שמינית הגמר.

אגב, יש גם נבחרות שאפשר לסמן ככאלה שהאיטלקים לא יכולים לפגוש עד הגמר. כבר עכשיו יש נבחרת אחת שהיא בוודאות לא תתמודד מולה לפני הקרב על התואר והיא נבחרת הולנד, שהבטיחה כאמור את פסגת בית ג' ונמצאת בחצי ההגרלה השני מזה של מנצחת בית א'. גם נבחרת אנגליה, שצפויה לסיים בפסגת בית ד', ושתי נבחרות מ"בית המוות" (השנייה בוודאות וייתכן כי גם השלישית) לא יכולות לפגוש את האזורי עד הגמר.

צ'ירו אימובילה ורוברטו מנצ'יני | Alessandra Tarantino – Pool/Getty Images

נבחרת וויילס

לאחר שהבטיחו את המקום השני בבית א' שמקנה עלייה אוטומטית לשמינית הגמר, הוולשים מחכים לראות מי תהיה יריבתם בשלב הבא. לפי ההגרלה, הנבחרת שתסיים שנייה בבית א' תפגוש את הנבחרת שתסיים במקום השני בבית ב', כך שכמו במקרה של איטליה, גם כאן הדבר יוכרע רק ביום שני. פה יש שלוש אפשרויות: הראשונה, והסבירה ביותר, היא שרוסיה תסיים כסגנית בית ב', וזה יקרה במידה והיא לא תפסיד לדנמרק (כל זאת בהנחה ובלגיה החזקה תנצח את פינלנד).

האופציה השנייה תפגיש את בייל וחבריו עם פינלנד, שתסיים במקום השני אם לא תפסיד לבלגיה ובנוסף לכך רוסיה תפסיד לדנמרק. קיימת אפשרות נוספת בה וויילס תשחק מול הדנים, זאת במידה והסקנדינבים ינצחו את רוסיה וגם יכבשו יותר משער אחד במשחק. אם תגיע לשם, ברבע הגמר וויילס תפגוש את המנצחת בקרב שיפגיש את הולנד עם נבחרת שתסיים שלישית בבתים ד', ה' או ו'. את איטליה, אגב, רוברט פייג' וחניכיו לא יכולים לפגוש עד הגמר.

ארון ראמזי, גארת' בייל | TOLGA BOZOGLU/POOL/AFP via Getty Images

נבחרת שווייץ

גם במקרה של השוויצרים, אין זהות סופית ליריבה בשמינית הגמר, בדומה לעובדה שמקומם בשלב הבא לא מובטח גם הוא. למרות זאת, סביר להניח שארבע הנקודות אותם השיגו יספיקו להעפלה מהמקום השלישי בבית. לפי שיטת ההגרלה, מי שתסיים שלישית בבית א' ותעפיל לשמינית עשויה להשתבץ בשני מקומות שונים מבחינת עץ המבנה: האופציה הראשונה ככל הנראה תכלול מפגש קשה במיוחד נגד בלגיה (כאמור, השדים צפויים לסיים בפסגת בית ב'), בעוד באפשרות השנייה שווייץ תיתקל במנצחת בית ה', שכולל את ספרד, שבדיה, סלובקיה ופולין.

שרדאן שאקירי | Ozan Kose – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי