טורקי שחור: שווייץ ניצחה 1:3 את טורקיה והדיחה אותה מהיורו

היא סומנה כאחת הנבחרות שעשויות להפתיע את כולם, אך שלושה הפסדים רצופים שלחו את גונש הביתה בבושת פנים. צמד ענק של שאקירי ושער של ספרוביץ' קירבו את השוויצרים לשמינית הגמר מהמקום השלישי, קאבצ'י צימק זמנית

(גודל טקסט)

אומרים שבחיים, הכל עניין של מומנטום. לאחר שרשמו קמפיין מוקדמות נהדר וסומנו כסוס שחור פוטנציאלי שמסוגל להגיע לשלבים המאוחרים בטורניר, נבחרת טורקיה הודחה הערב (ראשון) מיורו 2020 בבושת פנים לאחר הפסד 3:1 לשווייץ, שמצידה הבטיחה כמעט בוודאות העפלה לשמינית הגמר.

המחזור השלישי והמכריע בבית א' נערך הערב בשלמותו כאשר במקביל, איטליה ניצחה את וויילס והעפילה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית. בבאקו, שתי הנבחרות שעלו לכר הדשא ידעו שרק שלוש נקודות ישאירו אותן במאבק על העלייה לשלב הבא. בפועל, רק קבוצה אחת הגיעה להתמודדות – והיא גם זו שכנראה תמשיך הלאה בתחרות.

השוויצרים התגברו על דקות פתיחה טובות של הטורקים, והראשון לעקוץ היה האריס ספרוביץ': חלוץ בנפיקה ירה כדור חד מקצה הרחבה היישר לפינה הרחוקה של צ'אקיר, וכבר בדקה השישית העלה את ולדימיר פטקוביץ' ליתרון מוקדם. כעבור 20 דקות בדיוק קיבלנו שער אפילו יפה יותר, עם בעיטה מדהימה של שרדאן שאקירי לחיבורי השער הטורקי.

שרדאן שאקירי | Naomi Baker/Getty Images
בוראק יילמאז | Tolga Bozoglu – Pool/Getty Images

למרות ניסיונות קאמבק של הטורקים עם שער אדיר של איפרן קאן קאבצ'י בדקה ה-62, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, וגם ברוב המקרים לא מספיק מדויק. שאקירי החזיר את מרווח הנשימה לנבחרתו כשהשלים צמד בדקה ה-68 ובכך הבטיח לו ולחבריו את שלוש הנקודות. צריך להגיד את האמת: שנול גונש וחניכיו אכזבו בענק, ועם שלב בתים שכולל שלושה הפסדים ושער זכות בודד, הם יראו את המשך הטורניר מהבית.

מן העבר השני, הניצחון מעלה את מאזנה של שווייץ לארבע נקודות (בזכות התיקו עם וויילס במחזור הפתיחה), וסביר להניח כי כמות זו תספיק לה להעפלה לשמינית הגמר. שם, היא תפגוש את אחת מבין שלוש הנבחרות שיסיימו בראשי הבתים ב', ה' ו-ו'. בין אם זאת תהיה בלגיה או בין אם אחת המעצמות מ"בית המוות", תהיו בטוחים שפטקוביץ' ושחקניו לא יעשו חיים קלים לאף אחת שתעמוד בדרכה.

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים | Naomi Baker/Getty Images
מרט מולדור | Naomi Baker/Getty Images
צ'נגיז אונדר, גרניט ג'אקה | Ozan Kose – Pool/Getty Images

הרכבים

נבחרת טורקיה: אואורג'אן צ'אקיר, זקי צ'ליק, מליח דמירל, קגלאר סויונצ'ו, מרט מולדור, קאן אייהאן (אוקאי יוקושלו, 64), אוזאן טופאן (יוסוף יאזיג'י, 64), איפרן קאן קאבצ'י (אורקון קוקצ'ו, 80), צ'נגיז אונדר (קנאן קרמאן, 80), הקאן צ'להאנולו (דורוקאן טוקוז, 86), בוראק יילמאז.

נבחרת שווייץ: יאן זומר, ריקרדו רודריגס, מנואל אקנג'י, ניקו אלבדי, סטיבן צובר (לוריס בניטו, 85), גרניט ג'אקה, רמו פרולר, סילבן וידמר (קווין מבאבו, 90), שרדאן שאקירי (רובן ורגאס, 75), בריל אמבולו (אדמיר מחמדי, 85), האריס ספרוביץ' (מריו גברנוביץ', 75).

שרדאן שאקירי, אוזאן טופאן | Tolga Bozoglu – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 4, מצב ראשון במשחק לטורקיה: קאן אייהאן יורה כדור חד לעבר שערו של יאן זומר, אך השוער השוויצרי ערני והודף היטב את הניסיון הראשון שנבעט לעברו הערב.

דקה 6, שווייץ עלתה ל-0:1! בניגוד גמור לפתיחת המשחק שהייתה בשליטה טורקית, האריס ספרוביץ' שיגר בעיטה אדירה מקצה הרחבה לפינה הרחוקה של צ'אקיר וכבש את השער הראשון שלו בטורניר.

האריס ספרוביץ' בועט | Dan Mullan/Getty Images
האריס ספרוביץ' חוגג | Tolga Bozoglu – Pool/Getty Images

דקה 26, שווייץ כבר ב-0:2! שרדאן שאקירי סובב בעיטה מדהימה מחוץ לרחבה היישר לחיבורי השער של צ'אקיר והעלה את נבחרתו ליתרון כפול.

שרדאן שאקירי בועט | Naomi Baker/Getty Images

דקה 29, הבליץ השוויצרי נמשך: ספרוביץ' הכניס כדור עומק אדיר לשאקירי, שהחמיץ ברשלנות מצב של שער בטוח מול השוער הטורקי.

מרט מולדור | Naomi Baker/Getty Images

דקה 33, טורקיה כמעט חזרה לעניינים: מרט מולדור שיגר פצצה מרחוק, יאן זומר התעופף ועם הדיפה מדהימה הוציא את הכדור לקרן.

הקאן צ'להאנולו, בריל אמבולו | Dan Mullan/Getty Images

דקה 43, מצב נוסף לטורקיה: שוב מרט מולדור, שוב יאן זומר עוצר את הטורקי הצעיר. לאחר פריצה נהדרת כמעט מקו מחצית המגרש, השוער עצר את הבעיטה של מולדור ומנע ממנו לצמק את התוצאה.

דקה 52, שווייץ עם מצב ראשון במחצית השנייה: בריל אמבולו פתח מבערים באגף ימין ובעט חזק לעבר השער, אך צ'אקיר הדף לקרן.

רמו פרולר, איפרן קאן קאבצ'י | Dan Mullan/Getty Images

דקה 62, טורקיה צימקה ל-2:1! איפרן קאן קאבצ'י הניף את הרגל מקצה הרחבה הימנית ובעט כדור אדיר לפינה הרחוקה של זומר, שער בכורה ביורו של הטורקים.

מריח דמיראל, איפרן קאן קאבצ'י | Dan Mullan/Getty Images

דקה 68, שווייץ עלתה ל-1:3! שאקירי השלים צמד גדול עם בעיטה חדה לרשת שסיימה מתפרצת קטלנית של נבחרתו, סטיבן צובר כבר עם בישול שלישי במשחק.

שרדאן שאקירי | Naomi Baker/Getty Images
בוראק יילמאז, רמו פרולר | Ozan Kose – Pool/Getty Images

דקה 77, שווייץ עם עוד מצב ענק: גרניט ג'אקה עם בעיטה חופשית אדירה פוגש רק את קורת השער של צ'אקיר ומשאיר את התוצאה בעינה.

בריל אמבולו | Dan Mullan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי