שיא היסטורי להולנד, ווינאלדום החמיא למאלן: "מוסיף לנו המון"

עם ה-0:3 על צפון מקדוניה, לראשונה בתולדותיה כבשה נבחרת האורנג' לפחות פעמיים עשרה משחקים ברציפות. דפאי הגיע למעורבות ב-51 שערים. הקשר עבר את ואן באסטן. דה יונג: "היינו מרושלים ב-25 הדקות הראשונות"

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד ממשיכה את היורו המצוין שלה. על אף שהיה מדובר במשחק חסר חשיבות עבורה, הנבחרת של פרנק דה בור הביסה הערב (שני) 0:3 את צפון מקדוניה ושמרה על מאזן מושלם בשלב הבתים, כפי שעשתה ביורו 2008 "בבית המוות" עם צרפת ואיטליה וכן ביורו 2000. לא חשוב מי תהיה היריבה בשלב הבא, אפילו פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו, אם זו תהיה היא – צריכה לחשוש. לראשונה בתולדותיה כבשה הולנד לפחות שני שערים בעשרה משחקים ברציפות

כרגיל, שני הכוכבים של נבחרת האונרג' היו החלוץ ממפיס דפאי והקפטן ג'ורג'יניו ווינאלדום. בברצלונה ובפריז סן ז'רמן בהתאמה יכולים להיות מרוצים מאוד. החלוץ היה זה שכבש ראשון, בדקה ה-24, ורשם ציון דרך ענק. זה היה השער ה-50 בו הוא מעורב בנבחרת – ה-28 שהוא כובש, יחד עם 22 בישולים. בהמשך, לאחר שבישל לקשר, הוא העלה את המאזן שלו ל-51. דפאי הפך גם לשחקן השני בתולדות הנבחרת שרושם שער ובישול בטורניר גדול באותו משחק יחד עם ווסלי סניידר.

ווינאלדום שכבש צמד (שלושה שערים בטורניר, כמו כריסטיאנו רונאלדו ופטריק שיק שנמצאים בראש) הגיע ל-25 שערים בנבחרת ב-78 הופעות. הוא עקף את מרקו ואן באסטן האגדי (החלוץ שהוליך את הנבחרת לזכייה היסטורית ביורו 1988) וכן את דירק קאוט, והשתווה לרפאל ואן דר וארט. לא במפתיע הוא נבחר לשחקן המצטיין. עוד שחקן שיזכור את הערב הזה הוא ריאן גראבנברץ', קשרה של אייאקס, שהפך בגיל 19 שנה ו-32 ימים לשחקן ההולנדי השלישי הכי צעיר ששיחק ביורו.

"הולנד הייתה מלאת צבע במערך ה-4:3:3 והשיגה ניצחון שלישי ברציפות. עכשיו נותר רק לחכות בכיליון עיניים ליריבה הבאה, בבודפשט", נכתב באתר "AD". "קשה לומר אם הנבחרת מוכנה לאתגר הבא אך שיתוף הפעולה בין ממפיס דפאי לדוניל מאלן משאיר טעם של עוד". "הולנד מנצחת בצורה משכנעת את צפון מקדוניה", נכתב ב"טלחרף" ההולנדי.

ווינאלדום אמר: "לא יהיו עוד משחקים כמו זה, עכשיו עלינו להוכיח את עצמנו נגד היריבות האחרות, להפיק מעצמנו שוב את המיטב. קשה לי לומר דיוק היכן אנחנו נמצאים כי צפון מקדוניה לא יריבה חזקה. הצלחנו היטב, יש לנו תשע נקודות, אבל במשחקים אחרים הכל יכול להסתבך". על מאלן: "הוא היווה איום רציני על שחקני ההגנה. הוא גם נתן לי ולממפיס עוד מקום. כמובן שהוא הוסיף איכויות נוספות".

דה יונג אמר: "היינו מרושלים ב-25 הדקות הראשונות. איבדנו הרבה מאוד כדורים כבר בשלב הראשוני של בניית ההתקפה ולכן לא יצרנו הרבה מצבים. למרבה המזל, עד מהרה הדברים השתפרו. הייתה הרבה תנועה במהלך המשחק, השחקנים שלנו דינמיים שרוצים לקבל את הכדור. אם הכל יסתדר הנבחרת תהיה חזקה מאוד".

פרנקי דה יונג | Peter Dejong – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי