דנמרק עשתה היסטוריה, יולמאנד: "זה לא היה אפשרי בלי האוהדים"

בזכות ה-1:4 הענק על רוסיה, דנמרק הפכה לנבחרת הראשונה אי פעם שמעפילה לשמינית מטורניר גדול, אחרי שהפסידה את שני משחקיה הראשונים. דמסגארד שהפך לכובש הצעיר של הנבחרת אמר: "מדהים להיות חלק ממשהו כזה"

(גודל טקסט)

דנמרק פתחה את יורו 2020 בדרך הכי קשה שיש. מעבר לשני ההפסדים לבלגיה ולפינלנד, הסקנדינבים איבדו את הקפטן והכוכב הגדול כריסטיאן אריקסן שהתמוטט במהלך משחק הפתיחה בקופנהאגן לדקות ארוכות היה חשש לחייו. אך למרות כל זאת והעובדה שהוצבו ערב המחזור במקום האחרון בבית, דנמרק השיגה את הכרטיס לשמינית הגמר הודות ל-1:4 מדהים על רוסיה.

בוודאי לא תופתעו לשמוע שדנמרק הפכה הערב (שני) לנבחרת הראשונה בטורניר בינלאומי גדול (יורו ומונדיאל) שמעפילה לשלב הבא אחרי שהפסידה את שני משחקיה הראשונים. מעבר לכך זו הפעם הראשון מאז מונדיאל 1998 שדנמרק מצליחה לכבוש ארבעה שערים, אז סיימה בטורניר בצרפת ב-1:4 על ניגריה.

מי שעוד רשם עבורו הישג היסטורי הוא כובש שער היתרון מיקל דמסגארד. החלוץ המוכשר של סמפדוריה הפך הערב לכובש הצעיר ביותר של דנמרק בטורניר גדול בגיל 20 ו-353 ימים בלבד. קשה להאמין שהקונצרט הדני היה יוצא לפועל, ללא השער שנכבש בשלהי המחצית הראשונה.

מיקל דמסגארד | JONATHAN NACKSTRAND/POOL/AFP via Getty Images

דמסגארד אמר לאחר המשחק: "זה מטורף שעלינו לשמינית, זה פשוט נהדר להיות חלק מנבחרת כזאת. מעולם לא חלמתי שאהיה חלק ממשהו כה גדול, זו הרגשה מדהימה. זה נהדר להיות חלק ממשהו כזה ולשמוע את כל דנמרק משתגעת מכך שאנחנו בשלב הבא".

גם מאמן נבחרת דנמרק קספר יולמאנד, התייחס לניצחון המשכנע: "לפני הכל אני אסיר תודה כלפי כל דנמרק. הם נתנו לנו כנפיים, כל זה היה בלתי אפשרי ללא האוהדים, אז אני מודה להם על כך. חוץ מזה, אני מעריץ את השחקנים. ראיתי כמה זה היה חשוב להם. הם הצליחו להרים את עצמם פעם נוספת. להתאושש ממשחק קשה כמו בלגיה ולהביס את רוסיה, זה לא מובן בכלל".

שחקני נבחרת דנמרק | JONATHAN NACKSTRAND/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי