עלי דאי בירך את רונאלדו, באנגליה נכתב: "וי אחד נוסף יותר ממסי"

לאחר שהחלוץ לקח את פורטוגל לשמינית הגמר עם צמד ב-2:2 נגד צרפת והשווה את שיא שעריו, האירני פרגן: "גאה שציון דרך כזה שייך גם לאלוף כדורגל ואדם שמעורר השראה". סנטוס מרוצה, נבס: "למדנו שיעור נגד גרמניה"

(גודל טקסט)

נבחרת פורטוגל הגיעה למשחק אתמול (רביעי) נגד צרפת עם הגב אל הקיר כשהפסד היה עלול להביא להדחתה. אולם, הנבחרת של פרננדו סנטוס השכיחה את התבוסה נגד גרמניה, הפגינה אופי וסיימה בתיקו 2:2 ששלח אותה לשמינית הגמר. הסלסאו למעשה העפילו משלב הבתים בכל שמונת הטורנירים שלהם. כריסטיאנו רונאלדו כבש צמד, הגיע לחמישה שערים בטורניר – יותר מכל אחד אחר, השתווה לעלי דאי כשיאן השערים בכדורגל הנבחרות עם 109 ושבר שיאים נוספים. רונאלדו הוא גם הפורטוגלי הראשון שכובש בכל שלושת המשחקים בשלב הבתים ביורו.

הקפטן זכה לברכות מעלי דאי האירני בכבודו ובעצמו שבירך באינסטגרם על רקע תמונה של רונאלדו: "ברכות לרונאלדו שרחוק שער אחד משבירת השיא. אני גאה כי ציון הדרך הבלתי נשכח הזה שייך גם לרונאלדו, אלוף כדורגל ואדם שמעורר השראה לאנשים רבים ברחבי העולם".

רונאלדו, שכבש לראשונה בקריירה נגד נבחרת צרפת, העלה פוסט קצר לרשתות החברתיות לאחר המשחק וכמה מפתיע, עדיין לא התייחס לשיא האישי אלא רק להישג הקבוצתי: "גאה בנבחרת, תודה רבה לכולם על התמיכה ללא תנאי". עוד בירידה להפסקה הוא נצפה משוחח ארוכות עם קארים בנזמה חברו לריאל מדריד במשך תשע שנים (2009-2018). בסיום המשחק הצלמים עטו לצלם אותו משוחח עם קיליאן אמבפה.

היריבה בשלב הבא תהיה בלגיה החזקה אך פרננדו סנטוס בטח לא חושש: "אם נסתכל על הדירוג, הם ראשונים, אבל אנחנו נדע מה עלינו לעשות. המנוחה חשובה מאוד, נצטרך להתאושש כדי שנהיה טריים, אך זה בטח לא יהווה תירוץ (לבלגיה 48 שעות מנוחה יותר מהם)".

על ה-2:2 נגד צרפת: "מה שאהבתי במיוחד זו העבודה הקולקטיבית של הקבוצה. אני מרגיש שהנבחרת חזרה להיות אותה נבחרת שאנחנו מכירים, זה היה שונה מהמשחק נגד גרמניה. היינו חזקים, עקביים, עם רוח נהדרת. כמובן שאנחנו יכולים להמשיך להשתפר. פתיחת המחצית השנייה לא הייתה מספיק טובה אבל הצלחנו להתארגן מחדש".

עוד אמר: "לקחנו בצורה קשה את ההפסד לגרמניה, השתפרנו וכל אחד ידע מה עליות לעשות. ניתחנו את המשחק הקודם ולמדנו מהטעויות על אף שצרפת שיחקה שונה מבדרך כלל. האם ידענו את התוצאה מהמשחק האחר? אני לא אשקר ואומר שלא. אבל היינו מרוכזים במשחק שלנו, ידענו שנעשה את העבודה".

שחקני נבחרת פורטוגל | Tibor Illyes – Pool/Getty Images

רובן נבס, קשר הנבחרת, אמר: "אנחנו אלופי אירופה. ידענו שאנחנו חייבים להיות טובים יותר. אנחנו רוצים להודות שוב לאוהדים, זו הייתה אווירה מדהימה כאן בהונגריה. הדבר החשוב ביותר הוא שעלינו לשלב הבא. היינו במצב לא קל והגבנו היטב. צרפת מעולם לא הייתה טובה מאיתנו, הם לא באמת סיכנו". ז'ואאו פאלינהא הודה: "המשחק נגד גרמניה שימש כשיעור. הקבוצה השתפרה, התגוננה בצורה קומפקטית והתנהלה היטב עם הכדור. המאמן ביקש לא לתת מרחב לאנטואן גריזמן ושאר הקשרים".

"החלום ממשיך. אחרי לילה היסטורי של רונאלדו שכבש צמד והשתווה לעלי דאי, הנבחרת העפילה לשמינית הגמר מהמקום השלישי", נכתב ב"א-בולה". "אנחנו כבר כאן", הייתה הכותרת ב"רקורד" המקומי בתקשורת באיטליה התייחסו לקרב הטיטאנים הצפוי בין רונאלדו לרומלו לוקאקו. "גולים, חיוכים ואיכות, רונאלדו ובנזמה הם התמונה של המשחק", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". ב"מארקה" הציגו רוח דומה. "כריסטיאנו ובנזמה חולקים את השערים ואת שמינית הגמר. רונאלדו הוביל את פורטוגל הלאה בדרך מייסרת ונראה שכולם מרוצים". "רונאלדו סימן וי אחד נוסף על חשבון מסי", נכתב ב-"BBC" על השוואת השיא, שם הציגו את המאזנים שלהם מעבר לכך שהפורטוגלי זכה ביורו ומסי לא הצליח לזכות בקופה אמריקה. רונאלדו כבש 0.6 שערים בממוצע למשחק בעוד מסי עם מאזן 0.5 שערים למשחק.

כותרות העיתונים בפורטוגל | צילום מסך: "רקורד", "א-בולה"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי