בגרמניה קוטלים למרות ההעפלה: "הנבחרת נראתה כל כך רע"

המאנשאפט עלו לשמינית גמר היורו בצורה הכי לא משכנעת שיש, אחרי שפיגרו פעמיים מול הונגריה וסחטו 2:2 מאוחר. בתקשורת ביקרו: "האוהדים היו בחרדה, היה לנבחרת מזל". גורצקה: "אי אפשר לתת לדברים כאלה לקרות"

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה הראתה אתמול (רביעי) כמה היא לא יציבה. היא אמנם הצליחה איכשהו להעפיל בסוף לשמינית גמר יורו 2020, שם תפגוש את אנגליה, אך היא לא עשתה זאת בצורה מרשימה במיוחד, בלשון המעטה. בעצם, היא הייתה רחוקה שש דקות מהדחה דווקא מול הנבחרת החלשה בבית המוות, הונגריה, אך שער מאוחר של לאון גורצקה קבע 2:2 והעלה את המאנשאפט ל-16 האחרונות.

הגרמנים פיגרו פעמיים, הציגו יכולת לא טובה ובעיקר גרמו להתקפי לב אצל אוהדי הנבחרת. וכל זה קרה דווקא אחרי ההצגה מול פורטוגל, אותה ניצחו המאנשאפט 2:4 במחזור הקודם של שלב הבתים. מישהו אמר חוסר יציבות? דבר אחד בטוח – הנבחרת של יואכים לב צריכה להשתפר בשלבים הבאים, ואיזה משחק מטורף מצפה לה בשמינית.

האם המשחק מול אנגליה יהיה משחקו האחרון של לב בתפקיד המאמן? כידוע, האיש שעומד על הקווים של הנבחרת ב-15 השנים האחרונות יסיים את תפקידו עם סיום היורו ויפנה את מקומו להאנזי פליק – והוא רוצה להשאיר טעם מתוק. בינתיים, בתקשורת הגרמנית לא ממש מפרגנים ליכולת של הנבחרת אמש, ואי אפשר להגיד שלא בצדק.

יואכים לב | Matthias Hangst/Getty Images

"הנבחרת נראתה כל כך רע והצליחה איכשהו להתחמק מהשפלה ולהמשיך הלאה לשלב הבא. עלינו לשלב הבא, אף אחד לא יודע למה. הם גרמו לאוהדים לכסוס את הציפורניים בחרדה. פשוט התמזל מזלם. איפה הניצוץ שהיה מול פורטוגל?", ביקרו בשלל כלי תקשורת בגרמניה.

לאון גורצקה, שכבש את השער שהוביל לשוויון והעלה את נבחרת גרמניה לשמינית הגמר, סיפר: "אחרי שהשווינו ל-1:1, זאת הייתה טעות ענקית מבחינתנו לספוג שוב מיד לאחר מכן. לעולם אי אפשר לתת לדברים כאלה לקרות אם אנחנו רוצים להשיג משהו בטורניר הזה, אבל אנחנו לא מטילים בעצמנו ספק, יש לנו הרבה מאוד ביטחון".

לאון גורצקה | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי