"זה הגמר הראשון": פורטוגל מחכה למפגש הגורלי נגד בלגיה

כריסטיאנו רונאלדו, פרננדו סנטוס | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

המאמן סנטוס יודע שמצפה לו משוכה קשה בשמינית הגמר: "אין להם הרבה חסרונות, צריך למצוא מה לנצל". מוטיניו שעשוי לפתוח הזהיר: "בלגיה? לא רק דה בריינה". רונאלדו רוצה לשבור שיא, השחקן שזומן ברגע האחרון יפתח?

(גודל טקסט)

ביורו 2016, נבחרת פורטוגל סיימה במקום השלישי בבית אך המשיכה לזכייה באליפות אירופה. ביורו 2020, פורטוגל סיימה פעם נוספת במקום השלישי בבית, ומחר (ראשון, 22:00) היא תתחיל בסביליה את דרכה בנוקאאוט והיא תקווה לסיים אותו פעם נוספת כאלופת אירופה. עם זאת, מצפה לה מכשול קשה מאוד כבר בשמינית הגמר בדמותה של בלגיה. שתי הנבחרות סומנו ערב הטורניר כמועמדות ללכת עד הסוף, אך אחת מהן תסיים את דרכה כבר בשמינית הגמר.

הפעם האחרונה שפורטוגל הפסידה לבלגיה הייתה ב-1989, כאשר בחמשת המפגשים שהתרחשו מאז, פורטוגל יצאה עם ידה על העליונה שלוש פעמים בעוד שני מפגשים הסתיימו ללא הכרעה. למרות המאזן החיובי, המאמן פרננדו סנטוס מודה שמצפה לנבחרתו משוכה גבוהה ביותר יחסית לשלב הזה בטורניר: "זה ברור שלנבחרות חזקות אין הרבה חסרונות, אבל מאמנים תמיד צריכים למצוא את מה לנצל. אנחנו צריכים להתמקד על מה אנחנו עושים כקבוצה – זו הגישה שצריך לבוא איתה למשחקים כאלה. בדרך לגמר – זה הגמר הראשון. מי שתנצח תהיה זו שתגן טוב יותר, תדע איך לשמור על הכדור ותגיע למצבים".

כוכב הבלגים הוא ללא ספק קווין דה בריינה, אך ז'ואאו מוטיניו מצפה מחבריו שלא להתמקד רק בקשר מנצ'סטר סיטי: "בלגיה נבחרת מאוד מלוכדת וראינו את זה בשלב הבתים. הם לא רק דה בריינה. אם יהיו לו שטחים זה מסוכן, אבל אם לכולם יהיה שטח אז הם ישחקו את המשחק שלהם ברוגע ותהיה לנו עבודה קשה. אנחנו צריכים להיזהר לא להתמקד בשחקן אחד כי זה ישאיר את האחרים חופשיים וזה יהיה עוד יותר גרוע".

ז'ואאו מוטיניו | Franck Fife – Pool/Getty Images

מוטיניו נכנס להרכב של סנטוס ב-2:2 נגד צרפת בסיום שלב הבתים, והוא עשוי להמשיך ב-11 גם הפעם. מי שאיבד את מקומו בהרכב נגד אלופת העולם הוא ברונו פרננדש, ונדמה כי שלישיית קישור בעלת אופי יותר הגנתי היא עדיפה עבור פורטוגל. לצידו של הקשר הוותיק צפויים לפתוח בקישור ז'ואאו פלהיניה ורנאטו סאנצ'ס. עוד שינוי שעשוי להתרחש ב-11 הוא בעמדת המגן הימני. נלסון סמדו נפגע ויצא במשחק האחרון כאשר דיוגו דאלוט נכנס במקומו. המגן בן ה-22, שזומן לסגל רק לאחר שז'ואאו קאנסלו נדבק בקורונה, יפתח בהרכב אם סמדו לא יהיה כשיר. רובן דיאש, שיעלה במרכז ההגנה לצד פפה, יצטרך להיות זהיר מהרגיל מכיוון שכרטיס צהוב יגרום להשעייתו מהמשחק הבא.

גם הפעם, העיניים יהיו נשואות לעבר כריסטיאנו רונאלדו, שהשתווה לעלי דאי האיראני כמלך שערי הנבחרות בכל הזמנים. השער הבא ישאיר אותו לבד בפסגה, והוא יקווה להשיג אותו כבר במשחק הקריטי מול בלגיה. כידוע, רונאלדו הוא מלך שערי הטורניר עד כה עם חמישה שערים, כאשר הוא רוצה בפעם הראשונה בקריירה לסיים כמלך השערים היחיד של יורו או מונדיאל. ביורו 2012 הפורטוגלי סיים כמלך שערים יחד עם עוד חמישה שחקנים, כאשר אז הספיקו לו שלושה שערים כדי לזכות בתואר.

כריסטיאנו רונאלדו. ישבור את השיא? | Tibor Illyes – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי