קייזה שחזר את הרגע של אביו, איטליה קבעה שיא חדש

שחקן יובנטוס כבש ב-1:2 נגד אוסטריה, 25 שנים לאחר שאביו הבקיע עבור הנבחרת ביורו 96'. מאנצ'יני: "פורטוגל או בלגיה בשלב הבא? לא יכול לבחור". האזורי רשמו 1,145 דקות ללא ספיגת שער וניפצו את ההישג של זוף

(גודל טקסט)

אחרי שדנמרק הפכה ערב (שבת) לנבחרת הראשונה שהעפילה לרבע גמר יורו 2020, גם איטליה הצטרפה אליה לאחר שניצחה 1:2 את אוסטריה במשחק גדול בוומבלי שהוכרע בהארכה דרמטית במיוחד. פדריקו קייזה ומתאו פסינה, שעלו כמחליפים, היו אלה שכבשו את השערים החשובים עבור האזורי. מנגד, סשה קלאידז'יץ' צימק את התוצאה כמחמש דקות לסיום והדאיג לא מעט אוהדי כחולים בלונדון.

עבור קייזה כיבוש השער היה מרגש במיוחד, ולא רק בגלל שזה היה שער הבכורה שלו במדי הנבחרת במסגרת היורו. 25 שנים ו-12 ימים בדיוק עברו מאז שאנריקו קייזה, אביו של פדריקו, כבש במדי איטליה ביורו 1996 ובכך שחזר הבן את ההישג של אביו והשניים הפכו לראשונים שעושים זאת בתולדות אליפות אירופה.

"זה רגע שלא אשכח בחיים" אמר קייזה לאחר המשחק. "אוסטריה שיחקה טוב אבל אנחנו הצלחנו לנצל את המצבים שלנו. הגיע לנו לעבור, אנחנו נבחרת של 26 שחקנים וכולם רוצים לנצח עבור איטליה. זה מה שעשה את ההבדל הלילה". לאונרדו ספינאצולה, שנבחר למצטיין המשחק הוסיף: "שיחקנו כקבוצה היום. ידענו אחרי 90 דקות שאנחנו חייבים להרים את הרמה וככה עשינו".

קייזה. שחזר את הרגע הגדול של אביו | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

המאמן רוברטו מאנצ'יני, שהצליח לרגש רבים כאשר חגג עם עוזרו ג'יאנלוקה ויאלי את השערים, סיפר בסיום המשחק: "ניצחנו כי הגיע לנו. היינו צריכים לכבוש את שני השערים הרבה יותר מוקדם ולא להגיע להארכה. התעייפנו, אבל בסופו של דבר עלינו שלב בצדק. השחקנים המחליפים עלו למגרש עם המנטליות הנכונה ושינו את המשחק".

"השחקנים שיצאו נתנו את כל מה שהם יכולים והמחליפים שלהם היו נהדרים. ידעתי שיהיה לנו קשה, כנראה יותר אפילו מרבע הגמר. המבחן הזה יעזור לנו כי הוא הראה שיש לנו מנטליות חזקה". על היריבה בשלב הבא הוסיף המאמן: "פורטוגל או בלגיה? אני לא יכול לבחור, שתיהן מאוד חזקות".

מבחינת שיאים, איטליה רשמה הערב הישג גדול במיוחד עבורה. הכחולים שברו שיא חדש של כמות דקות ללא ספיגה במשחקים בין לאומיים, זאת לאחר שעם שריקת הסיום של הזמן החוקי הם לא הוציאו כדור מהרשת כבר 1,145 דקות, בדיוק שלוש יותר משיאו של דינו זוף האגדי בין 1972 ל-1974. ב-9 מ-11 המשחקים האחרונים עמד בין הקורות ג'יאנלויג'י דונארומה, אשר ספג במהלך בהארכה שער שעצר את הרצף המיוחד הזה – 1,168 דקות אחרי השער הקודם נגד הולנד בליגת האומות באוקטובר 2020.

דונארומה. שיא חדש בנבחרת | Claudio Villa/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי