"אל תעירו אותנו": איטליה חוגגת, דונארומה העביר מסר

לאחר ה-1:2 על אוסטריה, הנבחרת קבעה שיא משחקים ללא הפסד (31). וסחטה שבחים: "אריות" ו"גאווה" היו הכותרות. מנצ'יני: "היה קשה יותר מרבע הגמר". קייליני יהיה כשיר, השוער: "זה שספגנו יעזור לנו בהמשך"

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה של רוברטו מנצ'יני מוכיחה מדי משחק שצריך לסמן אותה יחד עם יתר הפייבוריטיות לזכות ביורו. זה הלך קשה אך הנבחרת גברה אתמול (שבת) 1:2 על אוסטריה בשמינית גמר היורו ותפגוש את המנצחת בין בלגיה לפורטוגל. בתזמון מדויק מאוד איטליה קבעה שיא חדש עם 31 משחקים ללא הפסד והאפילה על הרצף שהשיגה עם המאמן פוזו ב-1939. ב-36 משחקיו של מנצ'יני על הקווים הוא הפסיד רק פעמיים וזה לא קרה לו מאז ספטמבר 2018.

רצף שדווקא נקטע הוא רצף אי הספיגה של הנבחרת שהוציאה כדור מהרשת לאחר 1,168 דקות דקות. השוער ג'יאנלואיג'י דונארומה שסיפק הצלה אחת נהדרת במהלך 90 דקות, אמר: "זה נכון שספגנו בסוף אבל זה עשוי לעזור לנו בהמשך הדרך. ידענו שיהיה משחק לא קל והכל יהיה צמוד עד הסוף, שעלינו להמשיך לדחוף ולהבקיע את השער כדי לשבור את הקיפאון".

השוער הודה: "הייתי מודאג מאוד בשער של מרקו ארנאוטוביץ', ואז ראיתי שה-VAR בודק והרגשתי שמחה אדירה כשאמרו לי שהיה נבדל והשער בוטל". על הקהל בוומבלי: "הרגשות היו יוצאי דופן, אנחנו לא יכולים לחכות עד שנשחק מול מגרש מלא עם הקהל שלנו". כשנשאל על המשך הדרך אמר: "זה לא משנה מול מי נשחק, עלינו להמשיך לשחק את הכדורגל שלנו ולהאמין בעצמנו".

למעשה, עד ההארכה איטליה נתקעה ואז המחליפים של מנצ'יני עשו את ההבדל. מתאו פסינה היה זה שכבש את השער השני. "דמיינתי שער כמו זה שכבשתי נגד וויילס (שער הניצחון), ולא יכולתי לעכל שכבשתי במשחק שמינית הגמר. זה רגע שאזכור לנצח אבל הכי חשוב שהעפלנו לרבע הגמר. אנחנו נבחרת מאוחדת ונהדרת ומראים את זה לכולם, רואים את זה מבחוץ וזה הכי טוב. זה היה מדהים לכבוש במשחק כה קשה".

רוברטו מנצ'יני | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

מנצ'יני אמר: "ידענו שזה הולך להיות קשה, ניצחנו בצדק למרות שספגנו לקראת הסיום אחרי הקרן. זה יהיה משחק קשה יותר כנראה מרבע הגמר. משחקים יכולים להתהפך בצורה לא נכונה אבל שיחקנו טוב מאוד. המבחן הזה יכול לעשות לנו טוב, היינו צריכים להראות מנטליות חזקה". כשנשאל על כך שחיבק את ג'יאנלוקה ויאלי, עמו הפסיד בגמר גביע אירופה בוומבלי לברצלונה, והאם התיקון יגיע, אמר – "יש עוד זמן עד שנחזור לוומבלי".

בכלי התקשורת המקומיים כמובן מרוצים מהנבחרת. "אריות איטליה. אחרי ניצחון בוומבלי של סבל ושמחה – כן, אנחנו ברבע הגמר", נכתב בשער "גאזטה דלה ספורט" עם אזכורים לחילופים המכריעים של מנצ'יני. "עכשיו אנחנו מחכים לכריסטיאנו רונאלדו או רומלו לוקאקו". בעוד מרקו וראטי שפתח בהרכב אכזב וקיבל את הציון 5.5, לאונרדו ספינסולה שבישל את השער הראשון בלט עם 7. "שליטה אדירה בכדור וסיומת נפלאה בשמאל. כך הוא הבקיע", נכתב על השער של קייזה. "שער מהלב", נכתב ב"טוטוספורט". "איטליה ניצחה בהארכה והגיעה לרבע הגמר". "אל תעירו אותנו!", נכתב ב"טוטוספורט". "קרב בוומבלי, גאווה איטלקית: אוסטריה המפתיעה נכנעה. סבלנו במשך 90 דקות אבל בהארכה המחליפים לקחו אותנו לרבע הגמר". בספרד עקצו מעט: "איטליה נאלצה לסבול, במשחק שהיה אמור ליצור הכי הרבה ספקות – כל החוזק שהציגה בשלב הבתים – דעך משמעותית". מנגד נטען כי הנבחרת שמרה על הסדר והכוח ההגנתי שלה.

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

"ניצחון נהדר שלנו, כל הכבוד חבר'ה. למרות כל הקשיים – לא ויתרנו. פורצה איטליה", נכתב לורנצו אינסינייה באינסטגרם. ג'ורג'יו קייליני שהחמיץ את המשחק בשל פציעה, כתב: "אנחנו ברבע! סבלתי, הייתי עם חבריי לקבוצה ובסוף שמחתי כמו כל אוהד איטלקי. אנחנו חייבים להמשיך ככה". לפי ההערכות הוא יהיה כשיר לשלב רבע הגמר. צ'ירו אימובילה שבעט למשקוף ולא הצליח להבקיע, סיכם: "המטרה היא לגרום לכם להיות גאים בנו. למרות הקשיים המשכנו להילחם, כל הכבוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי