דה בור תחת מתקפה אחרי ההדחה: "שילמנו מחיר על הטיפשות שלו"

המאמן ספג אש אחרי ה-2:0 לצ'כיה בשמינית הגמר: "שחקנים צ'כים בינוניים חשפו את המערך הנוראי שלו. ההפסד סיים חלום שבקושי החל". דה בור על עתידו בהולנד: "צריך להסתכל במראה". וגם: הנתון העגום של ווינאלדום

(גודל טקסט)

בהולנד מתקשים לקבל את העובדה שהנבחרת שלהם הודחה אתמול (ראשון) מיורו 2020 כבר בשמינית בגמר אחרי הפסד 2:0 לצ'כיה, וגם בבוקר שאחרי ממשיכים להביע תסכול מההפסד המאכזב. מי שספג את מירב הביקורות היה המאמן, פרנק דה בור. כזכור, שחקן העבר של הנבחרת החליף בשנה שעברה את רונאלד קומאן שעזב לברצלונה. בעוד האורנג' נראו נהדר תחת קומאן, אצל מחליפו הסיפור היה נראה שונה לחלוטין.

"הנבחרת שילמה את המחיר על הטיפשות של דה בור", נכתב ב"טלחרף" ההולנדי, "הם זרו חול בעיניים של כולם, כולל של עצמם, במשך שלושה שבועות, חוץ מאצל כמה שחקנים צ'כים בינוניים. הם חשפו את דה בור, את מערך 3-5-2 הנוראי שלו ואת הכוכבים מברצלונה, פריז סן ז'רמן, אינטר, יובנטוס ואייאקס".

בהולנד ידעו שאחרי המשחק נגד צ'כים ציפה להם מפגש ברבע הגמר נגד דנמרק. לאור זאת, ולאור היכולת הטובה בשלב הבתים, הכתומים האמינו כי הדרך לחצי הגמר די סלולה, כאשר מאותו הרגע הכל אפשרי. כידוע, התכניות התנפצו: "ההפסד סיים את החלום שבקושי החל. הכרטיס האדום של מתייס דה ליכט, הטעות בשיקול הדעת של מארטן סטקלנבורח והשיטה הנוראית גרמו לשערורייה. יורו 2020 הפך לטורניר שצריך לשכוח אותו במהרה".

פרנק דה בור, מארטן סטקלנבורח | Attila KISBENEDEK / POOL / AFP) (Photo by ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images

אחרי שהצטיין בשלב הבתים, רבים ציפו מג'ורג'יניו ווינאלדום להמשיך ביכולת הטובה ולהוביל את נבחרתו לניצחון על הצ'כים. לצערם, הם חזו בהפך המוחלט: הקשר שחתם הקיץ בפ.ס.ז' השלים עשר מסירות בלבד ב-90 דקות, ומדובר בנתון הכי נמוך עבור שחקן הולנדי שהשלים 90 דקות במשחק נוקאאוט ביורו מאז שהחלו לבדוק את הנתונים הללו ב-1980. אחרי המשחק הקשר המאוכזב אמר: "השערים שספגנו וההזדמנויות שלא ניצלנו – כל זה עובר בראש עכשיו. אחרי הכרטיס האדום התקשנו ללחוץ אותם, דברים נהיו יותר קשים. לא הצלחנו להתמודד עם הדרך בה הם לחצו אותנו ולא הצלחנו ליצור שטחים. הגענו לכמה מצבים במחצית הראשונה אבל זה לא מספיק".

פרנקי דה יונג ניסה גם כן להסביר את מה שקרה לנבחרתו: "זה היה נראה כאילו אנחנו עייפים אבל אני לא יודע למה. מאוד רצינו לנצח, עבור חלק מהשחקנים זה היה המשחק הכי גדול שלהם בקריירה עד כה. זה לא שהיינו לא מוכנים טקטית. היינו מרוכזים ולא זלזלנו בהם, אבל פשוט לא הצלחנו להתניע. לפעמים יש ימים כאלה".

פרנקי דה יונג, תומאס סוצ'ק | DARKO BANDIC/POOL/AFP via Getty Images

כאמור, בהולנד לא חסכו בביקורות כלפי המאמן, כאשר רבים דורשים שיסיים את דרכו באופן מיידי. דה בור ניתח את ההפסד: "הם היו יריבה קשה אבל חשבתי שהיינו טובים יותר וששלטנו עד הכרטיס האדום. משחקים כאלה נעים סביב מצב אחד או שניים. הייתה לנו הזדמנות של דוניל מאלן ואחרי כמה שניות נשארנו בעשרה שחקנים, והדבר הכי גרוע שיכול לקרות נגד יריבות כמו צ'כיה זה להיקלע לפיגור, כי אחרי זה הם משחקים בדרך שהם רוצים".

כאשר נשאל לגבי עתידו אמר: "כמו תמיד אחרי טורניר גדול, נשב וננתח. אני מלא ברגשות ואני חושב שזה לא נכון להגיד הכל כרגע. זה כואב במיוחד. השחקנים הם אלה שמשחקים אבל בסופו של דבר האחריות היא שלי, אז גם אני צריך להסתכל במראה". עם זאת, הוא עדיין לא מתחרט על המעבר למערך שלושת הבלמים שעורר ביקורות רבות במדינתו, כאשר טען שהמערך אפשר לאחד משחקניו להפוך לאחד ממצטייני הטורניר: "אני עדיין עומד מאחורי השיטה. דנזל דומפריס היה אחד השחקנים הטובים באליפות הזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי