בצ'כיה היללו את הולש: "נותן 100% בכל מהלך ושותף מושלם למסיבות"

גיבור ה-0:2 על הולנד בשמינית גמר היורו סחט מחמאות ממאמנו לשעבר, שהדריך גם את טל בן חיים. גם ב-2004 הצ'כים עברו את האורנג' והדיחו את דנמרק ברבע הגמר, וכל הסימנים מצביעים: מסע הקסם עשוי לחזור על עצמו

(גודל טקסט)

נבחרת צ'כיה חיה את החלום. יארוסלב שילהאבי ושחקניו העפילו אתמול (ראשון) לרבע גמר יורו 2020 בזכות ניצחון 0:2 על הולנד, שבו תומאש הולש כבש ובישל לפטריק שיק בדרך להדיח את האורנג', אשר הגיעה כפייבוריטית הברורה למפגש. הצ'כים חזרו לשלב שמונה האחרונות שבו היו בפעם האחרונה ב-2012, וחולמים לפחות על שחזור מסע הקסם מלפני 17 שנים. ביורו 2004, כזכור, צ'כיה הגיעה לחצי הגמר כשבדרך היא ניצחה את הולנד וברבע הגמר הביסה 0:3 את מי שתהיה היריבה הבאה שלה בטורניר הנוכחי: דנמרק. האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?

בתקשורת המקומית שפעו מחמאות כמובן לכל הנבחרת, כשמעל כולם עמד כמובן הולש, גיבור המשחק. קשרה של סלביה פראג הפך לשחקן הצ'כי הראשון שרושם שער ובישול במשחק ביורו, כשגם בפעם הקודמת שהדבר קרה בנבחרתו, הולנד הייתה היריבה: יאן קולר ומילאן בארוש עשו זאת אז.

ואצלב קוטאל, מי שהדריך במשך זמן קצר את טל בן חיים בספרטה פראג ואימן את הולש בהראדק קראלוב בתחילת הקריירה, אמר ל-"iSport": "גם בצעירותו הייתה לו סיומת איכותית מכל מצב. הוא נותן 100% בכל מהלך, קורא ורואה את המשחק היטב וחוץ מזה, הוא השותף המושלם למסיבות".

צ'כיה בטירוף. מסע הקסם ישוחזר? | Alex Pantling/Getty Images

שחקן נוסף שנמצא בכושר אדיר בטורניר הוא שיק, שהעלה את מאזנו לארבעה שערים ועדיין יכול לעקוף את כריסטיאנו רונאלדו, שמוביל את טבלת הכובשים עם חמישה, אך הודח אתמול על ידי בלגיה. ב-2004 היה זה חלוץ צ'כי, בארוש, שסיים כמלך שערי היורו – עוד סימן לכך שאולי ההיסטוריה חוזרת מבחינתה של צ'כיה. שחקנה של באייר לברקוזן, שגם הבקיע את השער היפה ביותר ביורו עד כה, עומד על 15 כיבושים ב-30 הופעות בנבחרת.

"אף אחד לא ציפה לזה. אולי אנחנו לא שחקנים ברמה שלהם, אבל לא מדובר רק באיכות. צריך מחויבות, רוח קבוצתית ואנחנו הראנו את כל זה", אמר שיק לתקשורת בארצו לאחר הניצחון. "עשינו את כל מה שדיברנו עליו לפני המשחק. השער? עבודה גדולה של הולש, אני רק שמתי את הכדור בפינה הקרובה. האוהדים סיפקו לנו תמיכה מדהימה! תודה!".

הולש לא היה הקשר היחיד שעשה את ההבדל עבור המנצחת. אנטונין ברק, שעד אתמול זכה לשחק רק ארבע דקות ביורו, קיבל את המקום בקישור ההתקפי ויחד עם חבריו למרכז השדה, השבית לחלוטין שחקנים ברמה של ג'ורג'יניו ווינאלדום ופרנקי דה יונג. במולדתו של ברק שיבחו אותו על כך ש"עזר למחוק את הכוכבים", כפי שנכתב ב-"iDNES"', וגם על הסיוע לשיק בחלק הקדמי.

"חיכיתי לרגע שלי, הייתי מוכן. זה נורמלי להתאכזב כשאתה לא מקבל דקות בטורניר כזה אחרי עונה טובה, אבל אתה לא יכול לעשות כלום, רק לחכות", סיפר ברק והתייחס לכך שנבחרתו אפשרה לווינאלדום לרשום 26 נגיעות בלבד בכדור: "חיכיתי להתמודד איתם. היינו צריכים להוציא אותם מהמשחק, ללחוץ עליהם ולרצות לשלוט בקצב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי