אנגליה בשמיים: "הוכחנו לכולם שהם טעו"

נבחרת "שלושת האריות" חגגה את ה-0:2 על גרמניה, ניצחה לראשונה ב-90 דקות ביורו וכל הנתונים מרמזים על שחזור 1966. סטרלינג: "רייס ופיליפס היו כמו חיות, טרפו את הדשא". קיין עמד בהבטחה, מגווייר כיכב בהגנה

(גודל טקסט)

כמה שאנגליה חיכתה לערב הזה. שנים על גבי שנים. אצטדיון וומבלי געש הערב (שלישי) כשנבחרת "שלושת האריות" גברה 0:2 על גרמניה בדרך לרבע גמר יורו 2020, הודות לשערים של ראחים סטרלינג והארי קיין, ולראשונה בהיסטוריה ניצחה משחק נוקאאוט במסגרת אליפות אירופה מבלי להזדקק להארכה, כאשר המספרים מסמנים על כך שהנפת הגביע שממתינים לה בממלכה מאז 1966, אכן "בדרך הביתה".

אנגליה הדיחה את גרמניה מטורניר גדול לראשונה מאז אותו גמר היסטורי לפני 55 שנים, בו חגגה זכייה במונדיאל. עד הערב, הבריטים לא ניצחו את ה"מאנשאפט" בוומבלי מאז 1975 ולא גברו עליהם בטורניר גדול מאז שנת 2000. ואם חסר לכם עוד רמז לכך שהתואר הראשון מאז הנפת הגביע העולמי ב-66' עשויה סוף סוף להגיע, הנה נתון נוסף: אנגליה שמרה על רשת נקייה בכל ארבעת משחקיה ביורו הנוכחי (היחידה שטרם ספגה), כאשר הפעם הקודמת שזה קרה הייתה באותו טורניר בלתי נשכח על אדמתה.

"היינו צריכים לספק תצוגה גדולה נגד יריבה חזקה מאוד, ואני חושב שעשינו זאת היום", אמר סטרלינג בסיום. "ידענו באיזו אינטנסיביות אנחנו מסוגלים לשחק. אין הרבה קבוצות שיכולות להתמודד עם זה. שני הבחורים בקישור (דקלאן רייס וקלווין פיליפס) היו קלאסה, טרפו את הדשא, פשוט היו כמו חיות שם".

חלוצה של מנצ'סטר סיטי חווה עונה בינונית במדי קבוצתו, אך בשורות הנבחרת הוא פשוט פורח. סטרלינג מעולם לא הפסיד משחק במדים הלאומיים בוומבלי, כשהוא סופר 13 משחקים כאלה ובהם כבש 10 שערים. עד השער של קיין הערב, השחקן בן ה-26 היה היחיד שהבקיע לאנגליה בטורניר הזה וכעת מאזנו עומד על שלושה שערים ביורו.

קיין, שלא מצא את הרשת בשלב הבתים, הבהיר לפני המשחק כי הוא מודע לכך ששלב הנוקאאוט זו הבמה בה עליו להתעלות. חלוצה של טוטנהאם בהחלט עמד בהבטחה, עם נגיחה לרשת שהבטיחה את הכרטיס לרבע הגמר. בזכותה, קיין השתווה לוויין רוני בטבלת הכובשים של נבחרתו בטורנירים גדולים, עם שבעה בסך הכל, כשרק אלן שירר (9) וגארי ליניקר (10).

למרות הערב הנפלא של שחקני ההתקפה, מי שנבחר לאיש המשחק היה הבלם הארי מגווייר. האיש ממנצ'סטר יונייטד ניצח בכל הקרבות האוויריים והתיקולים שלו, חילץ ארבעה כדורים, הרחיק ארבעה נוספים ולא אפשר לאף יריב לעבור אותו בכדרור.

רייס החזיר לסטרלינג את המחמאות ודיבר על מה שמחכה בהמשך: "זה בלתי נתפס. המון אנשים לא ספרו אותנו בשלב הבתים, אבל הוכחנו לכולם שהם טעו. סטרלינג גורם לכל כך הרבה מבקרים 'לאכול את הכובע', הארי קיין בנוי למעמדים הגדולים והוא כבש את השער שסגר עניין. אנחנו לא רוצים לחשוב יותר מדי קדימה, יהיה משחק אדיר בשבת. באשר להיום, האוהדים והשחקנים עמדו בזה לגמרי. מעולם לא הייתי בקבוצה כזו מחוברת. אנחנו באמת מאמינים, במיוחד בגלל שהגמר יתקיים בוומבלי".

חגיגה גדולה בוומבלי | Catherine Ivill/Getty Images
וכמה שהאנגלים חיכו לזה | Carl Recine – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי