קיין: "אסור לנו לעצור כאן", באנגליה נפעמו מגריליש

הקפטן גאה בהעפלה לרבע הגמר אך הבהיר: "כל נבחרת יודעת שצריך לחשוש מאיתנו". סאות'גייט נפעם מהקהל: "הם היו איתנו בכל מאבק. זה היה מדהים". בתקשורת דורשים את שילובו של הקשר ב-11. וגם: המסר של האוהדים

(גודל טקסט)

יום חג באנגליה. נבחרת שלושת האריות ניצחה אתמול (שלישי) 0:2 את גרמניה בשמינית גמר היורו בדרך למפגש עם אוקראינה ורשמה לא מעט ציוני דרך. האנגלים הם היחידים בטורניר שטרם ספגו שער – ומאז הזכייה ההיסטורית במונדיאל ב-1966, הפעם היחידה בה גברו על גרמניה בשלב הנוקאאוט – לא עשו זאת. עד לדקה ה-75 התוצאה הייתה 0:0 ואז הגיע ראחים סטרלינג. קשר הכנף של מנצ'סטר סיטי כבש את כל שלושת השערים הראשונים של אנגליה בטורניר והשווה את ציון הדרך של גארי ליניקר ממונדיאל 1986. אותו ליניקר שאמר: "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת". אתמול זה לא קרה.

גארת' סאות'גייט נפעם מהניצחון: "זה יום גדול" ופירט את ציוני הדרך: "לא ניצחנו את גרמניה במשחק נוקאאוט מאז 1966, לא העפלנו לחצי גמר ואז לרבע הגמר ברציפות מאז 1968. השחקנים האלה ממשיכים לכתוב את ההיסטוריה. הגענו פעם אחת לחצי גמר היורו ולשחקנים יש עוד הזדמנות לעשות זאת. לראות את השער השני שסגר את העניין זה רגע מיוחד באמת אבל עדיין לא השגנו את כל מה שאנחנו רוצים. כבר כשהגענו לחדר ההלבשה – דיברנו על יום שבת".

תמיכת האוהדים בוומבלי: "האנרגיה הייתה מדהימה באצטדיון ולדעת שמיליוני אנשים שמחו אחרי שנה קשה, וזה בזכותנו – התחושה יוצאת דופן. האוהדים עמדנו מאחורינו כל הזמן – אחרי כל מאבק, בכל פעם כשלחצנו על הכדור, בכל פעם שרצנו קדימה. לא שמעתי מעולם רעש כזה של קהל".

גארת' סאות'גייט | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

מי ששינה את המשחק היה קשר אסטון וילה, ג'ק גריליש, שעלה מהספסל בדקה ה-69. הוא היה מעורב בשער הראשון ובישל את השני המאמן אמר על הקשר: "אני חושב שיחד איתו רצינו לוודא שנמקסם את היכולת שלנו, אבל גם הוא וגם ג'ורדן הנדרסון החמיצו 14 שבועות העונה. המשחקים האלה אינטנסיביים להפליא, עם הכדור ובלעדיו. אנחנו גם יודע שיש לו כישרון ממש מיוחד והוא יכול להשפיע בצורה רבה על הנעשה". לגבי הטקטיקה אמר: "תמיד יהיו שאלות האם אנחנו נבחרת גדולה, אנחנו יודעים. ידענו להגן. הכי שימח אותי שהייתה לנו תשוקה ושיחקנו עם לב ועם מוח. לחצנו ברגעים הנכונים והיינו אמיצים עם הכדור".

הבלם הארי מגווייר שנבחר למצטיין: "אני חושב שיש לנו שחקנים מצוינים. אנחנו יחידה אחת בזכות המאמן וכמובן יש לנו שחקנים איכותיים מקדימה. לשמור על שער נקי זה נחמד אבל חשוב לנצח. זה רגע מפואר עבורי, עבור הקבוצה, האוהדים וכל המדינה. לא קל נגד גרמניה שיודעת להניע את הכדור".

הקפטן הארי קיין צייץ לאחר המשחק תמונה שלו כובש את השער השני וכתב: "הרגע הזה" עם אימוג'י של לב. אין ספק שהרבה לחץ ירד מכתפיו. תחת סאות'גייט הוא כבש 30 משעריו בנבחרת, כשרק ליניקר מחזיק במאזן מרשים יותר תחת מאמן אחד – 35 שערים כבש עם סיר בובי רובסון. "עברנו אז אפשר להיות גאים אבל אנחנו לא יכולים לעצור כאן. כל נבחרת יודעת שאנחנו מסוכנים. כמובן שאנחנו רוצים להבקיע יותר. זה היה מדהים וגם המשחק מדהים. זה היה אחר צהריים מושלם אבל יש לנו משחק גדול בשבת".

ג'ק גריליש, הארי קיין וראחים סטרלינג | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

גריליש אמר: "זה נהדר כשהאוהדים קוראים בשם שלך, זו הרגשה שלא תיאמן. אין דבר שאני רוצה לעשות יותר מאשר להחזיר להם בשערים ובמספרים ומקווה שהשער שלי יגיע בקרוב. זו הייתה הופעה טובה. המאמן אמר לי להמשיך לשחק כפי שאני עושה בדרך כלל, עם חיוך על הפנים. אני חושב שהיורו הזה שונה, יש הרבה טקטיקה ומעט יותר קשה. ראיתי אותו פנוי אז מסרתי לו.

ליניקר יחד עם ריו פרדיננד ואלן שירר, שידעו כישלונות לא מעטים עם הנבחרת, שימשו כפרשנים של המשחק כמובן וחגגו את השער של סטרלינג וקפצו בטירוף. בלם העבר אמר בצחוק שהוא חושש שמתח שריר. האוהדים שחגגו את הניצחון עם ציוצים רבים עם שיר האוהדים הידוע: "Its coming home".

"אנגליה סיימה את ההמתנה בת 55 שנה לניצחון על גרמניה בנוקאאוט בזכות שערים מאוחרים על רקע סצינת של מתח ועצבים עצומים בוומבלי. סטרלינג היה הקמע כמו תמיד ונגלה בהמשך עד כמה היה חשוב השער של קיין", נכתב ב-"BBC", כאשר השוער ג'ורדן פיקפורד ומגווייר זוכים גם כן לשבחים. "סטרלינג שהיה מסוכן לאורך כל המשחק סיפק את הסחורה שוב וגם קיין הגביר את הקצב והם עשו את ההבדל ושלחו את אנגליה לרבע הגמר", נכתב ב"דיילי מייל". שחקן העבר מיקה ריצ'ארדס דרש את שילובו של גריליש ב-11 ואמר שהוא היה תולה פוסטר בחדר שלו. כריס סוטון אמר: "גריליש היה מבריק כסופר-סאב, חייבים לתת קרדיט לסאות'גייט, הוא בוס כל כך חיוני. איתו על הקווים, יש לנו סיכוי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי