לב נפרד: "משהו היה חסר לנו ולא רק אתמול". מולר עדיין נסער מההחמצה

המאמן עוזב את גרמניה לאחר 15 שנה ובריאיון מקיף סיכם את הקדנציה: הסיבות להדחה ביורו, הרגע הקשה, סוגיית אוזיל וגם ההפסד המועיל ביותר. כוכב באיירן: "יכולתי להשוות ולהכניס את הנבחרת לאקסטזה - ופישלתי"

(גודל טקסט)

תם עידן בנבחרת גרמניה. לאחר שהנבחרת הודחה אתמול (שלישי) על ידי אנגליה כשהפסידה 2:0 בשמינית גמר יורו 2020 – יואכים לב סיים את תפקידו בנבחרת הלאומית. לב, שהחליף את יורגן קלינסמן ב-2006, עמד 15 שנה על הקווים והוליך את הנבחרת לזכייה במונדיאל 2014 כמובן. היום (רביעי) הוא קיים מסיבת עיתונאים אחרונה בה סיכם את תקופתו. המאמן הבהיר כי להחליך את פרנק דה בור בנבחרת הולנד זו לא אופציה מבחינתו.

המשחק האחרון כמאמן הנבחרת: "האכזבה מאוד עמוקה, תמיד יש לי אמון מוחלט בקבוצה הזו. צר לי שאכזבנו את האוהדים שלנו ולא עוררנו את ההתלהבות לפני הטורניר. כמובן שאקח אחריות על ההדחה הזו בלי 'אם' או 'אבל'. לוקח זמן להשלים עם זה. הלב שלי ממשיך לפעום שחור-אדום-זהב".

הסיבות להדחה: "אני מאמין שחלק מהשחקנים לא הגיעו לשיא שלהם. חוויות כאלה יעזרו לנבחרת בעתיד. צריך לדעת להיות פיקח וקר ברגעים המכריעים ואתמול אולי המנטליות חסרה". המאמן הודה: "הנבחרת רוב הזמן הייתה שאפתנית עם רצון גדול, לא רק במגרש, אבל אתמול זה לא קרה וגם באימונים משהו היה חסר לרגע ולא רק אתמול". "אולי בגללה קורונה ובשל מספר פציעות – לא יכולנו לשחק ולעצב את הנבחרת כפי שרצינו ואולי בגלל השינויים הרבים לא השגנו את מה שרצינו".

יואכים לב | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

על תומאס מולר שרשם החמצה ענקית אמש וחזר לנבחרת בטורניר אחרי היעדרות ארוכה: "כשהגענו לכאן כמובן שדיברתי איתו שוב. הוא היה יכול להחזיר אותנו למשחק ולגרום לשקט באיצטדיון או משהו כזה ואולי היינו מנצלים את זה. לעולם לא הייתי נוזף בו".

15 שנה כמאמן הנבחרת: "אתה תמיד מאותגר נפשית, חושב פרק זמן אינסופי. לא תמיד קל לקחת על עצמך את האחריות הזו. כמובן שהיו רגעים שלא הכל היה טוב, אני שמח לסגת מעט עכשיו. בעוד כמה שנים זה לא יהיה כל כך חשוב אם השגת עוד ניצחון או הפסדת שוב. מבחינה אישית כמובן שהטוב ביותר הוא מה שיילך איתי. הדרך שעברתי עם האנשים, חברות שחרגה מהזמן בנבחרת. אלה הרגעים שהופכים אותך למאמן. כמו צרפת או פורטוגל, ראינו שקשה להישאר בטופ במשך שנים ארוכות. שימחנו את האוהדים עם הסגנון שלנו וזה גורם לי לסיפוק".

הפרישה של מסוט אוזיל: "כמובן שזו הייתה אכזבה אנושית גדולה עבורי אחרי 2018 כשהוא פרש על דעת עצמו ולא דיברנו באופן אישי. הוא היה שחקן חשוב להפליא עבור הנבחרת שלנו. אני חושב שנדבר וניפגש בשלב מסוים".

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | Gettyimages

על יורשו האנזי פליק: "בחודשים האחרונים היינו בקשר תמידי, גם עכשיו במהלך הטורניר דיברנו בטלפון. אנחנו מכירים את המחשבות שלו טוב מאוד. כמובן שיש לו גם רעיונות משלו. מערכת היחסים שלנו תישאר ידידותית".

ההפסד הכואב ביותר: "חצי גמר היורו ב-2016 נגד צרפת, כי הצגנו טורניר טוב מאוד עד אז וגם המחצית הראשונה הייתה נהדרת. אם היינו מנצחים את צרפת – אין לי ספק שהיינו זוכים". הוא הזכיר גם את ההפסד לדרום קוריאה וההדחה במונדיאל 2018 והתבוסה 6:0 לספרד. לדבריו, ההדחה בחצי גמר יורו 2012 דווקא הייתה הכרחית: "לחלוטין זה לא ההפסד הזה, ההדחה העניקה לנו את מה שאנחנו צריכים כדי להגיע להצלחה הכי גדולה שלנו".

בנושא אחר, החלוץ מולר קונן עדיין על ההחמצה שלו וכתב באינסטגרם על רקע תמונה שלו תופס את הראש: "הנה הוא, הרגע הזה, שאתה זוכר בסוף, שלא נותן לך לישון בלילה. בשביל זה אתה עובד, חי ומתאמן ככדורגלן, הרגע הזה שיהיה בידיים שלך ויכניס אומה שלמה לאקסטזה. כואב לי שלא ניצלתי את ההזדמנות הזו. כואב לי על כל חבריי לנבחרת והאוהדים והמאמנים. תודה לכולכם על התמיכה". כוכב באיירן מינכן שמצטיין במונדיאלים עדיין לא כבש באף לא אחד מטורנירי היורו בהם שותף.

תומאס מולר | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי