למרות הדיווחים: זינדין זידאן לא צפוי לאמן את צרפת במונדיאל

זינדין זידאן | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

נשיא ההתאחדות הצרפתית טען ש"זיזו" יאמן את הטריקולור בעתיד, אבל דידייה דשאן אמור להמשיך בתפקיד גם בגביע העולם בשנה הבאה ויעזוב בסיומו. וגם: פוגבה יצא להגנת אמבפה

(גודל טקסט)

הרוחות בצרפת עדיין סוערות אחרי הדחת הנבחרת מיורו 2020. רק לפני שלוש שנים זכתה נבחרת צרפת בגביע העולם והיא הגיעה לאליפות אירופה הנוכחית כמועמדת הבכירה לזכות בתחרות, גם על פי סוכנויות ההימורים, אבל אחרי שאת "בית המוות" היא עברה עם ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו שהספיקו למקום הראשון, בשמינית הגמר היא קרסה נגד שווייץ, איבדה יתרון 1:3 בדקות הסיום והודחה בפנדלים.

ביממה האחרונה נכתבו לא מעט ידיעות ברחבי אירופה על כך שהמאמן דידייה דשאן עלול לשלם את מחיר היכולת הדלה והכאוס במחנה הצרפתי בין השחקנים, גם העובדה שזינדין זידאן עזב את ריאל מדריד הופכת אותו למועמד מאוד בכיר לתפקיד מאמן הטריקולור וגורמים רבים דוחפים למינויו, אלא שעל פי "רדיו מונטה קרלו", נשיא ההתאחדות הצרפתית, נואל לה גרה, כלל לא מוכן לשמוע על אפשרות שדשאן יוחלף והוא יעמוד על הקווים גם בגביע העולם בקטאר בשנה הבאה, בסיומו יסתיים החוזה של המאמן ואז נראה שהוא יעזוב לאחר עשור בתפקיד.

בשבוע הבא צפויה פגישה בין לה גרה לדשאן, אליה יגיע המאמן לאחר מספר ימי חופשה אותם יעביר עם משפחתו. למרות כל האמור לעיל, כמובן שקיימת האפשרות שדשאן יבקש להתפטר ולעזוב מרצונו, אולם בצרפת מעריכים שזו אל אפשרות ריאלית ומכאן שהמאמן ימשיך בתפקיד עד סיום שנת 2022. יש לציין שלה גרה אמר מוקדם יותר השבוע שיומו של זידאן כמאמן נבחרת צרפת עוד יגיע, אולם הבהיר שמדובר באיחוד שיתרחש בעתיד לאור החיבור הטבעי.

דידייה דשאן | Daniel Mihailescu – Pool/Getty Images)

בימים האחרונים פורסמו כתבות שליליות רבות על שחקני נבחרת צרפת והיחסים ביניהם, כולל ידיעה אפילו על כך שקינגסלי קומאן סירב להתחלף כדי שלא יאשימו אותו שהוא פצוע כרוני ועימות מילולי בין הורי השחקנים ביציע, אבל אין ספק שמי שחטף את מרבית האש הוא קיליאן אמבפה, הכוכב הצעיר של פריז סן ז'רמן שהציג טורניר חלש ביחס למידותיו וכמובן גם לא הצליח להכניע את יאן זומר בפנדל האחרון והמכריע שהוביל לסיום דרכה של צרפת ביורו.

בסיום המשחק ניגש לאמבפה שחקן אחד בלבד כדי לנחם אותו, לוקה דין ותו לא, אבל ביממה האחרונה החלו שחקני הטריקולור להגן על אמבפה וגם על עצמם. הקפטן הוגו לוריס אמנם לא התייחס לאמבפה ישירות או לכך שהחלוץ עשה את דרכו לחדר ההלבשה כשהוא בגפו, אך אמר: "אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד, כולנו אחראים להדחה הזו ואין לנו שום תירוצים וטענות לאף אחד אחר"

מי שהיה ישיר יותר הוא פול פוגבה, שממש הגן על אמבפה: "כשיש לך שחקנים גדולים, אתה מצפה לדברים גדולים. כולם ציפו ממנו להבקיע שערים ולהיות מלך שערי היורו, גם הוא ציפה לכך, אבל הוא כן יצר מצבים ועשה את עבודתו. הוא נתן את הכל וזה הדבר הכי חשוב. הוא שחקן גדול והוא למד שיעור מצוין שיעזור לו מאוד, כולנו למדנו שיעור ונמצאים יחד באותה הסירה. אנחנו נחזור חזקים יותר", הצהיר הקשר.

קיליאן אמבפה ופול פוגבה | Daniel Mihailescu – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי