"החלום נגמר": אכזבה קשה בבלגיה מההדחה

כלי התקשורת במדינה התקשו לקבל את סיום דרכם של "השדים האדומים" ביורו, ואף הביעו תסכול כשכתבו כי "הטעויות הקטנות בהגנה עשו את ההבדל". דה בריינה חשף כי עלה לשחק עם קרע בקרסול, מרטינס פיזר ערפל לגבי עתידו

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה הגיעה ליורו 2020 כאחת מהפייבוריטיות הגדולות ללכת עד הסוף ולהניף את הגביע בוומבלי בעוד מעט יותר משבוע. לכן, ההפסד 2:1 אמש (שישי) לאיטליה כבר ברבע הגמר התקבל באכזבה עצומה במדינה, שציפתה לעשות צעד נוסף לעבר הגמר אך כעת תיאלץ לצפות בהמשך הטורניר מהבית.

גם כלי התקשורת המקומיים לא הסתירו את אכזבתם מרוברטו מרטינס וחניכיו. "החלום נגמר, השדים האדומים עפו ברבע הגמר נגד איטליה החכמה", נכתב ב"ספורזה" הבלגי, שם הוסיפו כי "המשחק נגד האיטלקים הפך לתחנה האחרונה עבור הנבחרת, בעימות נגד יריבה ששמה לב לפרטים שבסופו של דברים הכריעו. דונארומה הייתה בלתי ניתן להכנעה", סיכמו בעיתון.

ב"וולפוט" היו נחרצים יותר: "בלה צ'או", נכתב בפשטות על ההפסד של הנבחרת המקומית. "השדים האדומים ניסו הכל, אבל איטליה טיפלה במשחק היטב וניצלה את ההזדמנויות הקטנות שהגנת בלגיה נתנה לה", המשיכו לנתח בכתבה.

שחקני נבחרת בלגיה מאוכזבים | Andreas Geber – Pool/Getty Images
לורנצו אינסינייה ורומלו לוקאקו | Claudio Villa/Getty Images

ויכול להיות שהמקור להדחה מגיע בכלל מכיוון לא צפוי. השחקן הכי חשוב בסגל הבלגים, קווין דה בריינה כמובן, חשף בסיום המשחק כי הוא עלה לשחק כשהוא אינו כשיר לחלוטין, וזאת בלשון המעטה. "עליתי למגרש עם קרע בקרסול", הדהים קשר מנצ'סטר סיטי והמשיך: "זה נס שבכלל יכולתי לשחק. אני מבטיח שנתנו הכל וניסינו הכל. האם זה היורו האחרון של הדור הנוכחי? יש לנו שחקנים צעירים שיוכלו לעזור לנו בעתיד", רמז דה בריינה לגבי הטורנירים הגדולים הבאים.

אפרופו שחקנים צעירים. אתמול במינכן נרשמה היסטוריה עבור נבחרת בלגיה, כשג'רמי דוקו, קשרה בן ה-19 של ראן, שבר שלל שיאים הקשורים לגילו. דוקו הפך לשחקן הצעיר ביותר שפותח במשחק נוקאאוט עבור השדים האדומים, כשעשה זאת בגיל 19 ו-36 ימים בלבד, ובכך "עקף" את דיבוק אוריגי שעשה זאת בגיל 19 ו-74 ימים במונדיאל 2014. בנוסף, הוא הפך לשיאן הדריבלים עבור בן עשרה בטורניר גדול כלשהו מאז החלו לתעד נתונים. הוא השלים אמש שמונה דריבלים, ובכך קבע שיא אדיר. ואם כל זה לא מספיק, הוא גם היה לראשון מאז וויין רוני ביורו 2004 שסוחט פנדל בהיותו מתחת לגיל 20 (במסגרת אליפות אירופה).

למי שיש חלק מרכזי במופע של דוקו הוא המאמן רוברטו מרטינס, שהעניק לקיצוני את הקרדיט בהרכב וראה אותו מחזיר לו על המגרש. למרות זאת, הוא בוודאי נותר מאוכזב עקב סיום דרכה של נבחרתו בטורניר. כשנשאל האם הא ימשיך על הקווים של בלגיה, ענה מרטינס שהוא "לא מתכוון למסור הצהרה מתוך הרגש", ושכעת הוא "מרוכז בתחושת האכזבה הקשה של ההדחה".

לאחר מכן, המאמן התייחס גם למשחק עצמו ואמר: "ברמה הזו, אתה חייב להעריך את האיכויות של היריבות שלך. נתקלנו בקבוצה חזקה מאוד, הם הסתגלו יותר טוב מאיתנו לנסיבות במחצית הראשונה. יצרנו יותר מצבים אבל לצערי, הכדור לא חצה את הקו ונכנס פנימה. למרבה הצער, קבוצה אחת הייתה צריכה להפסיד ואלה היינו אנחנו, סיכם הספרדי.

קווין דה בריינה, רוברטו מרטינס | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי