מחמאות לסימון וללואיס אנריקה, ספרד שואבת אופטימיות מהאירוויזיון

אחרי הניצחון על שווייץ בפנדלים, ב"אס" שיבחו את השוער בעל "הידיים הקדושות". המאמן: "שמחה ענקית לראות אותו הופך לגיבור". וגם: לקראת איטליה, הקשר הישיר בין תחרות הזמר לזהות הזוכה ביורו

(גודל טקסט)

את דרכה ביורו 2020 ספרד פתחה עם שתי תוצאות תיקו, בשלב הנוקאאוט היא נאלצה לשחק פעמיים 120 דקות כדי להעפיל ומתוך חמישה משחקים בטורניר היא ניצחה רק אחד במסגרת הזמן החוקי, אך בשורה התחתונה: "לה רוחה" בחצי הגמר וביום שלישי הקרוב היא תפגוש את איטליה, לאחר שגברה אתמול (שישי) על שווייץ בדו קרב פנדלים בתום 1:1 בהארכה. אונאי סימון ולואיס אנריקה סומנו כגיבורים המרכזיים בהצלחה של ספרד.

סימון נבחר לאיש המשחק בזכות שתי העצירות שלו בבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה ובשער ה"אס" הקדישו לו את הכותרת "ידיים קדושות". לואיס אנריקה החמיא: "אונאי כבר הוכיח נגד קרואטיה מאיזה חומר הוא עשוי. עבורי זו שמחה ענקית לראות אותו נהנה והופך לגיבור. אמרתי מההתחלה שאנחנו בין שמונה הנבחרות הכי טובות ועכשיו אנחנו בין ארבע הגדולות. עברנו הכל ב-33 הימים האחרונים. באחת השיחות אמרתי לשחקנים שאם יש נבחרת שמוכנה להתמודד עם קשיים, זה אנחנו".

ב"אס" נתנו את הקרדיט לאיש על הקווים, אשר החזיר את ספרד לחצי גמר ראשון מאז 2012, אז הנבחרת הניפה את גביע אירופה. על לואיס אנריקה נכתב כי הוא השכיח את הביקורות על הסגל השנוי במחלוקת שזימן ליורו (בעיקר בשל אי הכללתו של סרחיו ראמוס) ונשאר נאמן לסגנון שלו גם אחרי תוצאות התיקו בשלב הבתים. "הוא הרים את הרמה של הנבחרת ובנה קבוצה עם עתיד גדול. ספרד של לואיס אנריקה נראית טוב ועובדת טוב", שיבחו בתקשורת את המאמן.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Kirill Kudryavstev – Pool/Getty Images

יחד עם זאת, צוין גם כי ספרד סובלת מבעיה במעבר מהתקפה להגנה: "היריבות מגיעות לרחבה שלה בקלות רבה. חייבים לעבוד על החולשה הזו ולשפר אותה. הנבחרת צריכה להשתפר בריצה לאחור כשהלחץ הגבוה לא עובד. בוסקטס עושה הכל טוב, חוץ מזה".

ב"מארקה", לקראת חצי הגמר נגד איטליה בשלישי הקרוב, הצביעו על נתון משעשע שאולי מרמז על כך ש"לה רוחה" בדרך להיות אלופת אירופה בפעם הרביעית בתולדותיה. מסתמן כי ישנו קשר ישיר בין זוכת האירוויזיון לזוכה ביורו בשנים שספרד או איטליה הניפו את הגביע. ב-1964 ספרד זכתה לראשונה ביורו, כאשר האיטלקים סיימו במקום הראשון בתחרות הזמר. ארבע שנים לאחר מכן התוצאה הייתה הפוכה: ספרד זכתה באירוויזיון, בעוד ה"אזורי" הוכתרו לאלופי אירופה בפעם היחידה בתולדותיהם. השנה, כידוע, איטליה כבר זכתה באירוויזיון, כך שמבחינת הספרדים זו סיבה נוספת לאופטימיות.

לואיס אנריקה מתדרך את שחקני נבחרת ספרד | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי