דנמרק חוגגת עלייה: קספר דולברג השווה שיא היסטורי

הנבחרת הכי מרגשת בטורניר העפילה לראשונה לחצי הגמר מאז 1992, בעוד החלוץ הפך לגדול הכובשים המקומי ביורו. מנגד שיק שהשתווה לרונאלדו בפסגת כובשי השערים הודה: "נגמרו לנו הכוחות"

(גודל טקסט)

רק לפני פחות משבועיים, דנמרק הייתה בסכנת הדחה ממשית משלב הבתים לאחר שרשמו שני הפסדים רצופים ואיבדו את הקפטן כריסטיאן אריקסן, אך מכאן הדנים חגגו עם שתי רביעיות על רוסיה ו-וויילס והערב (שבת) מסע הקסם המשיך במגרש בבאקו עם 1:2 על צ'כיה והעפילו לחצי הגמר לראשונה מאז יורו 1992 בשבדיה, אז הדנים הלכו עד הסוף וזכו בתואר ההיסטורי.

בזכות שני הכיבושים הערב, דנמרק שברה את שיא הכיבושים האישי לטורניר גדול עם 11, כאשר האפילה על הנבחרת הדנית ממונדיאל 1986 שכבשה 10 בסך הכל ובנוסף הפכה נבחרת הכי פורה ביורו 2020 לאחר נבחרת ספרד שכבשה גול אחד יותר ממנה. קספר דולברג שכבש את השער השני, עשה גם הוא היסטוריה כאשר הפך לגדול הכובשים הדנים בתולדות אליפות אירופה בצוותא עם יון דאל תומאסון, בריאן לאודרופ, הנריק לארסן ופרנק ארנסן.

תומאס דלייני שכבש את השער הראשון גם עשה היסטוריה באליפות אירופה כאשר כבש את השער ה-24 בנגיחה במהלך היורו, יותר מבכל טורניר אחר. בצד הצ'כי, פטריק שיק שכבש את השער המצמק יכול להתנחם בכך שכבש את שערו החמישי ביורו והשתווה לכריסטיאנו רונאלדו בראש טבלת הכיבושים. כעת שני המועמדים העיקריים שיכולים לאיים על הצ'כי בתואר על הפרס האישי הם דולברג וראחים סטרלינג האנגלי שכבשו שלושה שערים כל אחד.

קספר דולברג | Dan Mullan/Getty Images

שחקן העבר מיכאל לאודרופ שיבח לאחר המשחק את יואקים מיילה: "הוא היה האיש המרכזי היום. ראינו אותו כבר משחק בליגת האלופות עבור אטלאנטה, אבל אני חייב לומר שהוא עשה פריצה נוספת בטורניר הזה". לאודרופ הוסיף: "יהיה מספיק זמן לחשוב על מה שעשינו לא בסדר, אבל צריך לשים את זה בצד עכשיו".

קפטן נבחרת דנמרק, סימון קר אמר לאחר המשחק: "הייתי לנו מטרה לקראת הטורניר הזה ומה שרצינו זה לחזור לוומבלי. אשקר אם אגיד שאנחנו מסופקים בחצי הגמר. אנחנו צריכים להתאושש עכשיו, יש לנו משחק בעוד ארבעה ימים".

תומאס דלייני שנבחר לשחקן המצטיין: "זה פנטסטי. המשחק לא התפתח כפי שקיווינו, אבל שמרנו על היתרון, לא משנה איך המשחק עבר. עכשיו אנחנו נשכח מהמשחק ונחזור לדרך שלנו".

סימון קר | DARKO VOJINOVIC/POOL/AFP via Getty Images

מנגד אמר קפטן נבחרת צ'כיה המאוכזב, ולדימיר דרידה: "אין שום דבר שאנחנו צריכים להתבייש בו. הצגנו הופעות טובות, רוח לחימה ונאבקנו כמו אריות כדי להגיע למקום הזה. כל זה היה גם במשחק היום, חבל שלא הצלחנו להשוות, כי אני מאמין שהיינו יכולים להפוך את התוצאה. דנמרק היא נבחרת מצוינת – היא כבשה שער מוקדם וזה עזר לטקטיקה שלהם. זה כל כך קשה לכבוש נגדם".

גם פטריק שיק דיבר לאחר ההפסד בבאקו: "אנחנו מאוד מאוכזבים. אני חושב שעשינו הכל כדי לנצח, אבל לא הצלחנו לאזן את התוצאה בדקות האחרונות. ניסינו לשחק מהר בחצי השני וזה עזר לנו להכניס אותם ללחץ, ניסינו למצוא את השוויון, אבל פשוט נגמר לנו הכוח".

פטריק שיק חוגג | Tolga Bozoglu – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי