למרות הכישלון ביורו: רוברטו מרטינס ימשיך בנבחרת בלגיה

בוסרט, מנכ"ל ההתאחדות, פיזר את הערפל לגבי המאמן על אף שהקודם שהודח בשלב רבע הגמר שילם את המחיר: "אין סיבה לשנות את הצוות המקצועי. כמו בכל עסק מצליח, יש לנו תרבות של הערכה קבועה". בתקשורת נחשפו הסיבות

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה הגיעה כאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה ביורו 2020 כשהיא דורגה גם ראשונה בדירוג פיפ"א, אך סיימה את דרכה בשלב רבע הגמר כשנכנעה 2:1 לאיטליה. "דור הזהב" הבלגי, עם קווין דה בריינה, אדן הזאר, טיבו קורטואה, רומלו לוקאקו ואחרים לא עמד במשימה ולא הצליח לסיים עם תואר גדול. למרות זאת הוחלט כי המאמן רוברטו מרטינס לא ישלם את המחיר אלא ימשיך כמתוכנן שכן הוא מחזיק בחוזה עד לאחר מונדיאל 2022.

ראשי ההתאחדות הבלגי החליטו להמשיך לסמוך על הספרדי בן ה-47 שעומד על הקווים מאז 2016. הוא אמנם רשם רק חמישה הפסדים ב-61 משחקים בתפקיד הישג השיא שלו הוא חצי הגמר ב-2018 אז הנבחרת התגברה על ברזיל אך הודחה נגד צרפת. נציין כי מארק מארק וילמוטס כן שילם את המחיר לאחר שבלגיה הודחה מול וויילס ברבע גמר יורו 2016.

פטר בוסרט, מנכ"ל ההתאחדות הבלגית, אמר: "היום אנחנו מתחילים בהכנות למשחקים בחודשי ספטמבר-אוקטובר. מרטינס יהיה שם. אין סיבה להחליף את הצוות המקצועי. אין שום בעיה איתו כרגע ואין לי תחושה שהוא יפוטר. כמו בכל עסק מצליח, יש לנו תרבות של הערכה קבועה".

שחקני נבחרת בלגיה מאוכזבים | Andreas Geber – Pool/Getty Images

לפי "dhnet", אחת הסיבות להמשכיות על הקווים היא מכך שהפדרציה בעצמה מחפשת נשיא חדש. מעבר לכך נטען כי פיטורי המאמן, מעבר לעניין הפיננסי – היו מהווים סיכון מול השחקנים. בבלגיה מצפים להגיע לפיינל-פור של ליגת האומות ב-2021 עם חצי גמר פוטנציאלי נגד צרפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי