צפו בספינצולה חוגג עלייה לגמר, בונוצ'י: "המשחק הקשה בחיי"

האיטלקים לא שכחו את חברם שנפצע, נותח וצפה במשחק עם משפחתו: "מקדיש לו את תואר המצטיין ומקווה ששמח אותו בגמר", אמר קייזה. הבלם הוסיף: "ניצחונות שאתה סובל בשבילם, הם הכי מתוקים". וגם: לואיס אנריקה גאה

(גודל טקסט)

ספרד הייתה הנבחרת הראשונה בהיסטוריית היורו ששיחקה שלוש הארכות רצופות, אבל את ההישג של פורטוגל ב-2016 היא כבר לא תצליח לשחזר. ב-2016 הצליחו כריסטיאנו רונאלדו וחבריו לשרוד שלוש הארכות בדרך להנפת הגביע, אבל דבר נוסף שקרה ביורו הקודם וחזר על עצמו היה שאיטליה העיפה את ספרד. אז זה קרה בשמינית הגמר, הפעם בחצי הגמר לאחר 1:1 בתום 120 דקות ודו קרב פנדלים דרמטי.

פדריקו קייזה כבש ראשון לזכות האיטלקים, אבל אלברו מוראטה עלה מהספסל, השווה במהרה והפך לשיאן השערים של "לה רוחה" באליפויות אירופה. לצערו, הוא גם נעצר על ידי ג'אנלואיג'י דונארומה בפנדלים ואפשר לז'ורז'יניו להכריע את ההתמודדות להקפיץ את האומה האיטלקית בדרך לגמר בוומבלי ביום ראשון נגד אנגליה או דנמרק, את זה נגלה מחר.

במהלך החגיגות של נבחרת איטליה, הם לא שכחו את המגן לאונרדו ספינצולה שקרע את גיד האכילס ברבע הגמר ולורנצו אינסינייה אף לבש חולצה שלו. גם קייזה, שנבחר לאיש המשחק, דיבר על המגן: "אני מקדיש את תואר המצטיין לספינצולה, וכמובן שגם את הניצחון. אני מקווה שנוכל לשמח אותו גם בגמר".

קייזה, בנו של אנריקו קייזה שגם הוא כבש באליפות אירופה בעבר, הוסיף: "היה משחק קשוח מאוד, ספרד נבחרת אדירה, אבל הוכחנו עד כמה אנחנו חזקים ביחד. יש לנו עכשיו כמה ימים להתאושש עד הגמר ואחרי עונה בה שיחקנו כל שלושה ימים בקבוצות, אנחנו נהיה מוכנים".

צפו: כך חגג ספינצולה את העלייה לגמר

השוער ג'יאנלואיג'י דונארומה, שהדף את הפנדל של מוראטה ולמעשה הציב את איטליה בעמדת ניצחון, התקשה להסתיר את התרגשותו: "אני לא יכול לתאר אפילו את מה שאני מרגיש, הכל קרה לנו הערב. אני רוצה עכשיו ליהנות עם החברים ולומר שאני מקדיש את הניצחון לספינצולה. הוא שלח לנו סרטון לפני המשחק וריגש אותנו מאוד".

דונארומה עוצר את הפנדל של מוראטה | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

דונארומה גם סיפר כיצד למד את בועטי הפנדלים של ספרד: "עבדתי על זה עם מאמני השוערים וזה גם עניין של אינסטינקט. גם סיריגו דיבר איתי לפני הפנדלים, אבל אני לא יכול לספר מה הוא אמר לי. הוא מדהים".

לאונרדו בונוצ'י הוסיף לדברי חבריו: "אני יכול לומר לכם שזה המשחק הכי קשוח שהיה לי בקריירה. ידענו שלואיס אנריקה ונבחרת ספרד יכינו להו הפתעות, הוא כבר עשה את זה כמה פעמים בעבר, אבל אני שמח שהשגנו ניצחון היסטורי. ניצחונות שאתה סובל בשבילם, הם תמיד הכי מתוקים".

בונוצ'י חוגג | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

לואיס אנריקה אמנם הכין מספר הפתעות לאיטלקים והצליח למשוך אותם עד דו קרב הפנדלים, אבל בסופו של דבר ירד מנוצח. לאחר המשחק אמר המאמן: "איטליה חיפשה להגיע לפנדלים בהארכה, אנחנו מבחינתנו יכולנו לשחק עוד שעה וחצי. אני גאה בשחקנים ושמח ממה שראיתי מהם, אנחנו לחלוטין הגענו לכאן כדי לשחק כדורגל וזה היה יוצא מן הכלל. הייתה כאן חבורה צעירה ומוכשרת והמטרה הייתה לבנות נבחרת לעתיד, אז אני חושב שכולם יכולים להיות גאים. את מה שעשה פדרי היום, לא ראיתי אף שחקן עושה. גם לא אנדרס אינייסטה"

איימריק לאפורט, שבחר לייצג את ספרד רגע לפני היורו, סיכם: "פגשנו נבחרת שעל הנייר חזקה מאיתנו והצלחנו להגיע עד דו קרב פנדלים. ניסינו את הכל כדי לנצח ולא הצלחנו, אבל מה שעשינו ביורו הזה הוא מדהים. אני חייב המון ללואיס אנריקה, הוא מאמן מצוין שהצליח להעמיד נבחרת מעולה למרות כל השינויים".

לואיס אנריקה מנחם את שחקניו | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי