קייליני לקראת אנגליה: "צריך להיות אמיצים". היסטוריה לבונוצ'י

איטליה תחפש מחר זכייה שנייה ביורו וראשונה מאז 1968. הקפטן: "בלי לב ענק וקור רוח לא נצליח. מנצ'יני הוא כמו שף טוב שערבב את כל המרכיבים". המאמן: "האנגלים פיזיים אבל כדורגל משחקים על הרגליים". שיא לבלם

(גודל טקסט)

בנבחרת איטליה סופרים את הדקות עד לגמר יורו 2020 מחר (ראשון) נגד נבחרת אנגליה ב-22:00. הנבחרת כבר נחתה בשעות הצהריים בממלכה יחד עם לאונרדו ספינצולה שיעודד מהיציע. האיטלקים, שלא הפסידו כבר 33 משחקים ברציפות, מפנטזים על זכייה שנייה בתואר וראשונה מאז 1968, כאשר בשני משחקי הגמר הפסידו – 4:0 לספרד ב-2012 ו-2:1 לצרפת ביורו 2000 במשחק שהוכרע בשער הזהב. בתקשורת האיטלקית מצאו מקור לאופטימיות שכן מחר, ב-11 ביולי, יחלפו 39 שנה בדיוק לזכייה של איטליה בגביע העולם ב-1982 אחרי 1:3 על מערב גרמניה.

האיטלקים מחזיקים במאזן חיובי במפגשים נגד האנגלים (עשרה ניצחונות מול שמונה הפסדים) וגברו עליהם בכל ארבעת המשחקים בטורניר גדול, כולל 1:2 במונדיאל 2014. הנבחרת כבר השוותה את שיא השערים שלה לטורניר גדול – 12, כמו שהיה במונדיאל 2006 בו זכתה לדוגמא, ותוכל לקבוע שיא חדש. הבלם לאונרדו בונוצ'י יהפוך לשיאן ההופעות של איטליה בטורניר היורו עם משחקו ה-18, אחד יותר מג'יאנלואיג'י בופון אליו ישתווה ג'ורג'יו קייליני.

סוכנות הידיעות האיטלקית "ANSA" שוחחה עם אמו של המאמן, מריאנה מנצ'יני, לקראת המשחק הגדול: "שמעתי את רוברטו, שוחחנו והוא רגוע כמו תמיד. הוא ייתן את כל-כולו ואנחנו מקווים לטוב. אני אראה את המשחק בבית עם בעלי כי לא צריך לשנות הרגלים במקרים כאלה. בבקשה אל תבקשו ממני את התחזית למשחק כי לא אענה לעולם".

רוברטו מנצ'יני | Claudio Villa/Getty Images

מנצ'יני אכן רגוע לקראת הגמר: "אני לא נסער. אני לא יכול להתנהל אחרת", אמר בחיוך. "אנחנו רוצים גם לבדר אך זה לא הכי חשוב, אנחנו רוצים לשחק טוב. זה לא היה קל, הגענו עד לכאן ועלינו לתת עוד דחיפה משמעותית. ספרד הייתה חזקה ולכן התקשינו להציג את הסגנון שלנו. לא נשנה את הזהות. אנגליה חזקה מאיתנו פיזית, לא רק במרכז השדה, אבל כדורגל משחקים עם הרגליים ואני מקווה שבטכניקה ננצח. עלינו להישאר רגועים".

"אנגליה הייתה תמיד עם נבחרת טובה לאורך השנים אך חסרת מזל, זה יהיה משחק נפלא באצטדיון עמוס אוהדים וזה נפלא לכל מי שאוהב ספרד. אנחנו מכירים את האיכות שלהם אבל אתה לא מגיע לגמר בלי נבחרת פנטסטית. הלוואי שנשמע את האוהדים שלנו חוגגים בסוף. זה בין הרגעים החשובים בקריירה שלי ואני מקווה לקבל את הסיפוק הזה כמאמן מה שלא הצלחתי ליהנות ממנו כשחקן".

הקפטן ג'ורג'יו קייליני אמר: "אנגליה אינה ספרד, יש לה מאפיינים שונים מאוד. אני חושב ששתי הנבחרות שהצליחו הכי טובו ביורו הגיעו עד לגמר. רואים עד כמה הן פיזיות וסולידיות לפי התוצאות מעבר לאיכות בכל עמדה. יש לאנגליה פרצי אנרגיה אדירים, הם מגיעים במהירות למצב מסוכן גם אם מחכים לך מאחור. בלי לב לוהט או קור רוח לא תגיע רחוק בגמר הזה, נצטרך את שניהם. עלינו להיות אגרסיביים, חדים, אמיצים ולשלוט במצב. כמובן שאי אפשר לשלוט במשך כל 90 הדקות אך עליך להיזהר. עלינו לצאת בטירוף, זה רגע שאין לדעת מתי לחזור".

עוד הוסיף: "האמנו שהיה לנו יורו נהדר, אחרי הניצחון נגד צ'לסי במשחק ידידות הרגשנו משהו טוב, שאנחנו נהנים מכל רגע. היה לנו מאוד כיף. מנצ'יני הוא שף נהדר שמשלב היטב את כל המרכיבים. אני נהנה מכל רגע בטורניר הזה. מישהו בגילי לא יכול לתכנן יותר מדי, אני נהנה מכל יום. ראחים סטרלינג והארי קיין לא צעירים כל כך אבל יש להם ניסיון ואנחנו זקנים. לא הייתי מנצח את סטרלינג בספרינט, אבל אם שנינו ניאבק על כדור אני יכול לנצח. מקיין התרשמתי מיד, בפעם הראשונה שפגשתי אותו. אתה יכול לשאול את פאביו פראטיצ'י כמה פעמים דיברתי עליו בהקשר של יובנטוס לאורך השנים".

דינו זוף, שוער העבר האגדי של איטליה שזכה איתה ביורו 1968 ובמונדיאל 1982 וכמאמן הוליך אותה לגמר יורו 2000, אמר לקראת המשחק: "אנגליה משחקת בבית עם אוהדיה כך שאפשר להחשיב אותה כפייבוריטית, אבל אנחנו יכולים לנצח כי אנחנו ממש לא נחותים, להיפך. יש לנו איכות, ניסיון ואופי, אני מאמין בנבחרת הזו". הוא גם פרגן למאמן: "הוא מנוסה, מבין בכדורגל וצבר ניסיון גם מחוץ לאיטליה. הצורה בה ניהל את הקבוצה היא יוצאת דופן, אני מקווה שהוא יישאר כאן זמן רב, ההמשכיות היא חיונית".

אוהדי נבחרת איטליה בחצי הגמר בוומבלי | Justin Tallis – Pool/Getty Images

נראה כי מנצ'יני ישמור על אותם 11 שגברו על ספרד, כלומר פדריקו קייזה ימשיך בכנף ימין וצ'ירו אימובילה שלא הורגש – ימשיך בחוד. החלוץ האיטלקי ספג ביקורת על יכולתו לאחרונה שכן לא כבש בארבעת המשחקים האחרונים ביורו (באחד מהם לא שותף). סוכנו, אלסנדרו מוג'י, הגיב בזעם. אימובילה, אגב, ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת נגד אותה אנגליה.

"אין לו עוד מה להוכיח, הוא כבר הראה כל כך הרבה לאורך הקריירה שלו והוא החלוץ האיטלקי הטוב ביותר בשנים האחרונות. זה מכעיס אותי, כי אם הוא מבקיע שני שערים במשחק, חושבים שזה נורמלי ולא עושים מזה עניין גדול. אבל אם מסיבה כלשהי הוא לא כובש, הוא הופך לבעיה העיקרית של איטליה. איך בעיתונות מדברים על חלוצים שכבשו 30-40 שערים לאורך כל הקריירה שלהם כטובים ממנו?".

לאונרדו בונוצ'י | Claudio Villa/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי