"יותר מדי טוב": אופוריה באיטליה אחרי הזכייה ביורו

עיתוני ארץ המגף חגגו את אליפות אירופה הראשונה של ה"אזורי" מזה 53 שנים. מנצ'יני: "זו חבורה מופלאה, אין לי מילים לתאר אותם". קייליני החמיא לגיבור דונארומה בהשוואה לבופון, השוער הצטנע: "הוא מספר 1"

(גודל טקסט)

לא מעט נבחרות נספרו לפניה כמועמדות לזכות ביורו 2020 וגם את הגמר היא למעשה פתחה בפיגור של שער, אולם נבחרת איטליה שוב הזכירה לכולם אמש (ראשון) כי חבורה עם אופי כמו שלה – אסור להספיד לעולם. ה"אזורי" הניפו את גביע אירופה בפעם השנייה בתולדותיהם וחגגו לעיני 60,000 אנגלים מאוכזבים בוומבלי, כולל משפחת המלוכה הבריטית. בארץ המגף, מטבע הדברים, אפשר בהחלט להגדיר את המצב כאקסטזה.

"יותר מדי טוב" נכתב בכותרת ה'גאזטה דלו ספורט' אחרי שהשחקנים בכחול גברו על אנגליה בתום דו-קרב פנדלים שבו ג'יאנלואיג'י דונארומה התעלה ועצר שתי בעיטות. "זה שלנו!", חגגו ב'קוריירה דלו ספורט', כשב'טוטוספורט' הכריזו: "רק אנחנו!".

המאמן רוברטו מנצ'יני, שהוביל נבחרת בעלת תדמית הגנתית לכמות השערים הגבוהה בהיסטוריה בטורניר גדול אחד (מונדיאל או יורו), עם 13 כיבושים בסך הכל, השתפך במחמאות על שחקניו: "אין לי מילים לתאר אותם, זו חבורה מופלאה והם היו יוצאי דופן. אנחנו שמחים בשביל איטליה. הקבוצה הזו התקדמה המון וקשה אפילו לחשוב על זה, אבל אני חושב שעדיין אפשר להשתפר, אמר מנצ'יני ל'סקיי ספורט איטליה' והתייחס גם לגמר. "המשחק התפתח להיות קשה מאוד, אבל אז השתלטנו עליו. בפנדלים צריך קצת מזל, אני קצת מצטער בשביל האנגלים".

שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם הקהל | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

הקפטן ג'ורג'יו קייליני, שהפך לאלוף אירופה וחגג תואר ראשון עם הנבחרת בגיל 36, סיפר ל-'RAI sport': "הרגשנו משהו קסום באוויר, אמרתי את זה מתחילת מאי ואנחנו ראויים לזה, כל איטליה ראויה לזה. זו תחושה מדהימה, הגשמת חלום". הבלם הוותיק החמיא לגיבור הפנדלים: "אני בר מזל כי שיחקתי עם ג'יג'י בופון, עכשיו אני משחק עם ג'יג'י דונארומה וזה אותו הדבר!".

דונארומה, שמנע מסאנצ'ו וסאקה לכבוש מהנקודה הלבנה, הוסיף: "היינו יוצאי דופן ולא היינו מוכנים לוותר. כל זה מגיע לנו. בופון הוא הטוב ביותר אי פעם, הוא מספר 1. אני מנסה לתת את המקסימום ולעזור לנבחרת, נראה כמה רחוק אגיע בקריירה ואיפה היא תסתיים".

דונארומה התעלה בפנדלים והביא את הגביע | Laurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי