מחמיצי הפנדלים ספגו קללות גזעניות, בהתאחדות גינו: "מגעיל"

ראשפורד, סאנצ'ו וסאקה נפלו קורבן להתעללות ברשת, באנגליה הביעו תמיכה: "נתנו הכל עבור הנבחרת". ביקורת עוקצנית על סאות'גייט שהכניס את שחקני יונייטד רק לפנדלים: "זה כנראה החילוף הטוב ביותר בהיסטוריה"

(גודל טקסט)

הסיוט של גארת' סאות'גייט חזר על עצמו. 25 שנים אחרי שהפסיד במו רגליו את דו-קרב הפנדלים נגד גרמניה, בחצי גמר יורו 1996 בוומבלי, אמש (ראשון) הוא נכנע כמנג'ר הנבחרת בגמר אליפות אירופה, שוב אחרי בעיטות עונשין מ-11 מטרים לעיני הקהל הביתי. איטליה זכתה ביורו 2020 על חשבון הבריטים, לאחר שמרקוס ראשפורד, ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה החמיצו את שלוש הבעיטות האחרונות של המארחת. זמן קצר אחרי ההפסד, אנגליה הראתה את הפרצוף המכוער שלה.

שלושת המחמיצים ספגו מטח של קללות ותגובות גזעניות בחשבונות הטוויטר והאינסטגרם שלהם, דבר שההתאחדות האנגלית גינתה בהודעה משלה: "אנחנו נגעלים מכך שחלק משחקני הסגל שלנו – שנתנו הכל עבור הנבחרת בקיץ הזה – נפלו קורבן לאפליה גזענית ברשת. אנחנו עומדים לצדם. כל מי שעומד מאחורי התנהגות מגעילה שכזו, לא רצוי כאוהד הנבחרת. נדרוש את העונשים הכי קשים שאפשר למי שאחראי על כך".

חיצי הביקורת הופנו לעבר סאות'גייט שהחליט להכניס את סאנצ'ו וראשפורד בדקה ה-120 במיוחד כדי שיבעטו פנדל, זאת אחרי שצמד השחקנים של מנצ'סטר יונייטד לא נספר לאורך הטורניר ולמעשה גם לא ממש שיחק בגמר, כאשר בנוסף סאקה בן ה-19 קיבל באופן משונה את האחריות לבעוט את הפנדל החמישי, אותו שלח לידיים של ג'יג'י דונארומה.

"זה כנראה טריו החילופים הכי גרוע בכל הזמנים מצדו של סאות'גייט", "הוא הכניס את ראשפורד וסאנצ'ו רק כדי לבעוט פנדל. זה כנראה החילוף הגדול ביותר בהיסטוריה של הכדורגל", נכתב בתגובות הביקורתיות והציניות השונות. "להכניס את ראשפורד וסאנצ'ו לשתי דקות כדי שיבעטו פנדל זה בלאגן. חוץ מזה, מי נתן אור ירוק כדי שסאקה בן ה-19 ייקח את הפנדל החמישי? סאות'גייט טעה בהכל בגמר". בנוסף, ברשת עקצו את המנג'ר בטענות כי ראשפורד וסאנצ'ו פספסו בכוונה בשביל להתנקם בסאות'גייט על כך שלא הרבה לשתפם בטורניר.

מנגד, כמובן שהיה גם מי שתמך בנבחרת ובשלושת המחמיצים. העיתונאי האנגלי פירס מורגן צייץ: "אני מעריץ כל שחקן שמראה את הביצים לבעוט פנדל במשחק כל כך חשוב, במיוחד כשהם בני 19, 21 ו-23. גאה בכם סאקה, סאנצ'ו וראשפורד. החמצתם, והפסדנו, אבל לכולם יש חתיכת אומץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי