בונוצ'י לוחץ על קייליני לשחק במונדיאל, הזכייה הוקדשה לאסטורי

ג'יורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י עם הגביע | VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images

נבחרת איטליה חגגה את הזכייה ביורו 2020 עם תהלוכה מפוארת לעיני האוהדים. הקפטן הקדיש את התואר לבלם המנוח ("תמיד בלב ובמחשבות"), חברו להגנה אמר: "אשכנע אותו לשחק בקטאר". ברטיני השתתף בחגיגות אצל הנשיא

(גודל טקסט)

יממה אחרי הזכייה ביורו 2020, החגיגות באיטליה לא נעצרות. ה"אזורי", שגברו על אנגליה 2:3 בדו קרב פנדלים אחרי 1:1 ב-120 דקות התקבלו כגיבורים בארץ המגף. במהלך היום הם פגשו את ראש הממשלה מריו דראגי ואת הנשיא, סרג'ו מטארלה, שבעצמו נכח אמש (ראשון) בגמר בוומבלי.

הנשיא, סרג'ו מטארלה, בירך את הנבחרת של רוברטו מנצ'יני על הזכייה הראשונה ביורו מאז 1968: "הגיע לכם לנצח אתמול. שיחקתם בחוץ והשער המוקדם היה שובר כל נבחרת, אבל אתם שיחקתם עם התמיכה של כל האיטלקים". מנצ'יני, מצידו, הודה בחזרה למטארלה: "תודה שהיית האוהד מספר אחת שלנו, יחד עם עוד כל כך הרבה איטלקים שגרמו לנו להרגיש כמה חזקה האהבה לנבחרת. המדינה סוף סוף חוגגת שוב. אנחנו מרוצים שהענקנו להם את הרגע הזה. כתבנו את אחד הפרקים היפים ביותר בהיסטוריה של הכדורגל האיטלקי".

הבלם הוותיק, ג'יורג'יו קייליני, ניצל את הבמה כדי להקדיש את הניצחון לדוידה אסטורי המנוח. כזכור, קפטן פיורנטינה בעבר מת בשנתו ב-2018 כשהוא בן 31 בלבד. אסטורי ערך 17 הופעות במדי נבחרת איטליה בין 2011 ל-2017, כך שלקייליני הייתה היכרות טובה עמו כשותף לחולייה האחורית: "הגביע הוא בשביל אסטורי. היינו רוצים שיהיה כאן איתנו. הוא תמיד נמצא במחשבות ובלבבות של מי שהכיר אותו".

מנצ'יני וקייליני עם ראש ממשלת איטליה | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images

מי שהיה שותף גם כן לחגיגות הוא הטניסאי מתאו ברטיני. כזכור, האיטלקי הפסיד אתמול לנובאק ג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון, אך גם הוא זוכה לכבוד של אלופים במולדתו. ברטיני, שנכח במשחק בוומבלי שעות בודדות לאחר ההפסד לג'וקוביץ', היה שותף לחגיגות של נבחרת הכדורגל, העניק לנשיא מחבט טניס, וסחט מחמאות מקייליני: "מתאו, בשבועות האחרונים גרמת לנו לחלום. עודדנו אותך כאילו היית חבר לקבוצה שלנו. אל תעצור. הקשר הזה גרם לנו להרגיש כמו אחים, מוכנים לקריאה לדגל של המדינה שאנחנו אוהבים".

למרות שתחילה נטען כי איטליה לא תערוך את התהלוכה המסורתית, בה כל השחקנים חוגגים באוטובוס וחולפים על פני האוהדים המאושרים, וזאת בשל הרצון לצמצם התקהלויות במדינה. עם זאת, המצעד התקיים בסופו של דבר, ולאונרדו בונוצ'י אמר: "זו הרגשה שאי אפשר לתאר. ניסע באוטובוס, אנחנו חייבים את ההצלחה לאוהדים. ניצחנו במשא ומתן כדי לערוך את המצעד עבור האוהדים, הגביע שייך להם".

ואם בבונוצ'י וקייליני עסקינן, ייתכן כי הגמר הגדול היה המשחק האחרון בו השניים שיתפו פעולה במדים הלאומיים. קייליני יחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-37, והשתתפותו במונדיאל בקטאר בעוד שנה וחצי מוטלת בספק. השניים התראיינו ונשאלו לסוגייה, אך השוער ג'יאנלואיג'י דונארומה התפרץ וקבע כי השניים יהיו בקטאר. לאחר מכן, בונוצ'י הוסיף כי "אני אשכנע את קייליני. אנחנו יוצאים לחופשה ביחד אז אשכנע אותו, אין מה לדאוג". קייליני, לעומת זאת, ענה בחיוך: "אני לא יודע אם אצליח לרוץ מחר, אז תירגעו. בונוצ'י ודונארומה יהיו במונדיאל בוודאות".

לאונרדו בונוצ'י וג'יורג'יו קייליני עם הגביע | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת איטליה חוגגים את הזכייה ביורו | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images
ז'ורז'יניו, לורנצו אינסינייה וג'יאנלואיג'י דונארומה חוגגים | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי