סביליה נקלעה לפיגור, אך ניצחה 1:2 דרמטי בבילבאו

האנדלוסים חוגגים מהפך בדרך לניצחון יוקרתי
האנדלוסים חוגגים מהפך בדרך לניצחון יוקרתי | צילום: Gettyimages

אלופת הליגה האירופית עשתה צעד לעבר החצי. ניצחונות גם לשחטאר ולוויאריאל

(גודל טקסט)

המחצית הראשונה של רבע גמר הליגה האירופית הסתיימה. בנוסף למפגש המסקרן בין דורטמונד לליברפול, שם חזר יורגן קלופ לזיגנל אידונה פארק, נערכו שלושה מפגשים נוספים כשבמוקד היה הדרבי הכל ספרדי בין אתלטיק בילבאו למחזיקת הגביע סביליה.

 

האנדלוסים הצליחו לבצע מהפך על הבאסקים בדרך ל-1:2 יוקרתי וחשוב בחוץ, גם ויאריאל הספרדית הצליחה לעשות צעד לעבר חצי הגמר ושחטאר דונייצק ככל הנראה תוביל לסיום דרכה של בראגה המפתיעה.

 

 

אתלטיק בילבאו – סביליה 2:1

סביליה מתקרבת להיות הראשונה שזוכה בפעם השלישית ברציפות בליגה האירופית. אחרי שנשרה מליגת האלופות ושבה למפעל האהוב עליה, בו לא ניצחה בשני משחקי החוץ הראשונים העונה, היא הצליחה להיחלץ מפיגור ב"סן מאמס" של בילבאו בדרך ל-1:2 יוקרתי וחשוב לקראת הגומלין בשבוע הבא.

 

חלוץ סביליה פרננדו יורנטה חזר לראשונה לאצטדיון בו גדל, אך נותר על הספסל 90 דקות וראה את חבריו מסתדרים גם לאחר שנלקעו לפיגור.

 

אריץ אדוריס הבלתי נגמר כבש ראשון והעלה את המקומיים ליתרון מוצדק אחרי מחצית ראשונה מאופסת תחת גשם כבד, אלא שאז האנדלוסים העבירו הילוך והיו אלה קולודז'יאק ואיבורה שהפכו, גם הודות לקפטן המארחת איקר מוניאנין ששגה ולמעשה העניק את השוויון.

 

.@AthleticClub's 35-year-old sensation Aritz Aduriz enjoys his 32nd goal of the season! #UELpic.twitter.com/zJT2r3ej4w

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) April 7, 2016

 

הרכבים

 

אתלטיק בילבאו: יאגו הררין, מיקל בלנסיאגה, אנקו בובדה, אוסקר דה מרקוס, חאבייר אצ'ייטה, מיקל סאן חוסה, בנייאט אצ'בריה, אינאקי וויליאמס (מרקל סוסאטה 62), חאבייר אראסו (בורחה ויגרה 69), איקר מוניאנין (איניגו לקה 62), אריץ אדוריס.

סביליה: דויד סוריה, בנואה טרמולינאס (פדריקו פאסיו 13), אדיל ראמי, קוקה, טימותי קולודז'יאק, מייקל קרון דלי (ייבן קונופליאנקה 68), אבר באנגה (ויסנטה איבורה 74), סטיבן נז'וני, גרז'גוז' קריכוביאק, ויטולו, קווין גאמיירו.

 

מהלך משחק

דקה 48

0:1 לבילבאו: אדוריס הבלתי נגמר ברח מהשמירה ונגח מקרוב חזק ומדויק לפינה הרחוקה כדי לכבוש את הראשון במשחק. הרמה מצוינת של מוניאין סידרה שער 32 העונה בכל המסגרות לחלוץ בן ה-35 שנמצא בכושר שיא.


אדוריס הסתנן בין הגנת האנדלוסים כדי לכבוש מקרוב (Gettyimages)

דקה 56

1:1: קולודז'יאק ניצל טעות קשה של מוניאנין כדי להשיג שער חוץ יקר. קפטן המארחים ניסה להחזיר להררין בנגיחה, הקשר זכה להזדמנות פז ולא התבלבל וקבע שוויון. שער בכורה שלו העונה.

דקה 83

המהפך הושלם: גאמיירו יכול היה לבעוט מחוץ לרחבה, אבל הכניס כדור עומק פנטסטי למחליף איבורה, שמקרוב רק שם את הרגל וקבע 1:2 לסביליה.


מהפך דרמטי. סביליה מאושרת בסן מאמס (Gettyimages)

 ויאריאל – ספרטה פראג 1:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

הצוללת הצהובה רעבה להצלחה וכבר אחרי שלוש דקות היה זה סדריק בקאמבו שניצל טעות קשה מאוד של שוער האורחת ומקרוב כבש אולי את שערו הקל בקריירה.

 

אבל ספרטה פראג, הפתעת השנה עד כה בליגה האירופית שהדיחה בסיבוב הקודם את לאציו, הצליחה לשוב למשחק כשארבע דקות בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

 

למזלה של הצוללת הצהובה החלוץ מקונגו היה שוב במקום הנכון ובזמן הנכון וקבע בדקה ה-63 את תוצאת המשחק. יתרה מכך, בקאמבו הוא הראשון לכבוש לפחות צמד בשלושה משחקי ליגה אירופית מאז שעשה זאת רדאמל פלקאו בעונת 2011/12.

 

בקאמבקו צוהל. מאז פלקאו לא הרשית ככה חלוץ (Gettyimages)

 

בראגה – שחטאר דונייצק 2:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

החבורה של מירצ'ה לוצ'סקו הוותיק הצליחה להשיג מקדמה לגומלין מול הקבוצה הפורטוגלית שניצחה 1:4 את פנרבחצ'ה בסיבוב הקודם.

 

האוקראינים היו גדולים על בראגה ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה היה זה ירוסלב רקיצקי שקבע 0:1 לדונייצק. פקונדו פריירה הארגנטיני הכפיל בדקה ה-75 ושער ביתי כבש למקומיים ווילסון אדוארו בדקה ה-89 כדי להשאיר להם תקווה לקראת הגומלין.

 

היו מעדיפים להימנע מספיגה. שחטאר חוגגת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי