הלם במכבי תל אביב: "חטפנו סטירה מצלצלת". מעמדו של איביץ' יציב

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

במועדון מתקשים לעכל את ההדחה: "הפסדנו את ההתמודדות עוד במשחק הראשון, צריך לעצור את כדור השלג", אמרו. שחקן בקבוצה על אלירן עטר: "אם איביץ' לא נותן לו לשחק גם במצב הזה, כנראה שזה לא שיקול מקצועי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הלם גדול ואכזבה עצומה במכבי תל אביב בעקבות ההדחה המוקדמת של הקבוצה מהמפעלים האירופיים. הצהובים נוצחו אמש (חמישי) 1:2 על ידי סודובה הליטאית, אותה תוצאה שבה נכנעו במשחק הראשון וסיימו את דרכם בבושת פנים, כשהם לא מצליחים להגיע לשלב הבתים בליגה האירופית שנה שנייה ברציפות. בסיכומו של קמפיין אירופי חלש מאוד ויחד עם המשחקים נגד קלוז' במוקדמות ליגת האלופות, רשמה האלופה הישראלית ארבעה משחקים ללא ניצחון, מתוכם שלושה הפסדים.

אם ההדחה בידי קלוז' עוד התקבלה בהבנה, בטח אחרי שהרומנים גם הדיחו את סלטיק הסקוטית והעפילו לפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות, ההפסד הכפול מול הליטאים הוא כישלון צורם והמשך די ישיר להכנה הלא טובה של המועדון הצהוב במהלך פגרת הקיץ, בכל הנוגע לחיזוק הסגל והבאת השחקנים המתאימים בזמן לקראת המשחקים באירופה. לצד ההגעה המאוחרת של המגן אנדרה ג'ראלדש והחלוץ ניק בלקמן, סבלה מכבי תל אביב מיכולת לא טובה של מספר שחקני מפתח בהרכב והדבר ניכר כבר מהמשחק הראשון בחוץ נגד קלוז'.

בנוסף לכישלון המקצועי, שמשמעותו גם פגיעה בניקוד הקבוצה באופ"א, מדובר גם בהפסד כספי משוער של כ-22 מיליון ש"ח שהיו יכולים להיכנס לקופת המועדון, במקרה של הגעה לשלב הבתים של הליגה האירופית ובימים של הגבלות פיננסיות תחת הפייר פליי מדובר במכה קשה מאוד למועדון.

הצהובים הודחו בבושת פנים. ניק בלקמן וצ'יקו אופואדו. (אודי ציטיאט, ליטא)
הצהובים הודחו בבושת פנים. ניק בלקמן וצ'יקו אופואדו. (אודי ציטיאט, ליטא)

אחרי ההפסד הביתי לליטאים במשחק הראשון, חלמו הצהובים על מהפך וניצחון באצטדיון במריאמפולה, אך למרות שיפור יחסי ליכולת מהמשחק הראשון, שוב ספגה הקבוצה פעמיים, החמיצה לא מעט והצליחה רק לצמק. "אין מילים לתאר את הבושה", אמר אחד השחקנים בסיום המשחק. "חטפנו סטירה מצלצלת והאמת היא שאין לי הסבר לתוצאה ולמשחק הזה. בהחלט אפשר לומר שהפסדנו את ההתמודדות כבר במשחק הראשון". שחקן אחר אמר: "כרגע נשארנו רק עם הליגה ונצטרך לעשות הכל כדי לעצור את כדור השלג הזה. יש לנו עוד עונה ארוכה מאוד ונצטרך להתאושש כמה שיותר מהר מההדחה הזאת".

במועדון מדגישים שמעמדו של איביץ' איתן ויציב ואין כל כוונה לסיים את תפקידו, למרות הכישלון הגדול וההדחה מאירופה, כאשר גם המאמן עצמו רמז במסיבת העיתונאים שאין לו כוונה לעזוב בשלב זה: "אני יודע מה זה אומר לאמן במועדון גדול".

מעמדו יציב למרות ההדחה. ולדימיר איביץ'. (אודי ציטיאט, ליטא)
מעמדו יציב למרות ההדחה. ולדימיר איביץ'. (אודי ציטיאט, ליטא)

עם סיום המשחק עשתה הקבוצה את דרכה לשדה התעופה בקובנה ובסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר המריאה לישראל. לאלופה אין זמן חסד ללקק את פצעי ההדחה, שכן כבר ביום ראשון הקרוב תצא למשחק חוץ בקריית שמונה במסגרת חצי גמר גביע הטוטו. "אין לנו מה לעשות. נטוס הביתה, ננסה להתאושש, נתאמן ונצא לקריית שמונה", אמרו בקבוצה.

הלחץ הגדול והעצבים נתנו את אותותיהם בסיום המשחק, שבו התפתחה תקרית מכוערת על כר הדשא בה היו מעורבים יונתן כהן ואיביץ', כשהאחרון התפרץ לעבר מאמנה הקזחי של סודובה ולדימיר צ'בורין. הסרבי טען שהמאמן המקומי הורה למביאי הכדורים שלא להחזיר את הכדורים למשחק ולאחר שיונתן כהן ניגש לאחד הילדים וניסה להוציא ממנו את הכדור בו אחז, התפרץ לעברו צ'בורין והתפתחה כאמור מהומה גדולה, במהלכה נרשמו חילופי דחיפות בין שחקני שתי הקבוצות ובסיום המהומה הורחק כהן בצהוב שני ואדום וגם איביץ' הוזהר על ידי שופט המשחק בכרטיס צהוב. גם המנכ"ל בן מנספורד ירד לכר הדשא בניסיון להפריד בין הניצים ובשלב מסוים אף משך את יונתן כהן מתוך המהומה לחדר ההלבשה.

העצבים נתנו את אותותיהם. כהן ואיביץ' מתעמתים עם השופט. (אודי ציטיאט, ליטא)
העצבים נתנו את אותותיהם. כהן ואיביץ' מתעמתים עם השופט. (אודי ציטיאט, ליטא)

למרות שאיביץ' הסביר את התנהגותו וכעסו הגדול על המאמן היריב במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, אין ספק שההפסד וההדחה נתנו את אותותיהם וגרמו לסרבי לאבד את שלוותו במהלך התקרית. איביץ' ניסה לזעזע מעט את ההרכב וביצע מספר שינויים, המרכזי בהם הוא ספסולו של דור פרץ שהיה באנקר עד כה והפעם נכנס רק כמחליף שלישי בדקה ה-77, במקום אנריק סבוריט שהיה חלש פעם נוספת. בניגוד לעונה שעברה, נראה שהמגן הספרדי עדיין לא חזר לכושר משחק אחרי הפציעה שהשביתה אותו לחודש ימים במהלך הקיץ.

מי שנראה שפוף ומאוכזב בסיום המשחק הוא החלוץ אלירן עטר, שלא נלקח בחשבון ונשאר על הספסל למשך כל 90 הדקות. עטר ראה את מתן חוזז עולה לפניו כמחליף שני בהתקפה וזאת לאחר שכמה דקות קודם לכן החליף ניק בלקמן את איתי שכטר: "אין הסבר למה שאיביץ' עושה לעטר העונה", אמר שחקן בקבוצה, שניסה להסביר את מצבו של מלך השערים של הקבוצה אשתקד. "אם גם במצב שלנו הערב הוא לא נותן לו לשחק, זה כבר נראה שיקול לא מקצועי". לחוזז, אגב, היו אלה דקות ראשונות במסגרת האירופית העונה, לאחר שבשלושת המשחקים הקודמים הוא אפילו לא התלבש ולא נכלל בסגל.

לקראת המשחק נגד קריית שמונה ביום ראשון צפוי איביץ' לבצע רוטציה גדולה בהרכב ולמרות חשיבות המשחק, כנראה שהמאמן ייאלץ לפתוח עם לא מעט שחקני ספסל ומחליפים שמשתוקקים לקבל הזדמנות ולשחק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי