יאנג: "לא חושבים על גמר נגד יונייטד", סולומון יפתח על הספסל

אינטר מרוכזת כל-כולה בחצי גמר הליגה האירופית בשני (22:00, שידור ישיר בספורט1) נגד שחטאר דונייצק. אלכסיס הפצוע ייעדר. קשר הכנף של הנבחרת כבר הבקיע נגד סיטי ואטאלנטה למרות שלא פתח ויקווה לעוד ערב למזכרת

(גודל טקסט)

אינטר רחוקה שני משחקים מתואר אירופי ראשון מאז הטרבל המדהים ב-2010 עם ז'וזה מוריניו. מחר (שני, 22:00, שידור ישיר בספורט1) הקבוצה של אנטוניו קונטה, שהדיחה בדרך את חטאפה (0:2) ובאייר לברקוזן (ניצחון 1:2), תפגוש את שחטאר דונייצק. בפעם האחרונה שהייתה בחצי גמר גביע אופ"א\הליגה האירופית היא הודחה על ידי פיינורד ב-2001/02. בסך הכל המאזן שלה הוא ארבע העפלות לגמר מול שלוש הדחות.

החדשות הרעות הגיעו מכיוונו של אלכסיס סאנצ'ס שנפצע באימון ולא ייכלל בסגל, אולם בכל מקרה נראה שלא תוכנן לפתוח ב-11. גם הקשר כריסטיאן אריקסן, ששיפר את המשחק של הקבוצה כשעלה מהספסל נגד הגרמנים, עדיין לא מקבל קרדיט בהרכב.

"היריבות מתחלפות, אך לא אינטר", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". האיטלקי ימשיך כמובן במערך ה-3:5:2 שאופייני לקבוצתו במשך כל העונה, וגם ישמור על ה-11 שלו שהתגבשו במשחקים האחרונים, כולל ה-0:2 על אטאלנטה במחזור הסיום של הסרייה א'. מקומו של רומלו לוקאקו מובטח כמובן והחלוץ הבלגי ינסה לכבוש במשחק העשירי ברציפות במפעל. בתקשורת האיטלקית נכתב כי לאוטרו מרטינס, מנגד, יהיה חייב להשתפר.

אנטוניו קונטה. ההרכב יישאר זהה | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

רובין ואן פרסי חילק שבחים לקונטה: "אינטר תמיד הייתה מועדון גדול עם שחקנים נהדרים, אבל לא כמו עכשיו. סטפן דה פרי שוחח איתי והוא סיפר לי על העונה הזו בקבוצה: 'וואו, רובין, זה כל כך קשה, אבל אני בכושר מדהים עכשיו'. קונטה יצר מבנה לקבוצה שלו. קונטה נתן ללוקאקו ביטחון רב, יש לו השפעה גדולה על הקבוצה".

בינתיים, אשלי יאנג התראיין לאתר אופ"א ודיבר על השינוי עם ההגעה לאיטליה: "הייתי באנגליה כל חיי, זה היה מעבר גדול, אבל קפצתי על ההזדמנות. רציתי לשחק באופן קבוע. כשאתה לקראת סוף הקריירה, אתה רוצה לשחק כמה שאתה יכול, זו הזדמנות פנטסטית במועדון גדול. אני מרגיש שיש לי הרבה מה לתת, הגיל הוא רק מספר. המנג'ר (סולשיאר) הבהיר לי שלא יהיו לי הזדמנויות".

על המשחק ועל העבודה על קונטה: "אני לא חושב על האפשרות לפגוש את יונייטד בגמר, אנחנו חושבים רק על שחטאר. קונטה דורש מהשחקנים הכל גם באימונים. כאן אני משחק יותר התקפי מאשר ביונייטד. כשקונטה משחק איתנו במשחקונים הוא פחות צועק, וזה נחמד", אמר בחיוך. "כולם מחייכים, כולם שמחים, זו עבודה קשה אבל אנחנו נהנים. אם נגיע לגמר, העבודה הקשה השתלמה".

כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן. יפתח על הספסל שוב | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

ובצד השני ממתינה שחטאר דונייצק האוקראינית, האלופה המקומית, שהחלה את דרכה גם היא בליגת האלופות. האוקראינים לא הפסידו ב-11 המשחקים האחרונים, בהם ניצחו בתשעה. שחטאר, שחולמת לשחזר את הזכייה ההיסטורית במפעל מ-2008/09, גברה 4:5 על בנפיקה והדיחה את וולפסבורג עם 1:5 מרשים בצמד המשחקים, ואת באזל ניצחה בקלילות 1:4.

לפי ההערכות, מנור סולומון, שכבש במהלך הניצחון על וולפסבורג ועלה כמחליף נגד באזל, ימשיך על הספסל. בכל זאת הוא יקווה להוסיף עוד ערב אירופי לרזומה, לאחר שכבר הבקיע נגד אטאלנטה ומנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, כמובן מהספסל. קשר הכנף של נבחרת ישראל הוא הישראלי העשירי שמגיע למעמד חצי גמר אירופי. החלוץ ג'וניור מוראיס, שכבש ארבעה שערים בשלושת המשחקים האחרונים במפעל ו-25 בכל המסגרות, יהיה האיום העיקרי על אינטר.

מאמן שחטאר לואיס קסטרו אמר לקראת המשחק: "לאנטוניו קונטה יש גישה מורכבת מאוד ואנחנו יודעים שעומדת בפנינו משימה קשה. אבל אנחנו יודעים גם מי אנחנו וצריך הוכיח את ה-DNA שלנו על המגרש. אנחנו רגועים, ממוקדים ומאמינים שנוכל להעפיל לגמר".

מנור סולומון | הטוויטר הרשמי של שחטאר דונייצק

בווידאו: שחטאר מנצחת 1:4 את באזל ברבע הגמר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי